Läckande förgasare zx6r 2002

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Problem efter att hojen stått still två år. En av förgasarna läcker bensin efter en liten stund och hojen börjar gå kass på låga varv, som om en cylinder inte tänder. Misstänkte först att flottören kärvade eller att ventilen inte stängde, men jag bytte flottör och ventil mellan två förgasare, men efter det så är det fortfarande samma förgasare som läcker.

Om jag stänger bensinkranen så går hojen fint igen efter runt 20 sekunder så det verkar tydligt att en förgasare flödar över på nått sätt och att den därmed inte går på den cylindern om man inte får upp varven.

Men vart ska jag leta? Kollat de packningar jag kommit åt och jag ser inte riktigt vart det läcker. Några tips?

Kolla nålsätet på den läckande gasaren. Det var i vilket fall felet när jag hade samma problem.

Tack för tips. För en pajas utan koll - nålsätet, är det den mässingspryttel som nålen till trotteln går ner i? Som går att skruva loss om man plockar loss locket på undersidan? Vad ska jag leta efter? Finns det några packningar som kan vara skrot? Märken, slitage osv?

Sen kan jag passa på att fråga en sak till - den har alltid går fint upp till 12.500-13.000 varv men där tappar den ork helt. Går knappt få den att gå till varvstoppet. Har inte med luffarturboslangarna till förgasarna att göra - dessa har jag kollat. Det verkar vara samma oavsett växel eller hastighet. Nån idé?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti