Lägenhetsvarning?

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Var på ett partaj igår, runt 0030 plingade det till på dörren och utanför står en väktare som ber oss sänka musiken.
Givetvis följde vi hans råd och passade även på att fråga om lägenhetsinnehavaren kommer få en varning för detta. Svaret var Ja.

Vad är det som gäller? Hur många varningar behövs innan någon vräks?

Tacksam för svar!

// Henke

heinz_p skrev:
Var på ett partaj igår, runt 0030 plingade det till på dörren och utanför står en väktare som ber oss sänka musiken.
Givetvis följde vi hans råd och passade även på att fråga om lägenhetsinnehavaren kommer få en varning för detta. Svaret var Ja.

Tacksam för svar!

// Henke

Minst en skriftlig från hyresvärden iaf.

Hade ni sänkt volymen om han hade svarat nej på frågan om lägenhetsinnehavaren får en varning? :rolleyes:

morlock skrev:
Hade ni sänkt volymen om han hade svarat nej på frågan om lägenhetsinnehavaren får en varning? :rolleyes:

Troligtvis inte :näsblod

Vi hade House-kväll och var ju tvungna att kräma på lite med polarens hembiosystem (ganska maffig sub).

Coola Ola skrev:
Minst en skriftlig från hyresvärden iaf.

Ok..är det hyresvärden eller grannarna som avgör vilka som ska vräkas?

Killen i fråga har redan fått 2 varningar innan..varav 1 var skriftlig. Han ligger kanske lite pyrt till mao :gnissla

Hade någon granne klagat innan? Låter knäppt att man tillkallar väktare när man själv som granne har ett par meter till att säga: Hej, vill du sänka volymen är du snäll? Är man inte ganska feg då? Är risken för våld skälet till att väktarbolag ställer upp på detta? Förstår inte.

Människor måste väl kunna prata med varandra?

Lycka till iaf.

Sist jag hade fest kom väktarna 4 gånger, och gången för det kom de 2 gånger.
Vi fick en varning hem om att skulle det komma in en anmälning till så skulle vi bli vräkta.

Kristianstadskärringar är lite gnälliga ;)

chrilla skrev:
Hade någon granne klagat innan? Låter knäppt att man tillkallar väktare när man själv som granne har ett par meter till att säga: Hej, vill du sänka volymen är du snäll? Är man inte ganska feg då? Är risken för våld skälet till att väktarbolag ställer upp på detta? Förstår inte.

Lycka till iaf.
Anledningen till att ringa störningsjouren (de är de som skickar ut väktare) är att få den eventuella störningen dokumenterad.
Om lägenhetsinnehavaren redan har fått två varningar, varav en skriftlig, måste ju det betyda att denne inte förstår sitt felbetende. Då finns det ingen anledning längre att själv gå och ringa på, utan då är det bara att låta denne straffa ut sig själv.

NoPinky skrev:
Anledningen till att ringa störningsjouren (de är de som skickar ut väktare) är att få den eventuella störningen dokumenterad.
Om lägenhetsinnehavaren redan har fått två varningar, varav en skriftlig, måste ju det betyda att denne inte förstår sitt felbetende. Då finns det ingen anledning längre att själv gå och ringa på, utan då är det bara att låta denne straffa ut sig själv.

Ok, är läget låst mellan grannarna kan jag förstå. Misstänker bara att det förekommer att en granne som anser sig vara störd ringer störningsjouren utan att först försöka föra en diskussion med den störande.

Som anmäld granne antar jag att man försöker ta upp det med den som anser sig vara störd och inte bara oförstående låter varningarna hagla in.

chrilla skrev:
Ok, är läget låst mellan grannarna kan jag förstå. .

Det handlar väl även om att inte behöva sätta sig självt i en konfliktsituation. Särskillt när det är sprit inblandat brukar sans och förnuft rinna ut i sanden och då känns det rätt onödigt att behöva stå där själv som granne och försöka förklara varför de ska sänka ljudet...

Hade velat ha en störningsjour att ringa till jag med... Nu har iofs mina grannar varit lugna sedan polisen hämtade killen mitt på dagen på nyårsafton..

heinz_p skrev:
Vi hade House-kväll ....

:3freak

House == :zpy

Din polare ligger pyrt till. Men å andra sidan, har man fått 2 varningar tidigare varav 1 skriftlig så anordnar man inte house-parti heller. Inte om man vill bo kvar.

heinz_p skrev:

Tacksam för svar!

// Henke

Ähh, det är lugnt. Hade fest hos brorsan för något år sedan, då kom 3 polisbilar.
Vi hade Paintball krig vid två rycket. Va tydligen inte så popurlärt. 3 man åkte med till station, var av den ena pissade på polisbilen från balkongen :D

Mr_White skrev:
Ähh, det är lugnt. Hade fest hos brorsan för något år sedan, då kom 3 polisbilar.
Vi hade Paintball krig vid två rycket. Va tydligen inte så popurlärt. 3 man åkte med till station, var av den ena pissade på polisbilen från balkongen :D

Aaa naj, fan vad hefftiga o kååla ni e!!!1 Ni måste vara stolta 16-åringar..

chrilla skrev:
Lycka till iaf.

Skulle någon i min trappuppgång ha houseparty 0030 utan att prata med mig och -->få lov<-- innan, skulle jag inte prata med honom utan ringa någonstans direkt. Som man behandlar sina medmänniskor får man räkna med att bli behandlad själv.

Zee skrev:
.. har man fått 2 varningar tidigare varav 1 skriftlig så anordnar man inte house-parti heller...

Ordet hänsyn verkar tyvär inte ha någon innebörd för allt för många... "sköt-dig-själv-å-skit-i-andra-generationen" är snart i majoritet.

korvgubbe skrev:
Ordet hänsyn verkar tyvär inte ha någon innebörd för allt för många... "sköt-dig-själv-å-skit-i-andra-generationen" är snart i majoritet.

När man är hefftig, vild, full och har ett galet crazy liv spelar inget sånt roll. Dessutom låter det sååå mycket fräkcare när man på söndasfikat kan säga att det var asball igår. Igen. Att snuten va där o vi pissade på deras bil. Housepartyt kommer få polarn vräkt, men living on the edge innebär uppoffringar för att få 14-årsragg. Alla önskar att dom levde mitt liv. Ni andra är så tråkiga och ordentliga. Ni bara önskar att ni hade spytt i trappupgången innan utgång varje lördag.

Klart det finns situationer där det är olämpligt att försöka styra upp det hela själv. Tror det finns många fall det det handlar om ren feghet och lathet bara.

Jag och min polare satt hos honom och kollade på film mitt i natten i höstas, plötsligt är Securitas där och killen får en varning för att en granne störts av tv'n. Hade grannen gått upp en trappa och bett oss vara tysta hade vi givetvis bett om ursäkt och sänkt volymen. Tycker fortfarande att människor måste kunna prata med varandra.

korvgubbe skrev:
Det handlar väl även om att inte behöva sätta sig självt i en konfliktsituation. Särskillt när det är sprit inblandat brukar sans och förnuft rinna ut i sanden och då känns det rätt onödigt att behöva stå där själv som granne och försöka förklara varför de ska sänka ljudet...

Hade velat ha en störningsjour att ringa till jag med... Nu har iofs mina grannar varit lugna sedan polisen hämtade killen mitt på dagen på nyårsafton..

Vi har haft lite party i våran lägenhet med lite polare lite då och då...vi har inte fått nån skriftlig varning men däremot har vi fått både väktare och poliser inspringande i lägenheten...Jag tycker inte det finns nån fegare än våra grannar, de har inte inte pratat med oss en enda gång om detta. Antingen är de slöa elr så vågar dom inte komma upp och fråga om vi kan sänka musiken...Så vi tänkte ut nått som de inte kunnde klaga på ägaren till lägenheten...Vi drog ut med våra minimotos en bit in på natten och brännde lite på våran privata minimoto bana..... :gnissla :banana

Edit, det var inte snö på banan är vi körde hehe :tungan

Bifogat

• DSC00345 (Medium).JPG
    DSC00345 (Medium).JPG
    89.8 KB · Visningar: 231
zpeppy skrev:
Jag tycker inte det finns nån fegare än våra grannar
....Så vi tänkte ut nått som de inte kunnde klaga på ägaren till lägenheten...

Det visar ju bara att ni är förbannat omogna och hjärndöda...

...Först festar ni så pass att grannarna störs till den grad att de ringer väktare och polis... Därefter är ni för dumma i huvudet för att fatta att felet ligger hos er eftersom det är ni som totalt saknar respekt och hänsyn och då istället tänker ut sätt att "ge igen" på era grannar.... :kocko

Tystnad ska råda efter 23 på helgerna i så gott som alla alla områden i hela djävla landet.. det är väl inte så förbannat svårt att hålla reda på. Vet man med sig att man ska ha fest får man väl ta och meddela grannarna detta i förväg annars tycker jag gott man kan få stå med svansen mellan benen när farbror blå knackar på....

zpeppy skrev:
Vi har haft lite party i våran lägenhet med lite polare lite då och då...vi har inte fått nån skriftlig varning men däremot har vi fått både väktare och poliser inspringande i lägenheten...

... de gånger som väktare och polis varit hos er.. Hade ni då meddelat grannarna i förväg om att ni tänkt ha fest? Hade ni satt upp lappar eller ringt på era grannar och meddelat att ni haft för avsikt att bjuda hem folk på fest?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon