kvinnor tjänar bara 71%

korvgubbe skrev:
....eh.. ja.. och varför ska det alltid premieras att gå hårt fram? Besök en lekplats eller en förskola och se på hur barnen behandlas. Livliga flickor dämpas, pojkar uppmuntras att ta för sig. Pojkar som börjar leka "mesiga flicklekar" tillrättavisas och motas tillbaka i fållan för att inte bli någon fjolla...

.....Denna fjollighet som motarbetas hos oss killar blir ett av tjejernas problem när de löneförhandlar.. Jag har djävligt svårt att tycka att de får skylla sig själva p.g.a. detta faktum..
Men hur vill du att det ska fungera då?
Ska den tystaste få mest i lön?

Man kan ha åsikter om individuella löner, det skrev jag med, men det klippte du bort i citeringen.

Varför är det bara manliga chefer som föreslår sex till kvinnliga medarbetare? Varför föreslår inte kvinnliga chefer sex till sina manliga medarbetare? Djupt orättvist

Nu ska jag igen komma med ett helt radikalt inlägg igen. :)

Jag skrev tidigare om kvinnor som tjänar bra och tar för sig på sina arbetsplatser som säkert håller uppe detta snitt endel jämfört med dom som har pissigt betalt.

Det flesta personer jag känner som inte är intresserade utav att sträva frammåt och få mer pengar, mer saker och bättre villkor är kvinnor. Vissa av dom har inget somhellst intresse utav att arbeta och lever på A-kassa och en är till och med halvtidspensionär(26år) pga avsaknad av arbetslust. Dessa personer har ju tillfälliga jobb som dom senare alltid får sparken ifrån pga olika konstiga skäl, bara för att få gå hemma igen på sin akassa eller sjukpenning. Det är bara kvinnor??? Varför? Är det slumpens skördar eller ligger det något i det.
Jämförelsen är att det flesta killar jag känner jobbar mer är 40h per vecka, någar av dessa tjänar ordentligt med kulor andra(jag) knappt så det går och leva på. Är åter igen inne på det där med längtan att sträva frammåt och avsaknaden av det. Konstigt nog så verkar mina teorier vara rena paralleller mot lönen jämfört med andra på samma arbetsplats.
Och som arbetsgivare så känns det kanske lättare att betala någon bra som strävar frammåt än någon som är nöjd med att lönen kommer in varje månad. I vilket fall resonerar jag så. Detta verkar även stämma mot dessa kvinnor jag känner som tjänar bra jämfört med dessa som tjänar sämmre(läs A-kassa). Och i det stora hela så verkar det stämma oavsettkön och utbildning.

Kanske där den stora frågan ligger. Varför saknar vissa förmågan att vilja sträva frammåt? Ligger det i olika uppfostran? Bilbana eller Barbie? Riddare med svärd, sköld eller lekahäst?
Slå varandra på käften eller sura och frysa ut?
Spela hockey eller rida vid stallet?
Listan kan fortsätta med egenvalda typiska olika kille tjej lekar som ger oss killar ett livslångt elitistiskt tänkande jämfört med tjejernas dela lika lekar. Så vi killar har tränat hela livet på att bli bäst eller åtminstånde försöka med det bästa, medans tjejerna leker lugnare och blir då chockade när hela arbetslivet går ut på att sälja sig bäst och tala om hur bra man är för att få fördelar och hög lön.

Last edited:
Skulle män få sig ett bra ligg om de bodde i en pafflåda skulle iaf. inte jag bry mig om att orka nöta på med en massa karriärskit. Så är tyvärr icke fallet så det gäller att roffa åt sig så man inte blir utan. :tomten

Mikael Cagiva skrev:
Skulle män få sig ett bra ligg om de bodde i en pafflåda skulle iaf. inte jag bry mig om att orka nöta på med en massa karriärskit. Så är tyvärr icke fallet så det gäller att roffa åt sig så man inte blir utan. :tomten
Grymma orättvisa, Männen måste jobba 71% mer för samma sak och kvinnor vill bara ha deras pengar, det vore stoft för en ny artikel i Aftonbladet.

Mikael Cagiva skrev:

Kan du ta det där på svenska?
....kan inte någon börja motbevisa mina fördommar.. *sucka*

korvgubbe skrev:
Kan du ta det där på svenska?
....kan inte någon börja motbevisa mina fördommar.. *sucka*

Ser mörkt ut. Född 87
Kan ingen 80talist snabbt nu komma in och skriva något vettigt och förståligt? Alt en 90talist som bara klarar av att skriva?

Poacher skrev:
Och du kallar dig lärd, så kan du inte ens moppefuckiska.

Jag pluggade ju på stenåldern och då fick vi bara välja mellan Franska och Tyska. Moppefuckoiska kom först ett par terminer senare...

Hade velat läsa den kursen och dessutom behövt en kurs i Versaltypografi..

fÖr JaG bLIr LäTt LiTE snEd nÄr deT BLanDaS fÖR mYckEt!

flugan skrev:
Är du fördomsfull? Låt höra.

...njae.. har bara lite fördommar om den senare hälften av 80talisterna och de som är ännu yngre.. Men det är möjligen hormonerna som gör att blodet stannar på mitten i deras arma kroppar... :tungan

honkiie skrev:
Menar du att man kan halvtidspensionera sig för att man inte vill jobba?

Jadå.. det är nog inte så vansinnigt svårt om man verkligen ger sig fan på det och ser till att öva in en bra snyfthistoria och besöker rätt handläggare!

korvgubbe skrev:
Jadå.. det är nog inte så vansinnigt svårt om man verkligen ger sig fan på det och ser till att öva in en bra snyfthistoria och besöker rätt handläggare!

Är det nånting man gör på arbetsförmedlingen? Jag har ju själv länge hatat mitt jobb mer än nånting annat, det är att jämföras med office space. Varenda arbetsdag är den tråkigaste i mitt liv. Det där med pensionering kanske kan vara nånting för mig

honkiie skrev:
Är det nånting man gör på arbetsförmedlingen? Jag har ju själv länge hatat mitt jobb mer än nånting annat, det är att jämföras med office space. Varenda arbetsdag är den tråkigaste i mitt liv. Det där med pensionering kanske kan vara nånting för mig

...det är nog lättare att byta jobb än bli förtidspensionerad men om man avskyr arbete i alla dess former så är det inte helt omöjligt... det är nog försäkringskassan som förtidspensionerar...

honkiie skrev:

Jag har en idé du kan köra, du får ett sammabrott och vill inte leva mer, gå till doktorn och grina och mjäka dig rejält, du har ont överallt och är trött som döden.
Nu kommer du snart att bli först sjukskriven för depresion, och fortsätter du sen på liknade spår så är du utbränd, det är en innegrej du kan slå till på, för alla åldrar.

Fast det är inte alla som vekligen vill sänka sig själv till den nivån för att få sitta hemma och glo om dagarna.

Tyvärr vet jag folk som gjort så :rolleyes:

korvgubbe skrev:
Ja.. fyra miljoner kvinnor är ju bara patetiska ynkryggar som inte vågar be om mer som vi tuffa rakryggade killar!? Det är deras eget fel att de tjänar mindre! Det har ingenting med samhällsstrukturer eller syn på män/kvinnor att göra...
:rolleyes:

Är du på riktigt?
Ja precis. Man kan ju inte gnälla för att ingen kommer och ger en högre lön automatiskt. Man får väl kämpa lite för det annars är det bara att gilla läget och hålla tjäften :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg