Lämnar nog MC:n hemma den här morgonen

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
mb skrev:
Jo, men min väg har gott om isfläckar och löv... man har blivit lite klokare sedan 125-åldern då man körde året runt :tomten

Vadå tycker du att det är dumt :näsblod Ska ut och köra när jag får min på måndag, hoppas det går att hålla den på hjulen hehe
 
zpeppy skrev:
Vadå tycker du att det är dumt :näsblod Ska ut och köra när jag får min på måndag, hoppas det går att hålla den på hjulen hehe
Jodå... det är tidiga morgnar som är luriga. Klockan 7 när jag stack imorse var hela vägarna fulla av frost; alltså mer eller mindre ren isgata.
 
mb skrev:
Jodå... det är tidiga morgnar som är luriga. Klockan 7 när jag stack imorse var hela vägarna fulla av frost; alltså mer eller mindre ren isgata.
Jag går inte ur sängen förrän tidigast 9:00 så det problemet har inte jag :banana Det är skönt att ha fria arbetstider :)
 
mb skrev:
Jo, men min väg har gott om isfläckar och löv... man har blivit lite klokare sedan 125-åldern då man körde året runt :tomten


Hur klarar mc-buden det hela? :va
Eller dom kanske klotar hela tiden på vintern? (Gör dom inte alltid det? :rolleyes: )
 
Jag körde idag till skolan då det var 0grader och frost, men fan vad sakta det gick i kurvorna alltså.

På rakorna var det dock lite action igen.

Ska nog ställa av nu på Söndag :(
 
SSB skrev:
Såg två hojar på vägen till jobbet, såg lite vanskligt ut. Särskilt eftersom jag fick "panikbromsa" då en lastbil beslutade sig för att korsa två filer för att åka av motorvägen (över heldraget). Hoj då så vette fan om det gått att hålla upprätt i frosten.

När jag sedan nästan är framme vid jobbet och kör på en "vanlig" gata ser jag en bil komma farandes på gatan till höger (som korsar min väg), givetvis gör han en vänstersväng från väjningsplikt i full fart med sin vänsterruta helt igenimmad....panikbroms nummber två på 10 minuter. :kocko

/SSB

Hade du kört hoj hade du redan varit på jobbet när lastbilen korsade två filer. :tungan
 
sgtpepper skrev:
Jag går inte ur sängen förrän tidigast 9:00 så det problemet har inte jag :banana Det är skönt att ha fria arbetstider :)

*morr* själv har man inget val än att sätta sig på tåget vissa mornar. Går jag upp 5 för att åka till jobbet vid 6 är det både iskallt, mörkt och halt. Värdelöst att köra hoj då. Vad jobbar herrn med?
 
Snacka om halt på vägarna imorse. Hela vägsträckor var ju rena isgatan, så det blev krypköra med hojen. Men sen fram mot dagen och kvällen gick det fint att puttra på. Än är inte vintern här :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top