Lämplig olycksfallsförsäkring?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Tror jag frågat förr men nu ska jag ta tag i detta på allvar.

Vilka bolag erbjuder en bra olycksfallsförsäkring som täcker RR, dykning, bergsklättring och annat farligt man håller på med?

Nej, jag jobbar som IT-konsult och är inte med i facket (vilket iofs är rent ideologiskt bedrövligt men det är en annan historia). :)

LF är ett alternativ, det finns undantag för kampsporter men i övrigt är det fritt fram att riskera livet. :)

/A

Jag har Länsförsökringar. Dykning täcker dom. När jag bröt nyckelbenet på Anderstorp hänvisade dom till licensen och skulle det blivit problem fick jag återkomma. Fick inga problem.

Dom bad mig återkomma efter ett år för bedömning utav invaliditet och cosmetiskt.

Det känns bra allafall :)

Detta är nått som ingår i min hemförsäkring

Ingen aning, men ett är säkert..lyckas du bli försäkrad för allt detta, kommer du att vara värd mer död än levande ;)

Är du helt egen som konsult eller anställd i något bolag? Är du anställd kan de ju finnas gruppförsäkring. Annars kan jag tänka mig att någon småföretagsorganisation också har någon gruppförsäkring också.

Mitt jobb erbjuder Skandia Gruppförsäkring, kostar 69SEK/mån. Olla upp om din arbetsgivare verkligen inte har något gruppavtal med en försäkringsgivare.

Min försäkring täcker rubbet med undantag för någon sadistisk kickboxinggren.

Det kan ju vara bra att samla alla försäkringar hos samma bolag. Insplanet.se letar kostnadsfritt upp den billigaste försäkringen, sen ringer de dig...

Annars kan jag tänka mig att någon småföretagsorganisation också har någon gruppförsäkring också.

Oftast ger det lägre premie om man kan lyckas få in oss i någon form av gruppförsäkring. Själv har jag en Trygg Hansa olycksfall och "gräddfil i vården" försäkring för en struntsumma då de endast beräknade premie utifrån ålder.

Jag har en försäkring på Folksam.