Lägenhetsvarning?

Intressant att de gånger nån startar en tråd om hur störiga deras grannar är (företrädelsevis invandrare/muslimer som spelar utländsk musik högt på nätterna) så är det rena mobbstämningen och tips på hur man ska ge igen. Nu är det plötsligt grannarna som är gnälliga....

Man lever bara 1 gång :fyllisar
Kan gärna offra några nätters sömn i mitt liv för mina grannar ska få ha lite kul.

O hade jag verkligen behövt sömnen så hade jag gått ner o bett om lite tystnad innan jag ringt farbror blå etc oavsett om dom frågat om lov lr inte.

Herregud alla har väll vart unga någon gång i livet o festat. :tuttar

Ifall bankning i väggen inte räcker så ringer jag polisen. Dom kommer däremot aldrig trots att det finns poliser i tjänst i älvsbyn och dom med garanti inte har nånting bättre för sig.

Freddola skrev:
O hade jag verkligen behövt sömnen så hade jag gått ner o bett om lite tystnad innan jag ringt farbror blå etc oavsett om dom frågat om lov lr inte.

Varför ska den som följer reglerna vara den som tar initiativet?! Det borde väl vara den som har tänkt ha fest som tar kontakten och upplyser i förväg...

Min erfarenhet om inte annat är att de flesta grannar har 10ggr mer tålamod om man haft den goda smaken att meddela dem först...

jag tycker det tar emot djävligt mycket att behöva kliva ur min varma säng.. Dra av mig mitt bekväma duntäcke och gå upp i kylan, klä på mig och därefter knalla över till grannarna för att be dem dämpa sig när de för 20:e gången i rad härjar mitt i nätterna.. Jag tycker inte jag är feg eller löjlig om jag skulle ringa polis eller störningsjour..

Det är stor skillnad på en engångshändelse och upprepade störningar..

Sen så gillar jag inte att prata med främmande människor, framförallt inte fulla människor.

honkiie skrev:
..framförallt inte fulla människor.

Håller med.. När folk är i det stadiet att de tror att Techno på maxvolym är helt OK klockan 0330 i en lägenhet så är de heller sällan i det skick att man kan ha sansade diskussioner med dem...

honkiie skrev:
Sen så gillar jag inte att prata med främmande människor, framförallt inte fulla människor.

Det är sällan det går att resonera med fulla människor också. Troligen så lyssnar de mer på en person i uniform än en som kommer inlindat i ett täcke också för den delen.

korvgubbe skrev:
Håller med.. När folk är i det stadiet att de tror att Techno på maxvolym är helt OK klockan 0330 i en lägenhet så är de heller sällan i det skick att man kan ha sansade diskussioner med dem...

Absolut, om de hade haft den goda smaken att spela Motörhead åtminstone....

korvgubbe skrev:

Speciellt inte när det är typen som gillar h o u s e.

Zee skrev:
När man är hefftig, vild, full och har ett galet crazy liv spelar inget sånt roll. Dessutom låter det sååå mycket fräkcare när man på söndasfikat kan säga att det var asball igår. Igen. Att snuten va där o vi pissade på deras bil. Housepartyt kommer få polarn vräkt, men living on the edge innebär uppoffringar för att få 14-årsragg. Alla önskar att dom levde mitt liv. Ni andra är så tråkiga och ordentliga. Ni bara önskar att ni hade spytt i trappupgången innan utgång varje lördag.

Shit va arg man kan vara en måndag, det va länge sedan du fick något... :tuttar

Freddola skrev:
Kan gärna offra några nätters sömn i mitt liv för mina grannar ska få ha lite kul.
Visst är det fint med toleranta och generösa människor. Men om du verkligen tycker det är helt ok att ibland ligga sömnlös hela natten för att dina grannar "har fest" har du ju ingen koll alls på vad som är normalt och rimligt. Blir nästan nyfiken på vad för andra saker du tycker är ok och normala...

