Länge leve Tungelsta vägen....

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Så var man där för första gången i år :rock :rock och ta mig F** det var lika roligt som föra året :D .
Nästan ingen grus men det var några stora sprickor på vägen som jag hoppas att vägverket med hjälp av mina skatte pengar ska fixa snart :tummenupp.
Efter att ha åkt E4 hela dagarna så var det schönt och bli sjösjuk efter dagen färd.

Bikerbitch skrev:
alright. vi körde där runt 16 tiden ungefär.
hade vart ut till muskö. skinnställ, skor, sporthojströja samt hojen skitig efter körning i muskötunneln..

ünderbar dag dock!!
Det gick så fort i kurvorna så det ända man såg var varnings lampan från varvmätaren :D :D
Jag måste ha sett er men man var i ett sådant rus att det är svårt att komma ihåg saker :D

capoeira-R1 skrev:
Så var man där för första gången i år :rock :rock och ta mig F** det var lika roligt som föra året :D .
Nästan ingen grus men det var några stora sprickor på vägen som jag hoppas att vägverket med hjälp av mina skatte pengar ska fixa snart :tummenupp.
Efter att ha åkt E4 hela dagarna så var det schönt och bli sjösjuk efter dagen färd.

Tungelsta :confused:

nu e jag intresserad så beräätta gärna mer om den :fakta

Re: Re: Länge leve Tungelsta vägen....

Mr. Fraghappy skrev:
Tungelsta :confused:

nu e jag intresserad så beräätta gärna mer om den :fakta

Häng på nån dag när vi kör istället så får du köra den du också!
Förutom tjälskotten är den skoj. Jag kan dock inte utnyttja farten till max med min hoj o har ikke rätt teknik i kurvorna.
Men häng på grabbarna du!

Capioera- vilken färg är det på din retta, o hade du skjuts?

Re: Re: Re: Länge leve Tungelsta vägen....

Bikerbitch skrev:
Förutom tjälskotten är den skoj. Jag kan dock inte utnyttja farten till max med min hoj o har ikke rätt teknik i kurvorna.

Röd och jag tror inte det finns måga själar här i världen som vill bliskjutsad av mig på dom vägarna :crash :crash
Vi var 3 st som åkte en buell och en triumph

Re: Re: Re: Länge leve Tungelsta vägen....

Bikerbitch skrev:

Hänger gärna på om jag får :)

så tungelsta vägen och väg 225 är det samma :confused: för i såna fall vet jag vilken det är

Re: Re: Re: Re: Länge leve Tungelsta vägen....

Mr. Fraghappy skrev:
Hänger gärna på om jag får :)

så tungelsta vägen och väg 225 är det samma :confused: för i såna fall vet jag vilken det är

Tungelstavägen är väg 257. Den slutar alldeles vid väg 225 i västra änden.

/Micke

Bikerbitch skrev:
alright. vi körde där runt 16 tiden ungefär.

Vid 15-tiden var du och en blå Triumph, med förare, vid Rosenhill och köpte varsin läsk !
Jag såg dig nog. Inte så svårt att missa, en tjej med Sporthojs tröja och övningskörningsskylt.

Göran skrev:
Vid 15-tiden var du och en blå Triumph, med förare, vid Rosenhill och köpte varsin läsk !
Jag såg dig nog. Inte så svårt att missa, en tjej med Sporthojs tröja och övningskörningsskylt.

Man är avslöjad. :hej

Jo, BB och jag är ute och gör vägarna osäkra lite nu och då. Fast jag tror det var lite innan 15-tiden iofs. Kanske framåt 14-tiden eller så. Har för mig att vi var framme vid Muskö vid 15.

/Micke

Göran skrev:

Låg inte du bakom oss en bit o svängde in samtidigt som oss vid Rosenhill? Det låg en Busa bakom oss. Föraren med gul/grått/svart skinnställ? Om du drack en Loka med orange kork så var det nog du :)

Jag är inte svår att missa alls.. Phet övningskörningsskylt o påskbeklädnad.
Nästa gång får du allt komma fram o säga hej! :hej

Bikerbitch skrev:
Låg inte du bakom oss en bit o svängde in samtidigt som oss vid Rosenhill? Det låg en Busa bakom oss. Föraren med gul/grått/svart skinnställ? Om du drack en Loka med orange kork så var det nog du :)

Du har fanemig koll på allllllllt. Hur kan du komma ihåg kork färgen på hans loka :skrämd

Bikerbitch skrev:

Nej, det var inte jag. Jag har en kopparfärgad Busa. Jag trodde att han med den svarta Busan tillhörde er, men inte.

Det var den första övningskörningsskylten med påskfjädrar som jag har sett och tur är väl det.

Förresten Bikerbitch, Man får absolut inte åka omkring med fötterna hängande löst vid sidan, inte ens på en bensinmack. Upp med fötterna OMEDELBART när du rullar iväg ! Det blir tillsägelse på uppkörnigen direkt.

capoeira-R1 skrev:
Du har fanemig koll på allllllllt. Hur kan du komma ihåg kork färgen på hans loka :skrämd

My name is Bitch. Bikerbitch. Jag har stenkoll. Mattias är min idol.

Göran- Det var trevligt att träffas igen :D Denna gång skakade vi iaf handen. Och ja, jag lovar, ska inte köra med fötterna nere..
Hojen startade ju inte ens idag när vi skulle åka ifrån rosenhill.
Hoppas du kom hem säkert till nynäshamn. Haka på o kör med oss nångång så man får se vad Busan går för ;)

De allra roligaste vägarna i Stockholmstrakten enligt mig är dessa...
* Bogesund
* Tungelstavägen
* Torövägen

Den som har någon väg att lägga till listan är gärna välkommen att göra det.

:rock

Bikerbitch skrev:

Göran- Det var trevligt att träffas igen :D Denna gång skakade vi iaf handen. Och ja, jag lovar, ska inte köra med fötterna nere..
Hojen startade ju inte ens idag när vi skulle åka ifrån rosenhill.
Hoppas du kom hem säkert till nynäshamn. Haka på o kör med oss nångång så man får se vad Busan går för ;)

Detsamma !

Jo, jag kom hem och inga poliser såg jag.
Jag har själv en sommarstuga på Muskö, så vi kanske även syns där.
Visst kan jag hänga med er någon gång. Vi får se nästa gång vi träffas.
Busa är kul, på många sätt :p

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...