Kvinnan vid Bed & Breakfast har avgett ett löfte mot oss!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Åkte där idag med 3st andra hojjar. Som ett brev på posten stod hon där mitt i kurvan som vanligt med sin skylt. Idag hade hon även placerat ut 4st långa (täckte en hel vägbana) pinnar/grenar/små träd på vägen. Jag körde inte så fort, inte som de stora pojkarna iaf, så hann se dem i god tid. Dock slog det slint i huvet på mig och jag vände direkt och tänkte först bara åka förbi i fart och lägga en bredsida i höften på henne :mad: Tog dock förnuftet till fånga och stannde tillsammand med exet här på SH för att snacka lite med kvinnan.

Hon förklarade hur hon kände osv. Hur som, vi fick henne iaf att inse att hon inte kan hålla på att lägga ut grenar och skit mitt i vägen.
Konversationen kanske inte är helt citerad, men kontenetan iaf!

- Ja, men hur ska jag få er att sakta ner då? Grenar är ju det enda som funkar.
- Men tänk vad som händer när nån inte ser dom då?
- Men då är det ju bara väjja undan!
- När de kommer en buss i andra filen?
- *tänka tänka tänka* Nej, då går det ju inte.. Men grus då?
- NEJ, det är minst lika farligt, du kan inte hålla på att lägga nånting i vägbanan. Precis som du sa innan så kör folk ihjäl sig här, du behöver inte hjälpa statistiken på vägen! :mad:
- Men vad ska jag göra då?
- Du får prata med polisen & vägverket, så här kan du inte hålla på
Sen höll det på så i nån minut fram & tillbaka. Dock avslutades konversationen med att hon inte ska lägga fler saker i vägbanan, nånsin igen.

Om hon nu mot all förmodan (eller hur?!) forts. sitt idiotiska beteende så vore det skönt om nån kunde stanna och fråga henne vad hon sysslar med. Hon lova ju "dom där två på svarta hojjar som stannade och skulle ta upp det här fart/ljudproblemen med våra jämlikar" att inte hålla på så här längre. Iofs. sa vi att vi skulle försöka få ER att inte köra så fort förbi just B&B men det skiter jag fullständigt i då jag inte har med andras fart att göra!

//H

PS. Du på R1'an som gav mig fingret för att jag vinka att du skulle sakta in kanske borde funderat på om jag var på hennes sida eller om jag ville varna för hinder på vägen... :va :tummenupp

hon hade kanske inte en aning om vad hon höll på med så var ju bra att du stanna så hon kanske fick hint om vad som kan hända.

"Dock avslutades konversationen med att hon inte ska lägga fler saker i vägbanan, nånsin igen."

edit: jag har aldrig fattat var det där B&B ligger nånstans men jag kanske e blind :D

Inte för att jag vet vad hennes löfte är värt, men jag vill ändå ge dig en eloge för att du stannade och tycks ha fört en sansad diskussion. Med kommunikation kommer man långt! :tummenupp

KTM-R skrev:
PS. Du på R1'an som gav mig fingret för att jag vinka att du skulle sakta in kanske borde funderat på om jag var på hennes sida eller om jag ville varna för hinder på vägen...
Ja det verkar ju begåvat...

Man kanske borde fatta att om en annan hojåkare visar tecknet att man ska sakta ner så är det antingen hinder på vägen, olycka eller poliskontroll.

För en novis i den vägsträckningen... Var hon eller vägen där först ?

Låter som klassikern "Flytta till stan och klaga på att det låter från grannens gräsklippare" eller "Flytta till landet och klaga på att det luktar koskit..."

Problemet är väl att en del hojar väsnas - När jag åkt förbi tanten så har jag inte fått något ont öga på mig (men så låter hojen som en symaskin oxå)

BoB:t har legat där så länge jag kan minnas och jag har inte märkt nåt problem där förräns förra året...

Låter som klassikern "Flytta till stan och klaga på att det låter från grannens gräsklippare" eller "Flytta till landet och klaga på att det luktar koskit..."

de är inte en gång man har hört från sthlm:are som flyttat ut på "landet" som gnäller om att de låter.. de trodde väll att de skulle vara knäpptyst i skogen...

Problemet är väl att en del hojar väsnas - När jag åkt förbi tanten så har jag inte fått något ont öga på mig (men så låter hojen som en symaskin oxå)

BoB:t har legat där så länge jag kan minnas och jag har inte märkt nåt problem där förräns förra året...

de där med ljudet så fattar jag inte varför de klagas på SportHojjar, de låter ju inte ett skit jämfört med custom cyklar.

