Lämpligt munstycke?

MRTNN

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Pedersöre, Finland
Hoj
Honda Nsr 125 -01
Tjohej!
Har nu i vinter tagit bort alla strypningar ur min Honda Nsr 125 -02, Vilka var Plugg i avgasröret och en liten kloss vid membran huset. Jag bytte munstycke till 160 vilket var 22 storlekar större än det som var orginal. Med det munstycket fick den allt för lite, provade för skojs skulla borra ett gammalt munstycke till ca 200 men det var allt för stort. Så vilken storlek skulle ni föreslå att jag skulle välja?
Tacksam för svar :)
 
ja, uppenbarligen är svaret något mitt i mellan?

Köp ett gäng munstycken och testa dig fram, simple as that
 
Innerdiametern på klossen som du plockade ut, var den lika stor som innerdiametern på insugsgummit? Isf var det en flödesriktare, inte en strypning.
 
Innerdiametern på klossen som du plockade ut, var den lika stor som innerdiametern på insugsgummit? Isf var det en flödesriktare, inte en strypning.

Precis, låter som du pillat bort fel grej :)
Om du fortfarande kör med orginalförgasaren så tror jag inte 160 är för litet, snarrare tvärtom, motorn är orginal, ingen trimpipa eller liknande. kör med samma motor, ostrypt, och trimpipa och kör med 155-160 :tummenupp
 
Nyheter
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Back
Top