Har själv jobbat som väktare men har haft turen att slippa köra störningsjour. Mina kollegor har däremot haft en del otroliga störningar på halsen.

En av mina kollegor fick en gång en störning inrapporterad kl 18.00 en fredagskväll. Han åkte dit och besökte först den som ringt och klagat vilken i detta fallet var en äldre dam. Hon tyckte att grannen intill spelade så olidligt hög musik. Min kollega kunde inte höra något och frågade om grannen möjligtvis hade slutat spela. Men det hade han då rakt inte menade tanten. Det dånade så öronen höll på att trilla av när hon satt i sin gungstol vid väggen som gränsade till grannen. Till slut insisterade hon på att min kollega själv skulle sätta sig och lyssna, vilket han gjorde. Sittande i gungstolen med örat tryckt mot väggen kunde han höra ett svagt surrande som kunde liknas vid musik.

I många fall är inrapporterade störningar ingenting som leder till några varningar. Ofta är musiken redan avstängd när jouren kommer på plats och ibland är det bara folk som vill jävlas med sina grannar eller så kan de vara extremt petiga. Det har funnits folks som ringt störningsjouren för att det luktat stekos.

Väktaren skriver alltid en rapport som går till hyresvärden så ett tips om väktare/störningsjour kommer och knackar på när ni har fest är att vara trevlig och tillmötesgående och försöka sänka ljudnivån så leder det oftast inte till ngon varning.

Chris Ash skrev:
Absolut, om de hade haft den goda smaken att spela Motörhead åtminstone....
Motorhead skulle nog funka bättre då det är ganska mycket mindre bas.

Edit: förutom kanske born to raise hell

Mr_White skrev:
Shit va arg man kan vara en måndag, det va länge sedan du fick något... :tuttar

:lol Nu ska du inte ta åt dig.. Jag är varken arg eller munk. Men du vet att jag har rätt och att ditt häfftiga inlägg baktände. Rejält.

Problemet är att det svenska folket inte kan hantera sprit. Folk tror att festa går ut på att dricka så mycket sprit det bara går. Fullast vinner. I övriga världen (Finland och Ryssland borträknat förstås) så festar man för att ha kul. Spriten är inte ett självändamål i sig, utan endast ett medel för att nå dit. En dag kommer du också att förstå detta.

Shit va alla va gnälliga idag då...

Vi spelar inte särskilt högt när väktare osv har kommit hit, grannarna har till och med gnällt på att vi slängt i dörrar när vi inte ens har några dörrar... :3freak

Våra grannar inte är inte friska, bara de jag ville säga, korvgubbe du har säkert jättejobbiga grannar, kanske en tung dag på jobbet elr nått, du får en klapp ryggen av mig... :näsblod

Zee skrev:
:lol Nu ska du inte ta åt dig.. Jag är varken arg eller munk. Men du vet att jag har rätt och att ditt häfftiga inlägg baktände. Rejält.

Problemet är att det svenska folket inte kan hantera sprit. Folk tror att festa går ut på att dricka så mycket sprit det bara går. Fullast vinner. I övriga världen (Finland och Ryssland borträknat förstås) så festar man för att ha kul. Spriten är inte ett självändamål i sig, utan endast ett medel för att nå dit. En dag kommer du också att förstå detta.

Jag tar inte åt mig, jag står alltid för det jag gör. :D
Vem har sagt att det va sprit inblandat i mitt exempel?

Mr_White skrev:
Menar du att det går att lyssna på house om man inte är dyngrak? :va

Edit: eller kanske var andra substanser inblandade?

Mr_White skrev:

Det kommer du att säga strax, eftesom om du inte gör det kommer du att idiotförklara dig för all framtid framåt i universums evigheternas evighet. Minst.

Det blir ju lixom inte bättre av att ni betedde er på det viset nyktra. Väl? :) Eller är du o dina kompisar :ätapiller :galen ?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back