andersbrink skrev:2363326Hur fan kan man SUPA istället för att köra/bygga båge?
Vet hut karl!
Ja det undrar jag oxå,
måste väl fanimej vara bättre att supa OCH bygga.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vet hut karl!
Färnbo skrev:2365832måste väl fanimej vara bättre att supa OCH bygga.....
andersbrink skrev:1661893
Det finns bara ett krav för ovanstående, att det är en 4-ventilad motor. 2-ventilade så kan du knappt blåsa på så spikar de.
nomercy skrev:2383857Varför är 4-ventilsmotorer överlägsna 2-ventilsmotorer när det gäller spikningar?
Mvh.
andersbrinkDet finns bara ett krav för ovanstående skrev:Jasså....... det har jag inte märkt.
Färnbo skrev:2384571Jasså....... det har jag inte märkt.
andersbrink skrev:2384940Men lixom, de e ju ba å kika på resultatlistorn, är'e nån 2-ventilad som vunnit i sommar? Nix!![]()
![]()
En 2-ventilad som är på gränsen vid 12:1 är på gränsen vid 13:1 med fyra ventiler. Stora feta ventiler är svårare att kyla. Fast man kan ha kul med båda sorterna!
larsat skrev:2446170eftersom årstiden inte är den roligaste framöver så tänkte jag börja med att skaffa alla delar jag behöver så köper jag hojjen i vår direkt snön försvinner.. om man inte hinner nu innan vi får se!
larsat skrev:2447348vad menar du med kretsar?
larsat skrev:2447348"fetta upp alla kretsar så blir det bra över hela registret. Var man hittar munstycken? Förmodligen hos din lokale mc-handlare."
vad menar du med kretsar? ok får kolla, vet inte ens va de finns för MC ställen här i stan, men de brukar inte vara så lätt att hitta saker till bilen, jag har iofs byggt om min motor rätt mycke i kärran, borrat block, bytt kolvar stakar, vev & kam, sen portat topp, byggt om grenrör, tryckbox tryckrör, byggt om förgasarna osv samt helt nytt bränslesystem & annan tank, så det är fan ingenting som är orginal snart....
"Gpz 900s ventiler brukar gå ner sig bara lite info."
vad menar du med att dom brukar gå ner sig? kan man inte köpa bättre ventiler nånstans då? ja ska ju ändå bort med toppen
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |