Kvinnor kör bättre än höns!

Och vem sa att det inte va en man som parkerat sin bil där?

Jag kan iaf säga att där jag jobbar är krockar med döda föremål (backa på betongsuggor och liknade) överrepresenterat av kvinnor, varför vet jag inte men det är det vanligaste i den typen av olyckor.

Det var en bild på den där parkeringen i tidningen också.
Hann inte läsa för precis precis då var kebaben klar. Jobbigt. :(

En polares morsa skulle köra iväg med sin bil från en parkering, då det inte stod någon bil i rutan framför så körde hon framåt, knuffade omkull en betonggris som när den tippade blev som en hävstång under bilen som lyfte framhjulen från backen....
(det var endast i rutan där hon stod det var gris mellan, dom tomma rutorna på sidan om hade ingen)

Till saken hör att det inte var hon som hade ställt dit bilen, och när hon gick till bilen så gick hon från baksidan, så hon såg aldrig grisen...

Ett kul misstag, inga skador på bilen, och ett pinsamt minne för henne (som faktiskt kör jäkligt bra annars) polaren skämdes dock då han fick åka dit och lyfta loss bilen

GuW skrev:
En polares morsa skulle köra iväg med sin bil från en parkering

Jag jobbade som medåkare i en färdtjänstbuss för ett par år sedan.. Jag och min kollega har hämtat upp ett gäng äldre på kungsholmen och åker längs Flemminggatan. När vi står vid ett rödljus slits dörren upp där framme och jag hör en hysterisk tjejstämma... snyft och gråt, skrik och förtvivlan.. Min kollega pratar med hysterikan och efter en halv minut eller så tvingas han dra igen dörren eftersom det slagit om till grönt...

....När vi åkt ett par hundra meter berättar han vad som inträffat...

Tydligen hade hans dotter och hennes kompis åkt till stan med bil för att shoppa... Tyvär "tappade de bort" bilen och blev hysteriska och får då syn på oss varpå dottern springer ut i korsningen för att konsultera pappa...

Han kunde iofs inte göra så mycket mer än att säga åt dem att fortsätta leta... :rofl

....Ingen olycka men nog så roligt... När tankar på handväskor och skor upptar alla tankar är det inte lätt att komma ihåg var man ställer bilen!

korvgubbe skrev:
....Ingen olycka men nog så roligt... När tankar på handväskor och skor upptar alla tankar är det inte lätt att komma ihåg var man ställer bilen!

Inge konstigt med det. Är rätt så ofta som jag parkerar bort bilen, hatar stora köpcentrum parkeringar.

korvgubbe skrev:
Springer du gråtande ut i korsningar med? :hihi

Bara om du står där och tröstar mej :kär

Nä brukar kunna tänka logiskt och sedan lista ut i vilken region jag bör parkerat, sen kommer ledtrådarna efter letandets väg.

Qwerty skrev:
Bara om du står där och tröstar mej :kär

Nä brukar kunna tänka logiskt och sedan lista ut i vilken region jag bör parkerat, sen kommer ledtrådarna efter letandets väg.

Edit1: Klart jag skulle trösta! :pannkyss

Jag har nog parkerat bort bilen nån gång jag med.. Det roliga var själva situationen.. Jag och kollegan med en last åldringar och sedan rycks dörren plötsligt upp av en hystersikt grinande tös... det som gjorde situationen ännu mer komisk var att hennes tjejkompis stod bredvid och grinade lika mycket hon med!

Typiskt tjejer. En kille tänker logiskt och en tjej får panik.

Kan bara tänka mej vad jag skulle garva om jag va med i bilen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg