Lämnar nog MC:n hemma den här morgonen

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Satt och lyssnade på radion, när sändningen avbröts för det längsta trafikmeddelandet jag hört på länge. Måste ha varit en 10-15 olyckor i ett svep på grund av halka.
 
Försökte (ofrivilligt) prejas lite med en långtradare i morse.
Fan att man aldrig lär sig om den här årstiden. :huvet
 
mb skrev:
Satt och lyssnade på radion, när sändningen avbröts för det längsta trafikmeddelandet jag hört på länge. Måste ha varit en 10-15 olyckor i ett svep på grund av halka.


Ja det var då faan med minusgrader i Måndags, kan ha varit sista repan till och från jobbet förra veckan. Man får väl hoppas på ett par bra helgdagar innan säsongen tar slut helt.
 
Körde precis ner hojen för vinterförvaring, det var lite kyligt, och is skuggorna, lite "svettigt" med 250kg 1300ccm med blankt bakdäck :D
 
Kul... Uppkörning om en vecka.. Blir spännande...:P
 
I dag är det skitfint hojväder i Stockholm i vart fall, klarblå himmel och inte allt för kallt.

Min trogna offroad står och väntar på mig utanför jobbet. Speed Triplen har jag nog dock kört klart med för i år.
 
kört 13 mil hoj i dag hittils! nu skall man ut och klämma av ett par till!

men passa upp på valhallavägen höga siffror där håller dom på att smälla upp en jätte kontroll just nu i skrivade stund! näe nu skall man ut och skrapa ner budlådan
 
Idag hade jag fan tänkt ta hojen ändå, men så hörde jag på radion om nya olyckor och blixthalka. Bäst att lämna den hemma igen då... :(
 
mb skrev:
Idag hade jag fan tänkt ta hojen ändå, men så hörde jag på radion om nya olyckor och blixthalka. Bäst att lämna den hemma igen då... :(

Sluta lyssna på radio hela tiden! :7peta :tungan
 
EBS skrev:
Sluta lyssna på radio hela tiden! :7peta :tungan
Nja... trafikmeddelandena är bra, de har rättad många liv. Hör man att det varit olyckor i samma län pga halka så gör man nog rätt i att åtminstone inte köra 2-hjuling samma morgon.
 
mb skrev:
Nja... trafikmeddelandena är bra, de har rättad många liv. Hör man att det varit olyckor i samma län pga halka så gör man nog rätt i att åtminstone inte köra 2-hjuling samma morgon.


Eller så försöker man köra efter vad vädret och vägunderlaget tillåter.

Det går att köra när det e minus å halt utan att dö.
 
Lartes skrev:
Eller så försöker man köra efter vad vädret och vägunderlaget tillåter.

Det går att köra när det e minus å halt utan att dö.

Precis,tänker man på att det kan va halt och tar det lungt så är det nog inga problem.
Att folk fortfarande blir förvånade över att det kan va halt i oktober och åker av vägen känns bara löjligt...

Jävla blixthalka som ska komma smygandes såhär.... :3freak
 
mb skrev:
Idag hade jag fan tänkt ta hojen ändå, men så hörde jag på radion om nya olyckor och blixthalka. Bäst att lämna den hemma igen då... :(


Ett utmärkt tillfälle att ta hojjen!! Då smiter du lätt förbi i köerna istället för att sitta och sura i 10 km/timme
 
Såg två hojar på vägen till jobbet, såg lite vanskligt ut. Särskilt eftersom jag fick "panikbromsa" då en lastbil beslutade sig för att korsa två filer för att åka av motorvägen (över heldraget). Hoj då så vette fan om det gått att hålla upprätt i frosten.

När jag sedan nästan är framme vid jobbet och kör på en "vanlig" gata ser jag en bil komma farandes på gatan till höger (som korsar min väg), givetvis gör han en vänstersväng från väjningsplikt i full fart med sin vänsterruta helt igenimmad....panikbroms nummber två på 10 minuter. :kocko

/SSB
 
Lartes skrev:
Eller så försöker man köra efter vad vädret och vägunderlaget tillåter.

Det går att köra när det e minus å halt utan att dö.
Jo, men min väg har gott om isfläckar och löv... man har blivit lite klokare sedan 125-åldern då man körde året runt :tomten
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top