Erfarenheter i mitt fall, skulle kunna sitta i en timme och dra dumma grejer killar har gjort som jag har sett genom åren. Inte minst de 7 åren jag körde yrkesmässigt och såg många olyckor.
Då menar jag snarare sjukt dumma grejer killar har gjort. Som en kollega som skulle springa på dass skitnödig, glömde att lägga automaten i P, bilen börjar rulla så han springer framför bilen och skall hålla fast den och blir överkörd av sin egen bil. Lyckligtvis bara blåmärken.
Eller killen som körde ner bilen i ett krondike så det var 2 dm vatten över pedalerna. När man pratade med han så skyllde han på att någon har flyttat infarten...
Kan hålla på länge, men det är fan inte många tjejer i dom historierna.
Om tjejer nu var så sopiga på att köra, varför har dom då billigare försäkringar?
Hela diskussionen är ju rätt så pinsam. Dåliga förare är dåliga förare, finns bland båda könen.
Allt beror naturligtvis på hur man klassificerar en bra förare. Om man tycker att köra laglydigt är en bra förare så håller jag nog med dig om att kvinnor kör bättre.
Personligen uppskattar jag förare som kan hantera sitt fordon, häva en sladd bra tex. Likaså de som kan hålla ett bra tempo, ge fanken i att skapa onödiga tillkrånglade situationer, parkera snabbt så övrig trafik kan komma fram och starta snabbt när trafikljuset slår om till grönt. Sen vad försäkringsbolagets statistik säger eller vad föraren har för kön ger jag fullständigt f-n i.