Lära sig att åka på bakhjul.

Tror chassiet spelar större roll faktiskt. Allt går det är bara olika svårt. Bästa tipset är att kolla hur dom som kan gör, sen gör man likadant. Tvivlar man lånar man ut hojen till en expart sen brukar det visa sig att det är man själv som är problemet.

Njo, det är nog precis så.
Min förra trafiklärare anordnade en gratis avrostning för sina gamla elever, och då lånade jag ut min cykel till honom. Och han slangade fint några meter, så jag såg att det går. :tummenupp

Men för mig är det bara ren skräck än så länge att bara tänka tanken att göra det själv :)

Och forumet blir segare och segare. Eller du kanske inte tycker det är jobbigt?

Är det inte just sökning som är krävande för systemet ? Är väl därför man inte för göra ny sökning förrän efter 20 sek.....:rolleyes:

Är lite ny på det här åxå har kört cross/enduro förut å dom cycklarna var det "engklare" med käns lite osäkert min första gat hoj har övat lite framhjuls "broms" åkning män att rycka upp den är lite läskigare när det är så pass mycket mer att tygla så man inte ligger på rygg å undrar vad fan som hände :crash

Precis... :rolleyes: För att det finns mängder med trådar att söka i, likadana trådar med samma svar...:rolleyes:

Så om nån månad så kan vi ju stänga forumet då för alla frågor har redan ett svar och förvandla SH.com till en databas istället för ett forum!!
Mer socialt och trevligt när folk frågar saker istället för att alltid söka och leta svar på egen hand...?? :näsblod

Så om nån månad så kan vi ju stänga forumet då för alla frågor har redan ett svar och förvandla SH.com till en databas istället för ett forum!!
Mer socialt och trevligt när folk frågar saker istället för att alltid söka och leta svar på egen hand...?? :näsblod

Prima tråd!

Mmmm....eller om alla gav fan i att använda sökfunktionen , så skulle ju SH bli mycket snabbare !!!:D

Hur pass enkelt är det att få upp en Gixxer 600 -00? Inte vågat prova än :tuttar

prova igen. och igen. och igen. och igen.

du behöver inte byta hoj, skulle tippa att att den går upp på 4:an om inte på femman.

tröttnar du på att rycka, prova att koppla. lite i början, sen mer och mer. :tummenupp

Hur pass enkelt är det att få upp en Gixxer 600 -00? Inte vågat prova än :tuttar

prova!

Last edited:

Ingen aning ! Men lillebror hävdade att hans gamla Yamaha yzf 750 r -93 omöjligt gick att få upp på bakhjulet , hur han än slet o drog.....
Jag överbevisade honom efter att på andra "försöket" åkt 1:an , 2:an o 3:an på slangen , på rakan utanför min kåk. Din -00:a borde inte vara värre än den... Som sagts så många ggr innan...Allt handlar om teknik o träning !

att det är segt beror på att sporthoj inte är klustrat, eller jag är rätt säker på att det inte är klustrat, vilket gör att databasen har vuxit ur hårdvaran.
jag menar, visst finns det mycket trådar, men det finns betydligt större forum som är betydligt mkt snabbare.

Problemet är att det kostar pengar att fixa, dels kanske man skall uppgradera servern/servrarna, kanske köpa en till. (detta är det billiga) det dyra kommer sen när SQL-experten skall sätta upp klustringen/master - slave konfigurationen. Finns jättemånga sättt att styra om select satser och read/write statements så att ex. server 1 tar hand om alla write satser (dvs. när du skriver ett inlägg) och server 2 tar hans om alla read satser (när du läser)
men det kostar pengar....och det finns mycket som kan gå fel

btw. jag anser att det är ok att starta nya trådar, dem gamla brukar vara svåra att hitta i om dem har typ 70+ sidor.

Sen finns det ju hundra inlägg i varje tråd som inte svarar på frågan trådstartaren hade utan istället bekymrar sig över att det redan fanns en tråd om samma sak... Blir forumet snabbare av det:va

Oj förlåt mig... Glömde söka om det fanns en tråd som handlade om att folk bråkar om vad trådstartaren hade för frågor...:D

Sen finns det ju hundra inlägg i varje tråd som inte svarar på frågan trådstartaren hade utan istället bekymrar sig över att det redan fanns en tråd om samma sak... Blir forumet snabbare av det:va

Oj förlåt mig... Glömde söka om det fanns en tråd som handlade om att folk bråkar om vad trådstartaren hade för frågor...:D
Grejen var ju den att trådstartaren påstod att han inte kunde hitta med sökfunktionen. Jag hjälpte till, läs.

Grejen var ju den att trådstartaren påstod att han inte kunde hitta med sökfunktionen. Jag hjälpte till, läs.

men problemet är ju oftast inte att man hittar, utan att a: det man hittar är ca 6 år gammalt

eller b: det har 70+ sidor med inlägg varav 45 inte har något med saken att göra

och då startar man en ny tråd istället, inget konstigt med det tycker jag :D

Om jag vrider rullen fullt ut på 1:an så reser sig inte min 750???
Det borde den väl göra...eller :va

Om jag vrider rullen fullt ut på 1:an så reser sig inte min 750???
Det borde den väl göra...eller :va

Beror väl på vad det är för 750 kanske.

Suzuki GSX 750 gör det inte. Inte dom som vi körde på trafikskolan förra året iallafall. Den var helt enkelt för tung framtill.

Vi provade även när jag satt bakpå och läraren vred på, men den lyfte inte. Anledningen att han gjorde så var att jag frågade om den skulle resa sig eftersom jag var feg och rädd att den skulle göra det.

Men förmodligen reser den sig om man rycker lite eller leker med kopplingen.

Tycker dom där filmerna jag länkade till tidigare i tråden är rätt trevliga.

/H

Beror väl på vad det är för 750 kanske.

Suzuki GSX 750 gör det inte. Inte dom som vi körde på trafikskolan förra året iallafall. Den var helt enkelt för tung framtill.

Vi provade även när jag satt bakpå och läraren vred på, men den lyfte inte. Anledningen att han gjorde så var att jag frågade om den skulle resa sig eftersom jag var feg och rädd att den skulle göra det.

Men förmodligen reser den sig om man rycker lite eller leker med kopplingen.

Tycker dom där filmerna jag länkade till tidigare i tråden är rätt trevliga.

/H

Det är en GSX-R 750 -98...

Back