Lätt MC Enduro/Cross/Supermotard

-Rosen- skrev:
ktm:en har varken tändningslås eller separat oljetank. det är dock en tanke att skaffa ett tändningslås och en låsbar bensintank

andersjohansson jag var kanske otydlig innan, det jag menade var att, brukar man inte säga att 4-taktare har en jämnara kurva och därför mer effekt på låga varv, det jag ville ha sagt (om det ovanstående stämmer) är att ktm:en har mycket effekt även på låga varvtal.

Har du fixat tädningslås på din ? Är de jobbigt att behöva blanda olja separat ?

-Rosen- skrev:
är det inte i den annonsen som han påstår att den går i 210km/t

Inte han men de är hans bild som dom har snott (alltså i annonsen där dom påstår att den gör 210.) Den här finns i tommelila, står på hans farsas entrepenör företag..

Replica skrev:
Har du fixat tädningslås på din ? Är de jobbigt att behöva blanda olja separat ?
ska fixa men det är ingen panik då jag inte har kort, man ska bara komma ihåg att alltid ha med sig olja, bara lägg en lite flaska som du har måttat upp bredvid dina hojåkar kläder

Replica skrev:

Ja de är drygt att jämt ha med sig en flaska olja för att kunna tanka, å stå å räkna ut hur mkt olja det ska vara..

prulle skrev:
Ja de är drygt att jämt ha med sig en flaska olja för att kunna tanka, å stå å räkna ut hur mkt olja det ska vara..

Eller så planerar man lite så att man slipper stå ute vid en mack och tanka/mäta upp?

Replica skrev:
Är du seriös med första meningen i ditt inlägg eller gjorde du bara ett försök på att vara rolig ?

Ja de är klart.. Men om vi säger att ägaren/ägarna har skött motorn fint.. Är den fortfarande "för" sliten då ?

visst kan en -99a vara helt slut. men jag tvivlar, man ska ha plågat rejält med tanke på att det är en gathoj.

har ägaren skött hojen kan du lika gärna köpa en dt från -84 :banana :yoparty

fruktansvärt snygg hoj i annonsen (brukar inte gilla dekaler men..) hellre den än en splitt ny aprilia rs :)

Last edited:
prulle skrev:

Ja fyfan va drygt det är!
Varje gång jag tankade så tankade jag 4.9 liter 95 och en1dlolja. tror jag aldrig tankade fullt någon gång :va

Är helt underbart nu när jag slipper blanda själv :tomten

flexbert skrev:
Ja fyfan va drygt det är!
Varje gång jag tankade så tankade jag 4.9 liter 95 och en1dlolja. tror jag aldrig tankade fullt någon gång :va

Är helt underbart nu när jag slipper blanda själv :tomten

Haha ja de är illa nog att man behöver göra det på båten..

Någon som vet om gasgas 125 sm har separat oljetank ? jag har kommit på en sak att det är tyvärr sm kitt som gäller om man ska ha ktm exc 125 för de är väl inte kul att köra med enduro däck på riksvägen t.ex ?

Replica skrev:
Någon som vet om gasgas 125 sm har separat oljetank ? jag har kommit på en sak att det är tyvärr sm kitt som gäller om man ska ha ktm exc 125 för de är väl inte kul att köra med enduro däck på riksvägen t.ex ?
skulle säga att det är livsfarligt att försöka

Replica skrev:

Låt oss kalla det "spännande" men du kan alltid köpa landsvägs däck. (Offroad däck.)

prulle skrev:
Låt oss kalla det "spännande" men du kan alltid köpa landsvägs däck. (Offroad däck.)

Så de är okej att köra på asfalt med landsvägsdäck? Alltså då är de inte pga däcken man vurpar utan att man är kass själv.. Så jag menar :P

-Rosen- skrev:
du kan köra på nästan allt som är mindre än orginal däckens dubbar

Hmm mina frågor är inte slut än:P Ni tycker jag säkert är skit dryg.. Men du som har en ktm. Är de jobbigt att inte ha elstart ?

Replica skrev:
Hmm mina frågor är inte slut än:P Ni tycker jag säkert är skit dryg.. Men du som har en ktm. Är de jobbigt att inte ha elstart ?

Jag har inte elstart på min heller..
Det är inte jobbigt. Bara gött att känna det feta kompet under tassen :hihi

Svanen skrev:
Jag har inte elstart på min heller..
Det är inte jobbigt. Bara gött att känna det feta kompet under tassen :hihi

Heheh okej:D Skönt å höra ! Men du har tädningslås på din va ?

Replica skrev:

Självklart. Tändingslås, batteri, styrlås, hjälmlås, verktygslåda och alla mätare också. En färdig gathoj helt enkelt.

45.000kr på SwedenMotorShop.com
Ligger i GBG.

Bra killar att ha att göra med!

Replica skrev:

Det är nästan igen offroad/sm som har elstart. Tändningslås är därimot bra att ha. :tungan

Rattlås är svårt att ha på en hoj. Däremot finns det något som heter styrlås :tungan

Doch kan det inte vara någon möjlighet att en f.d cross/enduro har det.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph