Jag tror att tjejer överlag kör dåligt för att helt enkelt är osäkra/mesiga.
Jag har nog inte en enda tjejkompis som jag känner att det är tryggt att åka med, men å andra sidan har jag inte så många killkompisar som känns helt reko att åka med heller. Tjejerna mesar och killarna tror de är bäst, helt enkelt.
Min ena tjejkompis ska jag definitivt anmäla till Sveriges värsta bilförare nästa år iaf. När hon ska fickparkera tycker hon att det är dags att köra fram/bak när hon har träffat den andra bilen, det är hennes riktmärke. När hon kör på påfarten till motorvägen kollar hon bra på när den tar slut, hon har ingen aning om ifall det ligger någon i innerfilen på motorvägen eller ej. Hon backar på varvstoppet och vet inte vad varvräknaren är till för.
En tjej i min klass (yrkesförarutbildning, håller på att ta lastbilskort) kan inte ens hålla sig i sin egen fil med personbilen, och det går ju inte direkt bättre med lastbilen. Hon kör över refuger, upp på trottoarkanter och korsar linjer hej vilt. Hon växlade UPP i en brant uppförsbacke, fick motorstopp, skulle starta igen och hittade inte dragläget, så då blev det motorstopp igen. Då gav hon upp, släppte broms och ratt, och bilen låg ju i friläge så vi rullade ju baklänges någon meter ut mot vägen innan läraren fick tag i parkeringsbromsen. Dessutom rör hon runt i växellådan som om det var en gryta som stod på kok, får sällan i fyran och hinner nästan stanna innan den väl är i, och då orkar bilen inte och dör. Så då ska hon börja om med det där "problemet" med dragläget igen. Hon fick sitt c-kort, vilket är sjukt skrämmande. Det värsta med henne är att hin tycker själv att hon kör fruktansvärt bra, mycket bättre än alla andra.