Lära sig att åka på bakhjul.

Vadå?? nu blir jag orolig... alltså eeehh är det olika på vilken hoj man har? vilken växel funkar bäst? är det nått fel på min hoj som reser sig på 6:an i 240?? snälla hjälp mig kan inte sova om nätterna och kissar på mig av oro... nån måste berätta sanningen för mig hur man gör? en kompis sa att det var trick filmat stämmer det?

Seriös mode on:

Va fan! bakom tangentbordet kan ni inte lära er åka på slangen ut och åk hoj och träna!

Va fan! bakom tangentbordet kan ni inte lära er åka på slangen ut och åk hoj och träna!

Håller med. Jag är nybörjare och håller på och lär mig och jag har letat tips och kollat på massa filmer. Visst i teorin låter alla tips bra men när jag tränar följer jag inga utan det bara kommer naturligt på ens egen sätt iaf

börja litet. koppla upp han lite lätt tills du känner att du kan köra en bit. sen så gasar du på lite mer så du hittar balanspunkten å då är det nästan bara å köra som vanligt

Ett extra styrlager i reserv kan vara bra att ha :gnissla När man får in tekniken blir det nästan tvärtom, framhjulet kommer upp FORT man släpper gasen helt och landningen blir annat än snyggt. Minns att på framtunga VFR'en fick man ta i för kung och fosterland och ibland fick man till det lite för bra med hårda nedtagningar som följd :näsblod

Tjena håller på å lära mig bakhjulen

därför undrar jag vilken växel ni nybörjare åker på ?

jag själv försöker på 2:an då jag tycker att hojen blir hetsig på 1:an

kan inte åka så långt kanske 5-10 meter vågar inte dra upp den e nog lite för feg

åker ni på balansen när ni har kommit upp eller håller ni den uppe med gasen

kör r1 - 01

gärna tips å trix

//Bolle

Tack för tipset!

Ska testa det... Om den inte går in så bränner jag upp skiten istället... Haha! Ha det bra! Simma lugnt!