Dum fråga kanske, men , ligger inte statorn i oljebad ? Delat med koppling och växellådan ?
Njaä, svänghjulssidan ska nog vara torr på alla hojar. Tändplatta osv
Vem har inte kört en gammal moppe eller cross utan svänghjulskåpa

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dum fråga kanske, men , ligger inte statorn i oljebad ? Delat med koppling och växellådan ?
Vem har inte kört en gammal moppe eller cross utan svänghjulskåpa..Eller är det bara jag, ok
![]()
Ja det är racing. Om man frågar kidsen![]()
Vem har inte kört en gammal moppe eller cross utan svänghjulskåpa..Eller är det bara jag, ok
![]()
Skulle nog vilja påstå att många hojar har stator/svänghjul i oljebad?
Vred direkt på veven och då släppte det med ett vagt krasande ljud. Ett helt okänt ljud som liksom inte kän
des i blocket, svagt och inte riktigt som ett krajat lager.
Tyckte det hördes mer på generatorsidan och öppnade. Möts av en deciliter svart aska och ett svänghjul som ser ut att ha hängt med Vasaskeppet i djupet.
Har det brunnit?
Vafan liksomAldrig varit med om en generatorsida som låser hela motorn i brunnen ärgad whatever
Djävligt race när hojen börjar gå som ett lass skit, eller rent av tvärstannar efter ett besök i en vattenpöl när det letat sig in vatten innanför svänghjulet och det blir elkaos därinne.
![]()
En sån där packning är ingen match för en trycktvätt, få man in vatten som sen inte kommer ut, då blir det galopperande processer därinne rätt fort.
Är det något som jag verkligen ogillar, så är det dubbla runda lampor som styling på mc. Har aldrig sett någon som ser bra ut öht, men när jag rotade runt i lampförrådet så var dessa missfoster det enda jag hittade som åtminstone har en chans att passera bilprovningens nålöga. Jag är ledsen för detta, uppriktigt.
Men i alla fall åkte de på, tillsammans med en resolut sänkning av hela mätarklustret.
Du, dubbla lysen är det lilla problemet just nu.
Frågan är: vad gör Ascotflärpen där på en SR? Har du inte hört talas om organavstötning?
Efter rengöring av tändplattan och en matsked borthackad oxid från svänghjulet har jag faktiskt gnista! Förgasaren isär för byte av inmäte så ingen provstart.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |