Lämplig hojj att överladda? diverse frågor

har jämfört med lite bilder på nätet och det ser ut att vara CV34or, eller möjligen CV36or men 36orna ska ha ovala insugshål och ägaren sa att de var runda, ser dessutom ut att vara luftboxen från 34orna, och det är garanterat inte förgasarna från 92 motorn, vilket varken är CV34 eller 36!?
Så jag tror det är rätt, jag bokar biljetter inatt, åker på lördag! GUTT!! :D
 
har jämfört med lite bilder på nätet och det ser ut att vara CV34or, eller möjligen CV36or men 36orna ska ha ovala insugshål och ägaren sa att de var runda, ser dessutom ut att vara luftboxen från 34orna, och det är garanterat inte förgasarna från 92 motorn, vilket varken är CV34 eller 36!?
Så jag tror det är rätt, jag bokar biljetter inatt, åker på lördag! GUTT!! :D

Ganska säker på att det är 34:or. Dels ser det ut att vara plåtlock och 4 skruvar. Mina 36:or har plastlock och bara två skruvar. Har nu robusta svarvade i alu. Råkade få leta fjädrar och annat grejs vid en testrepa då WG "host" inte funkade. Det var någon slang eller nått.
34:or funkar bäst vad jag har hört.
Lycka till!
 
Nejdå inga hemlisar , ja jag körde den på slangen ,den borde gett mer vid det laddet gissar att man tappat 20-25hk pga av att den gick så fett ,det losar effekt när det går fett med E85 den låg på 9,5 på airfulen (Vår typ feb-mars 45% luftfuktighet) tänkte att den leanar väl ut då man kör i värmen sedemera ,men iaf väldigt nöjd med mcx550 laddaren det är som att köra sugmotor toppvrid vid 8200rpm Ronny Ncr har kört ur 437hk med den vid 1,4 bar med samma motor men det törs man fan inte köra i bänken(FEGIS) man får väl ställa på lite mera ladd på tävling eftersom man börjar vänja sig,titta in i mitt garage för info.Har du fått på nya kåporna på hojen? verkar bli coolt./wachen

Jajävlar vad mycket pulver vid låga ladd :tummenupp Hur lyckas ni med det? Väldigt lågt avgasmottryck borde det ge med den turbon, (är inte det k26/27?) 12:ans hus är ju "lagom" :hihi , men hur mycket ger det med plastning och 30/26 ventiler jämfört med original ventiler?? Är det jätteskillnad? Min topp är portad men utan plast, och dessutom har jag original ventiler, men en rejäl effektökning kanske motiverar ventiljobb :) Får kanske byta turbo också, kör med en k24 och 1,6 bar. Men jag får inte ut några 440 på slangen, jag får dra bort 100 om jag har tur... Har samma volym, 1195 cc, och kör med Busakolvar. (Dessutom får jag inte plats med större turbo, jag kör ju hoj som ska svänga också.) Vad har du för kammar? Och fjädrar? Hur är kammarna tajmade? Tycker ändå det är mycket med 355 vid 1,2 bar och den motorn, trots att den gick så fett :tummenupp Är det något här som du inte vill ska bli publikt så PM:a. Detta är kanske lite ot i just denna tråden också :gnissla
 
Har du fått på nya kåporna på hojen? verkar bli coolt./wachen

Glömde svara... Japp, de sitter på! :) Mycket jobb var det, men nu så. Lite elsystemsbygge kvar och lite annat smått och gott, och sen är den redo för säsongen! Jag blev väldigt nöjd med det hela.... kul att den gillas :) :)
 
STOLT! ägare till en gsxr1100! faan ja kommer köra bort kortet :P
SKÅÅÅÅÅL!!
 
tjo igen, jag fick erbjudande om att köpa en nyare bakfälg (89-92) till min 86a, jag har läst att 86an har kortare swing än 87+ men det jag undrar är ifall swingen från 89-92 är bredare än på 86an?

det ser ju ut som att det går smälla dit ganska mycket bredare däck än vad som sitter på nu (175) men det ser ut att bli problem med kedjan.

hamnar bakdrevet längre ut med 89-92ans fälg eller måste man göra några slags distanser till både bak & ev. framdrev, för är nog inte så bra om kedjan inte spårar?

vore fint om man fick på ett 205 däck eller åtminstone ett 195..

tips?

ifall man måste byta swing till 89-92ans så gör jag nog det samtidigt, och isåfall även förlänger den lite..
är 1000 kr vettigt pris för en bakfälg & vad kan man tänkas få ge för en swing?

ev. nån som har en liggandes?

MVH larsat
 
tjo igen, jag fick erbjudande om att köpa en nyare bakfälg (89-92) till min 86a, jag har läst att 86an har kortare swing än 87+ men det jag undrar är ifall swingen från 89-92 är bredare än på 86an?

det ser ju ut som att det går smälla dit ganska mycket bredare däck än vad som sitter på nu (175) men det ser ut att bli problem med kedjan.

hamnar bakdrevet längre ut med 89-92ans fälg eller måste man göra några slags distanser till både bak & ev. framdrev, för är nog inte så bra om kedjan inte spårar?

vore fint om man fick på ett 205 däck eller åtminstone ett 195..

tips?

ifall man måste byta swing till 89-92ans så gör jag nog det samtidigt, och isåfall även förlänger den lite..
är 1000 kr vettigt pris för en bakfälg & vad kan man tänkas få ge för en swing?

ev. nån som har en liggandes?

MVH larsat

Har du redan 17-tums framfälg? Annars blir det 18 fram och 17 bak :gnissla Jaja, svar på frågan:
Jag har 91:ans fälgar på min hoj och jag hade originalsving innan, och bakfälgen passade rakt på med de gamla distanserna från 86:an. Bara att smacka på. Skulle kanske behövas 1 mm extra mellanrum i svingen, men det är bara att bända :tummenupp Den får plats med lite våld.

Bakdrevet hamnade rätt, iallafall på min hoj. Centrum på 86:ans och 91:ans fälgar verkar vara lika breda.

185 är nog det bredaste däcket du kan ha om du inte shimsar ut både fram- och bakdrev. Jag provade 195 ett tag, men kedjan tuggade i sig den yttersta halva millimetern.

En tusing verkar vara vettigt normalpris, jag gav 2000 för fram och bak.
 
185 är nog det bredaste däcket du kan ha om du inte shimsar ut både fram- och bakdrev. Jag provade 195 ett tag, men kedjan tuggade i sig den yttersta halva millimetern.

.
Nu kanske inte svängegenskaper är prioriterat, men ju bredare bakdäck du har, dess sämre blir den i kurvorna (i pricip) Hojen går ju krabbgång vid nedlägg med 120 framsula och jätteost bak. Lite halvobehagligt..
 
tror jag skiter i att byta fälgar, får duga som den är nu hojen, får se i framtiden om man ändrar sig, sugen på att bygga turbo men har inte tid än på ett tag, e för mycke annat nu, kul att ha ett lämpligt ämne iaf!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top