Läcker mellan bensinpump och tank Suzuki TL1000S

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Hej,

Har en Suzuki TL1000s, där jag fick en tvåa på besiktning för det läckte några droppar mellan pumpen och tanken.

Tog loss tanken, skruvade loss pumpen som sitter med 8 skruvar.
Satt en gummipackning och en plåt bit.
Item12240-2.jpg


Rengjorde allt och försökte sätta ihop det men när jag testa igen så läckte det lite igen.

Sen köpte jag Loctite 5922 som ska tåla bensin, rengjorde allt igen och satt ett tunt lager och montera ihop igen och lät torka i 24h, läcker lika mycket nu som innan.

Finns det någon som har ett tips?
Har läst på engelska forum att nya packningar inte heller hjälper(dålig konstruktion).
 
Jag vill minnas att det funkar bra att byta tätningen till en ny orginal. Problemet med dom där är att dom torkar när hojen står utan soppa.
Men dubbelkolla i TL-tråden så får du ett mer uppdaterat svar.
 
Varför provar du med alla möjliga garagelösningar och tar till en ny packning som sista åtgärd?
Funkar det inte med en ny packning, börja fnula och testa olika varianter.
 
För packningen som satt på såg väldigt fräsh ut(mjuk och inga synliga skador) och det är ett välkänt fenomen att orginal packningar nya/gamla läcker på tl1000s.
Sedan hade inte Johans MC packningen i lager och ville ha 903kr(man vill inte kasta bort 903kr för en packning som förmodlingen inte lär funka).

Men blir nog orginal packning från Ebay för 400-500kr...

Tack båda!
 
Har du momentdragit skruva i rätt ordning? Är tydligen rätt noga med det så att packning trycks dit rätt.

Syna ytan på tanken noggrant att den är helt slät, vet att vissa tankar kan vara lite ojämna, och då får packningen svårt att täta ordentligt.
 
Har du momentdragit skruva i rätt ordning? Är tydligen rätt noga med det så att packning trycks dit rätt.

Syna ytan på tanken noggrant att den är helt slät, vet att vissa tankar kan vara lite ojämna, och då får packningen svårt att täta ordentligt.

Löste sig genom att knacka och fila till ojämnheterna och sedan lägga på en extra packning av bensintåligtgummi.
Men tack!
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top