Last edited:
edit: jag har aldrig fattat var det där B&B ligger nånstans men jag kanske e blind :D

Om du kommer från tungelstahållet är det ganska tidigt. Det ligger i "hästskosvängen", där du kommer upp ur en svacka i en högerkurva, sen är det två vänsterkurvor på ett öppet fält innan du viker av till höger upp i skogen igen. Hästskon går runt deras hus, så de får hojljud från tre sidor....

Kan dom som åker där enas om att slå av på gasen förbi B&B också, eller är det en prestigeförlust?

Sen är det ju så att det går att polisanmäla tanten om hon fortsätter att lägga ut mordfällor i vägbanan.

Hon ÅAS kan ansöka om permanenta farthinder eller tillstånd för blomlådor.

Inte för att jag vet vad hennes löfte är värt, men jag vill ändå ge dig en eloge för att du stannade och tycks ha fört en sansad diskussion. Med kommunikation kommer man långt! :tummenupp

Ja, till en början hade hon taggarna utåt men det släppte ganska fort när hon märkte att vi inte stannat för att spöa upp henne. Hon gick faktiskt att resonera med! :surprise

Ja försökte få henne att inse att vägen har varit en ikon sen urminnes tider. När jag sa att man börja rejsa på allvar första gångerna på 80-talet (inte en aning om hur snat det är) så blev hon nästan lite paff tyckte jag.

Den uppfattningen jag fick var att det inte är ljudet som är det värsta. Visst är hon inte glad över det. Det som är hennes stora problem är Ons. när det går riktigt fort, OCH låter mycket. Jag uppfattade de som att dom som håller sig till max 100km/h (enligt hennes uppfattning) inte är så stort problem, högljudd eller inte. exet, hur upplevde du hennes problem?

Kan dom som åker där enas om att slå av på gasen förbi B&B också, eller är det en prestigeförlust?

Sen är det ju så att det går att polisanmäla tanten om hon fortsätter att lägga ut mordfällor i vägbanan.

Hon ÅAS kan ansöka om permanenta farthinder eller tillstånd för blomlådor.

Att få folk att enas är nog omöjligt och jag kommer aldrig gå i bräschen för det heller. Men alla som tar det lungt förbi B&B kan ge sig själva en eloge tycker jag!Ang. polisen så höll jag luren mot örat och låtsades ringa 112, men då börja hon darra på rösten precis som folk som ska börja gråta, så då la jag ner den igen.

Farthindrena har hon redan jobbat på, det kommer komma tre st. fartkameror inom kort för att få ner farten :smart_tänkt_vägverket

Men som sagt, om nån åker föbi och hon lagt ut mer skit i vägbanan så vore det kanon om nån kan fråga varför hon inte håller sin del av löftet hon gav oss. Att folk kör fort är inte min ensak, men ni kan ju hävda att just NI inte kör för fort och gör vad ni kan, men trots det ligger skiten där.

Last edited:
Kör nästan alltid lugnt förbi b&b. Tycker inte jag missar något roligt parti för det.

Bra att ni stannade och pratade med henne lungt och sansat istället för att köra en bredsida i höften. Kanske ni har fått henne att inse att det hon gör är fel, och att hon, precis som ni sa, får kontakta polisen, vägverket eller liknande.

Bra jobbat grabbar!

Om du kommer från tungelstahållet

tack..

fort och fort, jag vet inte hur andra kör, hur fort som helst går det inte att köra där då det svänger bra, härliga kurvor också.

edit: såg svaret om farten

Jag uppfattade de som att dom som håller sig till max 100km/h (enligt hennes uppfattning) inte är så stort problem, högljudd eller inte.

Hon kan ju sätta upp en skylt "max 100 km/h är ni snälla", skulle nog ge bättre resultat än hon står där med 70 skylten och grenar och annat.

Last edited:
Vad fattas i huvudet på en person slänger ut grus och grenar på vägen för att sakta ned hojåkare? Jag har länge velat fråga en sådan idiot vad han/hon skulle göra om en hojåkare kör ihjäl sig på grund av det han/hon slänger på vägen. Inser de inte hur farligt det är?

Där har jag stött på utställda vattenkannor och mjölkpallar ochså. Hon verkar inte riktigt hundra?

Inser de inte hur farligt det är?
Nej, dom har inte förutsättningarna för at fatta hur utsatta tvåhjulingar är för "skräp" på vägbanan, så det blir upp till oss at tänka för dom.
Köra över en "pinne" i 70 vill i dom flästa fall bara ge oss hjärtat i halsgropen, 170 är lite mera "spännande" ;)

Hade med mig min far i bilen för ett tag sedan, roade mig med at peka ut potentiella faror för hojåkare, diesel i rondell, långsgående kanter, grus etc. helt normala saker "vi" lägger märke till, han såg dom inte äns, hade inte en aning om at det kunde ställa till besvär för "oss".

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT