Kvinnor kör bättre än höns!

Jag har lyckats backa köra iväg med pump-handtaget kvar i bilen :rodnar
Blev lite snopen när det kom flygandes förbi bilen (backade därifrån).. Som tur var på gick inte pumpen sönder, utan bara min fina tanklucka (som fortfarande är bucklig :) )

Kan bara meddela att min förra flickvän totalkvaddade vår gemensamma bil, den är nu skrotad...

Hon skulle backa ur en ficka med bil på ena sidan och en pelare på andra sidan, missar pelaren och börjar ratta så bilen tar i med kofångaren fram som kvaddas och lossnar...

Backade upp på en kulle och fastnade med bakre kofångaren och sabbade hela dragkroksanordningen.

Åkte för nära en refug med bilen och bucklade till ena sidan.

- Hennes nya bil är också totalkvaddad hon har haft den sen i höstas.

Kör in i framförvarande i kö, främre kofångaren totalkvaddad av framförvarandes dragkrok.

Tog en kakelskiva och skulle skrapa frost på rutan = totalrepad framruta.

Framrutan är också totalt sprucken, ser ut som ett bowlingklot har landat på den, men hon vill inte svara på hur det har hänt...

Kommer inte på mera nu... Men iallafall, jag kör runt 5000 mil om året. Och har aldrig, ALDRIG vållat någon som helst skada på något av alla mina olika fordon... ALDRIG!!!

Jag har krockat med en bil, men det var inte mitt fel, försökte väja men det gick inte. Men iallafall det bygger bara på mitt berg av fördomar om kvinnor i trafiken... Ja, BERG!! För man ser en hel del när man är ute och kör som jag... Tro mig...

Hur i helvete lyckas man?
En kompis lilla syster är exakt likadan?
Alltså kollar man enbart åt ett håll när man ska backa och sen med gasen i botten? Eller är dom så totalt ovana att köra? Gud en sån människa skulle jag inte ens låna ut en pansarvagn till.
En annan polare har lyckats ha sönder 7 st!?! alu fälgar på hennes ex bil. Och det är inga små skador. I den ena saknas det en tårtbit som e ca 5 cm!
:confused:

Zana skrev:
Kan bara meddela att min förra flickvän totalkvaddade vår gemensamma bil, den är nu skrotad...

Hon skulle backa ur en ficka med bil på ena sidan och en pelare på andra sidan, missar pelaren och börjar ratta så bilen tar i med kofångaren fram som kvaddas och lossnar...

Backade upp på en kulle och fastnade med bakre kofångaren och sabbade hela dragkroksanordningen.

Åkte för nära en refug med bilen och bucklade till ena sidan.

- Hennes nya bil är också totalkvaddad hon har haft den sen i höstas.

Kör in i framförvarande i kö, främre kofångaren totalkvaddad av framförvarandes dragkrok.

Tog en kakelskiva och skulle skrapa frost på rutan = totalrepad framruta.

Framrutan är också totalt sprucken, ser ut som ett bowlingklot har landat på den, men hon vill inte svara på hur det har hänt...

Kommer inte på mera nu... Men iallafall, jag kör runt 5000 mil om året. Och har aldrig, ALDRIG vållat någon som helst skada på något av alla mina olika fordon... ALDRIG!!!

Jag har krockat med en bil, men det var inte mitt fel, försökte väja men det gick inte. Men iallafall det bygger bara på mitt berg av fördomar om kvinnor i trafiken... Ja, BERG!! För man ser en hel del när man är ute och kör som jag... Tro mig...

Pink_dreams skrev:
En annan polare har lyckats ha sönder 7 st!?! alu fälgar på hennes ex bil. Och det är inga små skador. I den ena saknas det en tårtbit som e ca 5 cm!

:confused:
ÅAS så är inte det så jävla svårt då folk envisas med att sko sina blingfälgar med två varv eltejp istället för däck!

