Läcker mellan bensinpump och tank Suzuki TL1000S

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R
Hej,

Har en Suzuki TL1000s, där jag fick en tvåa på besiktning för det läckte några droppar mellan pumpen och tanken.

Tog loss tanken, skruvade loss pumpen som sitter med 8 skruvar.
Satt en gummipackning och en plåt bit.
Item12240-2.jpg

Rengjorde allt och försökte sätta ihop det men när jag testa igen så läckte det lite igen.

Sen köpte jag Loctite 5922 som ska tåla bensin, rengjorde allt igen och satt ett tunt lager och montera ihop igen och lät torka i 24h, läcker lika mycket nu som innan.

Finns det någon som har ett tips?
Har läst på engelska forum att nya packningar inte heller hjälper(dålig konstruktion).

Jag vill minnas att det funkar bra att byta tätningen till en ny orginal. Problemet med dom där är att dom torkar när hojen står utan soppa.
Men dubbelkolla i TL-tråden så får du ett mer uppdaterat svar.

Varför provar du med alla möjliga garagelösningar och tar till en ny packning som sista åtgärd?
Funkar det inte med en ny packning, börja fnula och testa olika varianter.

För packningen som satt på såg väldigt fräsh ut(mjuk och inga synliga skador) och det är ett välkänt fenomen att orginal packningar nya/gamla läcker på tl1000s.
Sedan hade inte Johans MC packningen i lager och ville ha 903kr(man vill inte kasta bort 903kr för en packning som förmodlingen inte lär funka).

Men blir nog orginal packning från Ebay för 400-500kr...

Tack båda!

Har du momentdragit skruva i rätt ordning? Är tydligen rätt noga med det så att packning trycks dit rätt.

Syna ytan på tanken noggrant att den är helt slät, vet att vissa tankar kan vara lite ojämna, och då får packningen svårt att täta ordentligt.

Har du momentdragit skruva i rätt ordning? Är tydligen rätt noga med det så att packning trycks dit rätt.

Syna ytan på tanken noggrant att den är helt slät, vet att vissa tankar kan vara lite ojämna, och då får packningen svårt att täta ordentligt.

Löste sig genom att knacka och fila till ojämnheterna och sedan lägga på en extra packning av bensintåligtgummi.
Men tack!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...