Läs och begrunda pågar!!!!

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Nu är det bevisat, skånska ÄR attraktivt. :fakta
Örebroare är rökta :arsele

Göteborgska 18 procent
Norrländska 17 procent
Skånska 16 procent
Värmländska 15 procent
Dalmål 9 procent
Gotländska 8 procent
Stockholmska 7 procent
Småländska 5 procent
Västgötska 4 procent
Halländska 1 procent
Källa: Sifoundersökning med 1000 personer.

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article12970197.ab

Ni är ju trots allt bara tredje populärast. :göteborgare-i-exil
Egentligen är det konstigt att skånskan hamnade så högt upp, grovskånska från det inre av Skåne är ju ruggigt fult.

Tycker också att det är lite konstigt att halländskan inte fick högre betyg, kan ju vara en sjukt gullig dialekt, åtminstone för tjejer.

Göteborgska toppar, Skånska ligger riktigt bra till... hur fasen kan Halländska komma sist då!? :va

Nu ska det tas i beaktning att undersökningen gjordes på en mötesplats för singlar på nätet.
Jag vågar påstå att procentantalen inte visar något annat än hur stor andel av folket som röstat har sitt ursprung.
Då kan vi genast konstatera att göteborgare, skåningar och norrlänningar är de som söker snusk över nätet :)

Heh, det är rätt få som ens kan placera min dialekt i Småland. Förvånande många tror Norge. >.<

Sen är "norrländska" ett ganska vitt begrepp, Norrland är ungefär en tredjedel av landets yta, det bor inte många där, men att dom ska prata likadant trots att det är upp till 80 mil emellan....

Nja..

Egentligen är det konstigt att skånskan hamnade så högt upp, grovskånska från det inre av Skåne är ju ruggigt fult.
Är det bara i mitt huvud som mercy fuck dyker upp? :va

Sen är "norrländska" ett ganska vitt begrepp, Norrland är ungefär en tredjedel av landets yta, det bor inte många där, men att dom ska prata likadant trots att det är upp till 80 mil emellan....

Nja..
Eller som i Dalarna, dom förstår inte vad folk i grannbyn 3 mil bort säger.

Jag är själv skåning, men för mig är dessa siffror helt sjuka.

Skånskan kan vara varm, trevlig, mysig och en massa andra saker, men fan inte sexig.

Skånska är, enligt mig, det mest oatraktiva som finns. Jag ser hellre att kvinnan har hår på ryggen och vårtor i underlivet än att hon pratar skånska.

Oftast har de, tyvärr, rejäla problem att hålla käften också de där hobbydanskarna.

Fyfan. :mad:

Halländska är ju fult.
Käka koooaaaav på stora tooooaaaaj
Kooaat aamad spooaatskjooaata :D

Halländska talas mella kungsbacka och falkenberg, ovanför är det göteborgska och nedanför skånska, innanför vete fan, men hallänska är det rakt inte iallafall.

Skånska är, enligt mig, det mest oatraktiva som finns. Jag ser hellre att kvinnan har hår på ryggen och vårtor i underlivet än att hon pratar skånska.

Oftast har de, tyvärr, rejäla problem att hålla käften också de där hobbydanskarna.

Fyfan. :mad:

Som vanligt med alla dina inlägg så hinner jag bara läsa ett par ord, sen fastnar blicken på din avatar. Så jag har ingen aning om du någonsin skrivit nått vettigt. :)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år