team toker
Gudomlig sporthojare
har du kollad på guzzi motorer dom finns ju 500 650 750 torrkopling kardan ut av lådan går att kompressormatta. båda motor o låda är stablila grejor. sök på ebay
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det har att göra med att jag tänkt regga nån liten bil med MC motor, en 2000cc motor på 200hk är säkert jättebra men bilprovningen har ju gränser för vad varje bilmodell får ha, t.ex. 100hk, ja då är det smidigt att ha en 100hk motor, plocka på turbo efter bes, ladda 1bar o ha 200hk, sedan plocka bort turbon nästa gång man besiktar bara det tar bara några minuter, att motorn skulle bli slö med turbo vet jag inte, det blir ju inte samma bottenvrid men å andra sidan är det betydligen enklare att modifiera effekten med turbo och framförallt billigare.
Jag håller dock på velar lite om jag ska göra en SFRO besiktning och därmed kanske kunna ha lite större motor då det blir helt andra regler, men det återstår att se vad som krävs för det.
En vanlig regbes blir betydligen enklare och billigare om det nu överhuvudtaget går, ifall man vill modifiera bromsar m.m.
Har inte heller helt klart för mig vilken bilmodell som är lämpligast.
Jag tycker dessutom det är roligt med små motorer med mycket varv o laddtryck, min erfarenhet från bilmotorer är att höjer man upp varvregistret så brukar man inte få några problem med effekten, man får växla ner lite oftare bara![]()
Jo jag misstänker att en 400cc motor skulle bli för trött jag oxå, däremot så har jag sett lite bilar med turboMC motorer, bl.a. nån ford me kardan o motor fram o bakhjulsdrift o inte allt för mycke effekt kanske 250hk, då vägde säkert bilen ett ton o den rörde på sig rätt bra o verka va bra hållbarhet i..
Men det skulle motsvara 175 pållar i en 700kg bil o de är ju lite mer än 70, håller med dig om att det känns som den skulle bli trött.
Därför funderar jag vidare på min 86hk motor med turbo för då bör man kunna få ut 150hk, men det är ändå kul att känna till vad det finns för motorer att tillgå
En twin tror jag inte på faktiskt..
Det har att göra med att jag tänkt regga nån liten bil med MC motor, en 2000cc motor på 200hk är säkert jättebra men bilprovningen har ju gränser för vad varje bilmodell får ha, t.ex. 100hk, ja då är det smidigt att ha en 100hk motor, plocka på turbo efter bes, ladda 1bar o ha 200hk, sedan plocka bort turbon nästa gång man besiktar bara det tar bara några minuter, att motorn skulle bli slö med turbo vet jag inte, det blir ju inte samma bottenvrid men å andra sidan är det betydligen enklare att modifiera effekten med turbo och framförallt billigare.
Jag håller dock på velar lite om jag ska göra en SFRO besiktning och därmed kanske kunna ha lite större motor då det blir helt andra regler, men det återstår att se vad som krävs för det.
En vanlig regbes blir betydligen enklare och billigare om det nu överhuvudtaget går, ifall man vill modifiera bromsar m.m.
Har inte heller helt klart för mig vilken bilmodell som är lämpligast.
Jag tycker dessutom det är roligt med små motorer med mycket varv o laddtryck, min erfarenhet från bilmotorer är att höjer man upp varvregistret så brukar man inte få några problem med effekten, man får växla ner lite oftare bara![]()
Här lämnar Jyrgen öppet mål.
Det är ingen fara med effektuttag, 2 liter HD blir vad, 100 kusar?![]()
![]()
Om du har smet så bygg en storkubiks HD-motor och skit i överladdning istället.
Turbohojar är ofta sega i rullen. En rapp strokerharley är med på noterna direCKT.
Varför fjolla runt med 600 cc när du kan ha 2000cc?
Hmm, jo, det måste ju vara därför att Harley-åkarna MÅSTE ha sin egen klass??
För dem kan spöa alt,,eller??
NOT!
Det var väl knappt att Jojje 1963 (Triumph, 2-cyl. med turbo) fick tävla i "eran" klass,,eller??
Sorgligt,,men inse att stötstångsperioden är slut,,iaf kontra kubiken.
För du vill ju säkert säja nåt i stil med att " den snabbaste hojen i världen är en HD"..må så våra,,men den är ju för fa. på 3 liter minst,,eller?,,knappast nån mc-motor.
Hmm, jo, det måste ju vara därför att Harley-åkarna MÅSTE ha sin egen klass??
För dem kan spöa alt,,eller??
NOT!
Det var väl knappt att Jojje 1963 (Triumph, 2-cyl. med turbo) fick tävla i "eran" klass,,eller??
Sorgligt,,men inse att stötstångsperioden är slut,,iaf kontra kubiken.
För du vill ju säkert säja nåt i stil med att " den snabbaste hojen i världen är en HD"..må så våra,,men den är ju för fa. på 3 liter minst,,eller?,,knappast nån mc-motor.
Jörgen vet nog inget om det, men nej, jag fick inte köra i Harleydrags, sen blev det Pro Twin Bike och då fick jag va med, fast bara om min motor är mycket mindre eller hojen väger mycket merMen helt klart finns det snabba HD, en anledning är givetvis att det finns grejor till dom, det tävlas ju mycket i USA med dessa blysänken. Får väll tillägga att jag aldrig har, eller kommer att få rast av en stötstångs HD, dom som är snabba har inte en enda HD pinal i sig, faktum är att en Honda Shadow är lika mycket HD som en "HD"
(okey, jag överdriver liite)
Yamaha Warrior då?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |