Lämnat in mobil för rep, fick tillbaks den med samma fel!

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Hur många serviceverkstäder finns det då?

Telenor
Anovo
Infocare
Nordic games - PSmaskinerna

(gulasidorna)

Så man måste ha köpt sin lur INNE på Telenor för att få verkstadsservicen därifrån?
Vet faktiskt inte vilka som finns.

Är osäker på det andra. Har för mig att jag pillade på någon icke-telenor lur men är inte helt hundra.

Tecknade du aldrig en försäkring på den?

Man kan ju "tappa" den i akvariet man har där hemma så de dömer ut den och man får en NY, fungerande.

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAA :lol :lol :lol :D
Jag visste det, det är bara as som jobbar med sånt - INGEN i världen jag känner vill eller känner ens nån som jobbar med sånt - INGEN!

Jag har varit med om servicetider som tagit 4-5 MÅNADER. Då vet man vad man sysslar med :D

Nej! Varför skulle jag :va :confused:

Planerar inte att ha telefonen längre en 18månader vilken bindningstiden var. (Garanti 24 månader)

Jag löser ALDRIG igen någon "extra garanti" sen jag tecknade en sådan weedontgiveashittwhatyouhavedonewhityourshitwerepairitanyatanycauses.
Och jag fick betala...... något finstilt skit! på en tv jevel! :mad:

Vad har du för mobil?
Laga den själv det gjorde jag ,inte alls svårt (bytte display på min SE k750i och alla skal)

här handla jag min display till mobilen, de var snabba på lev.
http://www.euromobile.se/

Här har jag köpt nytt skal då min mobil är rätt sliten
http://www.24.se/

Vad har du för mobil?
Laga den själv det gjorde jag ,inte alls svårt (bytte display på min SE k750i och alla skal)

här handla jag min display till mobilen, de var snabba på lev.
http://www.euromobile.se/

Här har jag köpt nytt skal då min mobil är rätt sliten
http://www.24.se/

Äääh :va :va :va

Hade du läst tråden hade du sett att jag hade en Nokia N95

Du menar på att jag skall reparera den själv för dyra slantar trots att jag har garanti! :confused: :confused:

Är du onykter eller bara :dummer

Tack tack.

Edit: Såg att mitt inlägg lät riktigt elakt/drygt men jag kan inte komma på någe annat att skriva.

Det fanns en mobilrepverkstad här i stan tidigare (ingen aning om vad dom hette) jag hade tur och kom direkt på bra fot med en som jobbade där + att jag sedan lärde känna en annan snubbe som jobbade där.

Där fick jag grejorna reparerade så dom var perfekta när jag fick igen dom, dom bytte ut någon bottenplugg för headsetet för att den "såg sliten ut" trots att det inte var det jag lämnade in för och jag hade aldrig haft något fel på den heller.

Andra som lämnade in där var inte lika nöjda. (telefonen jag lämnade in hade redan varit in en vända och blivit utdömd som "går inte att reparera, köp ny" men när det var jag som lämnade den så hade jag tillbaka den tre dagar senare och använde den i flera år efteråt)

Jag fick höra en historia om att dom hittade en telefon när dom avfrostade frysen, den var inlämnad för att den inte tålde kyla, någon testade den genom att kyla den en stund i frysen men glömde bort den, när kunden skulle hämta den hittade dom varken telefon eller papper på telefonen så dom drog en rövare med "den gick inte att reparera" och kunden gick muttrande därifrån utan telefon...

Åhja, gnäll inte på företaget,
Måste vara en sommarjobbare.

När jag lämnade in min K850 med pajj minnesläsare så la jag paketet på lådan
på fredagen, på torsdagen kunde jag hämta ut den på posten här i löddeköpinge.

Har fungerat sproilans sen dess! :tummenupp

Och nej, jag jobbar inte där, känner ingen som jobbar där och har inget med dom att göra :)

Åhja, gnäll inte på företaget,
Måste vara en sommarjobbare.

När jag lämnade in min K850 med pajj minnesläsare så la jag paketet på lådan
på fredagen, på torsdagen kunde jag hämta ut den på posten här i löddeköpinge.

Har fungerat sproilans sen dess! :tummenupp

Och nej, jag jobbar inte där, känner ingen som jobbar där och har inget med dom att göra :)

Mycket möjligt att det är en tjockskallig sommarjobbare...... men lik förbannat är det företagets fel.

Ringde precis Anovos kundjänst, ett par knapptryckningar senare så sade rösten tryck in din pinkod alternativt om du är privatperson ring vårt betalnummer :mad: :huvet

Edit: Såg nu att dom tog 20:- för betalsamtalet, är det värt det :va jag kommer ju endå bara få prata med någon halvdryg sommarjobbare.

Last edited:
Mycket möjligt att det är en tjockskallig sommarjobbare...... men lik förbannat är det företagets fel.

Ringde precis Anovos kundjänst, ett par knapptryckningar senare så sade rösten tryck in din pinkod alternativt om du är privatperson ring vårt betalnummer :mad: :huvet

Edit: Såg nu att dom tog 20:- för betalsamtalet, är det värt det :va jag kommer ju endå bara få prata med någon halvdryg sommarjobbare.

Finns ingen anledning för dig att ringa dem, därför tar de betalt för det med.

Bara att gå tebax te återförsäljaren me luren :)

Ring Anovo direkt och prata med dom... Då får du förtur... :D Fick tillbaka tantens lur och den var mer paj än när vi lämnade in den... Ringde och dom skickade en påse med förbetalt porto och allt.. fick tillbaka den på en vecka då... Första gången tog det över en månad...

Ring Anovo direkt och prata med dom... Då får du förtur... :D Fick tillbaka tantens lur och den var mer paj än när vi lämnade in den... Ringde och dom skickade en påse med förbetalt porto och allt.. fick tillbaka den på en vecka då... Första gången tog det över en månad...

Helt fel. Ring aldrig dem.

Man får ALLTID fraktsedel om det är fel på en vara. Servicetiden tar den tid det tar, om det så är månad som vecka.

Helt fel. Ring aldrig dem.

Man får ALLTID fraktsedel om det är fel på en vara. Servicetiden tar den tid det tar, om det så är månad som vecka.

Åh det var som f-n, att jag har fel....
Konstigt att det tog över en månad först och en vecka när man fick skriva dit
lite saker på fraktsedeln...
Måste ha skillt jäääääättemycket i arbetsbelastning..
Dessutom så måste ju tjejen på deras kundmottagning ha ljugit sig blå då
hon öppnade upp vårt "case" igen och sa att hon skrev att det var mer fel på den nu än när den kom in första gången...

Snacka inte så mycket sk!t, klart att dom prioriterar saker som dom
fått tillbaka trots rep. dom har också SLA:er mot Nokia/SE/samsung och håller dom inte dom så får dom inte betalt!
Kolla bara Dell, även om det krävs flera besök till samma dator så får service firman ändå bara betalt för ett enda case... Spelar inte ens nån roll VEM som är orsaken till att det inte blev en FTF (First time fix) firman får ändå inte betalt...

Klart att telefoner som kommer tillbaks med samma fel inom en månad eller två får förtur...

Klart att telefoner som kommer tillbaks med samma fel inom en månad eller två får förtur...

Visst känns det så!

Ja ja har bestämt mig för att ha kvar den tills på måndag då jag vill lystna klart på min ljudbok. :tungan

Visst känns det så!

Ja ja har bestämt mig för att ha kvar den tills på måndag då jag vill lystna klart på min ljudbok. :tungan

Tycker jag du ska.. Ring dock Anovo direkt och berätta hur det är med telefonen och sen är det bara att skicka in luren med påsen när du vill..
Räkna med att det tar ett par dar innan påsen dyker upp så du hinner garanterat lyssna ut din ljudbok... :D

hhahahahahaha :lol

Jag vet ingenting :tummenupp

Kan också phulqoute:a... :D
Men i övrigt, har du sökt för din penisavund?? :D

Med tanke på att jag jobbar med såna här saker och frågor dagligen
så jo, jag tror nog att jag har lite koll... Åtminstone så tror cheferna det och då är jag nöjd.. Nånstans ska tydligen kunderna vara nöjda också... :confused:
Helt sjukt egentligen, vilken firma vill ha nöjda kunder?? :confused:

En helt galen idé, ponera att du har en kund som ringer tillbaka och säger att han inte är nöjd med servicen, vilket gör kunden mest nöjd, mest troligt att han återkommer i andra affärer, rekommenderar din firma till andra??

A)Du ber om ursäkt för det inträffade och lovar att fixa det på en gång och skulle du mot förmodan bli sen, sakna delar, osv så ringer du kunden och ger kunden denna information och lämnar en ny tid då t.ex. delar kommer.
B) Du säger Tuff luck! Vi har skitmycket att göra och tjaaa.. Shit happens.. Ställ dig sist i kön så tar vi dig när vi har tid.. Om du får hit din skittelefon nån gång..

Lite osportsligt kanske, man vet ju hur det går när man har fifty-fifty chanser... Man väljer ju alltid fel... :D
Men lycka till Mavve!

Äääh :va :va :va

Hade du läst tråden hade du sett att jag hade en Nokia N95

Du menar på att jag skall reparera den själv för dyra slantar trots att jag har garanti! :confused: :confused:

Är du onykter eller bara :dummer

Tack tack.

Edit: Såg att mitt inlägg lät riktigt elakt/drygt men jag kan inte komma på någe annat att skriva.

Orka inte läsa hela ditt första inlägg eller det andra skumma bara igenom lite :rodnar
Självklart ska du utnyttja garantin. Du eller någon annan kan ju ha nytta av länkarna när garantitiden är slut. Om man nu vill fixa mobilen själv.

Hoppas det ordnar sig för dig or not .he he avskyra dryga o elaka snubbar.

Orka inte läsa hela ditt första inlägg eller det andra skumma bara igenom lite :rodnar
Självklart ska du utnyttja garantin. Du eller någon annan kan ju ha nytta av länkarna när garantitiden är slut. Om man nu vill fixa mobilen själv.

Hoppas det ordnar sig för dig or not .he he avskyra dryga o elaka snubbar.

Im not mean därav editen som någon sorts ursäkt! :mad:

Men din post var ju riktigt :näsblod

Dra helvet ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...