(har jobbat på däckverkstad)

Mina egna missöden i trafiken är i princip bara 2, och det var nästan inte mitt fel nån av gångerna...
1, Övningskör med en folkabuss på vintern. Får möte i en högerkurva som den andra bilen genar i. Jag håller höger för att inte krocka. Tyvärr hade dom plogat ut kanten lite väl mycket så högersidan av bussen skär ner i diket och slår runt så den hamar på sidan. Skador: en trasig hjulsida och ett krossat ägg.
2, Jobbade som rondväktare i sthlm. Åker Sveavägen söderut en sommarmorgon och skall ta tunneln mot slussen. I korsningen Kungsgatan/Sveavägen står 2 förvånansvärt lättklädda flickor som nog varit ute och partat under natten. Själv är jag inte mer än man så när jag åker förbi har jag inte blicken riktad framåt. PANG så smäller vänster framhjul in i en refug. Skador: Pyspunka på däcket, fälgen bucklig. Kunde iaf ta mej till slussen innan reservhjulet åkte på.

duckie skrev:
Men hallå. Sådär nära en infart får man ju inte parkera. Rätt åt dig, m a o.
Det var säkert du som körde! :hihi

Wunder skrev:
Själv är jag inte mer än man så när jag åker förbi har jag inte blicken riktad framåt.

Det där är jag däremot jävligt rädd för, ser jag något jag tycker om tittar jag hellre på det än på vägen... Jävligt farligt... Men vaffan, rår ju inte själv över det... Försöker slita blicken, men det går inte!!
:huvet

:D

Zana skrev:
Tog en kakelskiva och skulle skrapa frost på rutan = totalrepad framruta
Det var nog det mest märkliga jag läst på ett tag. Hur tänker man?

Har ej heller någon gång under min tid som förare orsakat någon som helst olycka...

En tjej på jobbet skulle bara stanna snabbt och hämta sin son hos sina föräldrar, hon kutar in och när hon kommer ut igen så finns inte bilen där hon ställde den (givetvis utan åtdragen handbroms) utan den sitter istället halvvägs in i ett träd ca 50 meter nerför en lång backe.
Det var förövrigt hennes 10-15 trafikolycka.
Hon kör truck på volvo och hela karossfabriken känner till henne under namnet "katastrofen" :hihi

Min flickvän är bevis på att det finns undantag även från denna "regel". :fakta

Wunder skrev:
...står 2 förvånansvärt lättklädda flickor som nog varit ute och partat under natten.

Det där är något som är trafikfarligt. Efter en Gyllene Tider-konsert i Varberg för ett par somrar sedan stod jag i jättemegabautalånga kön ut ur staden, och slänger ett getöga åt trottoaren där något lättklätt kjoltyg struttar omkring på sina stilettklackar. Pang! säger det, så är min kofångare parkerad i framförvarande bils dragkrok. Minimala skador, men ytterligen pinsamt för min del... :gnissla

McB skrev:
Det där är något som är trafikfarligt. Efter en Gyllene Tider-konsert i Varberg för ett par somrar sedan stod jag i jättemegabautalånga kön ut ur staden, och slänger ett getöga åt trottoaren där något lättklätt kjoltyg struttar omkring på sina stilettklackar. Pang! säger det, så är min kofångare parkerad i framförvarande bils dragkrok. Minimala skador, men ytterligen pinsamt för min del... :gnissla

A.k.a lethal chokbånge syndromet?? :hihi

Kvinnor. De är bara till besvär.. :brynad

McB skrev:

vad förvånad man blir.. MCB är ÄNNU en gång undantagsfall ;)

hehe..

När jag var nere i garaget och meckade med min gamla KTM kom två kostymklädda gubbar i en bil för att hämta en bil till. De stod och pratade lite och gav mig massa nedvärderande blickar i stil med "tjejer kan inte mecka".

Till slut kör den ena gubben iväg och den andra hoppar in i sin bil och ska backa ut.
Bilen har en bil till höger och en pelare till vänster. Han backar och kör ner hela sin backspegel i pelaren, som manglas och ramlar ner vid bilen. Då hoppar han ut och plockar upp den, sen kör han framåt igen utan att stänga dörren. Crash, dörren går i pelaren och hela sidan på dörren blir repad och bucklig. Skyndar sig att stänga dörren och åka därifrån, knallröd i ansiktet. :rofl

Så det handlar inte bara om brudar som inte kan köra bil.
Fast det är klart, jag håller med er. Många tjejer kör riktigt illa, och jag tror det beror på att de oftast stressar upp sig lättare. Killar tar det istället lugnt och logiskt.

stoffer skrev:
Samlar du poäng eller? :hihi

Vad har du nu ställt till med? :rolleyes:

Haha, varför tror alla att man har varit dum så fort man är snäll mot sin käresta? Så är inte fallet med mig. :tungan

McB skrev:
Haha, varför tror alla att man har varit dum så fort man är snäll mot sin käresta? Så är inte fallet med mig. :tungan
Du är bara toffel ändå? :tungan

Ja, jag är singel och avundsjuk, jag vet!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg