Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lartes skrev:Hur går det?
Hur många besökare är det nu?

honkiie skrev:är det nån som skickat tillbaks någon skiva?![]()

BMW R90s skrev:Ta genast bort den där bilden!
Att ni sitter hemma och snor upphovrättsskyddat material det skiter
jag i!
Men sånt där tycker jag är under vår värdighet på SH
mb skrev:Jo, det räcker att han utsätts dagligen för olaga hot. Finns inget konstruktivt med att hänga ut pontén som fascist. Tycker fortfarande att det här har gått över styr.
Det var skitkul till att börja med, men sen jag hörde gubben själv berätta på radion om allt som hänt så har jag ändrat syn på saken. Måste finnas gränser.honkiie skrev:cry me a river, det är ju så synd om han. Vart är din humor?
mb skrev:Det var skitkul till att börja med, men sen jag hörde gubben själv berätta på radion om allt som hänt så har jag ändrat syn på saken. Måste finnas gränser.
[PlastRaket] skrev:Alltså, nu är inte jag en som brukar vilja gnälla på folk i onödan men, jag bara funderar lite.................
1. Om jag har fattat det hela rätt (är väl inte så jätteinsatt eg.) så är det lagligt att ladda ner men inte tillverka kopior på upphovsrättsskyddat mtrl.
2. Om så är fallet så är det ingen som har stulit något förrän man tillverkar en kopia.
3. Detta skulle i så fall innebära att den som har lagt upp informationen och ägen sidan, gör sig skyldig till anstiftan (brott) genom att uppmuntra och hjälpa till med omslag&dylikt för att tillverka cd-kopior som ska skickas till
H. Pontén.
4. Detta innebär även att alla som följer uppmaningen gör sig skyldig till brott genom att tillverka cd-kopior.
Vad tror ni?
Lagen är lite åt det hållet även att, du får ladda ner för privat bruk, men inte dela ut till flera, vilket är så fildelningsprogram som bland annat DC++ fungerar. Nu träder dock en ny lag i kraft den 1 juni (?) som säger att man inte får ladda ner upphovsrättsskyddad musik, filer, osv.[PlastRaket] skrev:Alltså, nu är inte jag en som brukar vilja gnälla på folk i onödan men, jag bara funderar lite.................
1. Om jag har fattat det hela rätt (är väl inte så jätteinsatt eg.) så är det lagligt att ladda ner men inte tillverka kopior på upphovsrättsskyddat mtrl.
2. Om så är fallet så är det ingen som har stulit något förrän man tillverkar en kopia.
3. Detta skulle i så fall innebära att den som har lagt upp informationen och ägen sidan, gör sig skyldig till anstiftan (brott) genom att uppmuntra och hjälpa till med omslag&dylikt för att tillverka cd-kopior som ska skickas till
H. Pontén.
4. Detta innebär även att alla som följer uppmaningen gör sig skyldig till brott genom att tillverka cd-kopior.
Vad tror ni?
hållundan skrev:Lagen är lite åt det hållet även att, du får ladda ner för privat bruk, men inte dela ut till flera, vilket är så fildelningsprogram som bland annat DC++ fungerar. Nu träder dock en ny lag i kraft den 1 juni (?) som säger att man inte får ladda ner upphovsrättsskyddad musik, filer, osv.
Min undran är dock, om man får ladda ner TV-serier, de är väl inte upphovsrättsskyddade på samma sätt som filmer, musik, program m.m.?
Konstig citering till dig kanske, men ändå. Frågan är ställd.
Fast det sänds ju inför ett mycket större antal tittare än tex. en biofilm. Iallafall "gratis". Men visst, någon form av "upphovsrätt" finns det säkerligen på TV-serier. Lagen innefattar troligtvis denna "upphovsrätt" också.[PlastRaket] skrev:En TV-serie måste väl också anses vara ett "verk" och kan därmed inte heller kopieras, inte förrän de är äldre än 70 år, för det är så länge som ett verk är upphovsrättsskyddat.
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|