Ok det låter otroligt men stenbra om det finns matrial såpass att det går borra 2st vingportar extra????

(Jag ska då köpa en kx500)
Som de ser ut finns de gott om utgågsmatrial, förutsatt om man tängt sig ca 3mm gods på var sida om lopp o vattenmantlen
Vad synd att någon redan varit och slipat,, ev har han/hon tagit max bredd då??
Och undra om snubben tagit portat uppöver?????
De va ej maxs bredd på avgasporten, räknade den till bara 54mm bred, har tagit upp den till max nu, 61mm, hoppas man räknade rätt nu bara
Vad du måste göra är att sätta fast ett gradskiva och notera befintliga höjder på alla portar. Den kan ju vara tokfel portad nu????
Kan säja att bakre spol portar närmast boost såg förjävliga ut med massa hack i sig, såg inte skoj ut, fixa den så gått de gick till ett bätre utgångsläge.
Har ej börjat mätta på portvinklarna en men ska göra de i nästa portning
Viktigasate är att blowdownen är ok ,,,,ligger den runt 35 grader är det optimalt utg läge ..Jag skulle faktist rek 35 på den motorn.
Hade du redan kollat avgasdurret? 180+??? eller vad du skrev? Porta gärna upp det till 190 och sätt blowdownen på 35 på alla insugare och den kommer gå skitbra
183.5 grader va org avgasporten, har portat upp den till 191 grader nu o rundat av avgasporten en hel del för att spara på kolvringar o att flödet inte ska försvinna för fort, måste ju testat fram för att hitta o sen ta det lilla sista hundradelarna.
Har du kapat pipan 7cm nu? Vart på pipan har du kapat bort 7 cm? 7cm kan bli bra? Allt ber på längd org!!
Jag tog 7cm på stingen men nu har jag tagit 9cm, sen kortat dämparen ca 4cm, ska testat fram till rätt utgångsläge, skulle de bli fel så e de bara svetsa på delarna igen
EX om den är portad till 190 graders utb durr och vi vill att pipan ska dra bäst vid 8500varv (som jag skulle rek) Då bör längden på pipan vara 951mm till mitten av revconan. Mitten av revconan= sistta tratt som går till stinger))
Mitten ska mätas från där den börjar kona tills den går ihop helt!! Nu sitter ju stingern i där bak ,,men bortse från stinger!! Kolla bara vart trattet skulle ha gått ihop till 0. Brukar hammna några cm in på stinger.
Ställ gärna in den längden på pipan och testkör för där kommer den ge mest effekt.!! Dela gärna på kapningarna mellan ublåshalls och mittendelen på pipan (magen) (raka fetease del) För det kan ju röra sig om mer än 10 cm som ska bort!! Spara dom bortkapade bitarna ,,,. För vill du ha mer botten så är det bara att svetasa tillbaka delar.
Jag ska kolla max bredd som går på ditt borr ... För jag ska nämligen just nu snart porta mina trippelcyllar och dom ligger ungefär på samma borr.
Ok du får upp gasaren till 42mm... bättre än 39mm ivf.. Du kan ju starta så..
Man kan räkna med nästan ca 1 hk per mm i portning på denna där dom första 4mm större ger 1hk per mm ivf.. (förutsatt 190 i durr och bra öppnad reedkorg med boysen reeeds eller ännu bättre Boost III reeds

Kosta inte på v-forse!! Totalt onödiga under 8000v