Åkte där idag med 3st andra hojjar. Som ett brev på posten stod hon där mitt i kurvan som vanligt med sin skylt. Idag hade hon även placerat ut 4st långa (täckte en hel vägbana) pinnar/grenar/små träd på vägen. Jag körde inte så fort, inte som de stora pojkarna iaf, så hann se dem i god tid. Dock slog det slint i huvet på mig och jag vände direkt och tänkte först bara åka förbi i fart och lägga en bredsida i höften på henne
Tog dock förnuftet till fånga och stannde tillsammand med exet här på SH för att snacka lite med kvinnan.
Hon förklarade hur hon kände osv. Hur som, vi fick henne iaf att inse att hon inte kan hålla på att lägga ut grenar och skit mitt i vägen.
Konversationen kanske inte är helt citerad, men kontenetan iaf!
- Ja, men hur ska jag få er att sakta ner då? Grenar är ju det enda som funkar.
- Men tänk vad som händer när nån inte ser dom då?
- Men då är det ju bara väjja undan!
- När de kommer en buss i andra filen?
- *tänka tänka tänka* Nej, då går det ju inte.. Men grus då?
- NEJ, det är minst lika farligt, du kan inte hålla på att lägga nånting i vägbanan. Precis som du sa innan så kör folk ihjäl sig här, du behöver inte hjälpa statistiken på vägen!
- Men vad ska jag göra då?
- Du får prata med polisen & vägverket, så här kan du inte hålla på
Sen höll det på så i nån minut fram & tillbaka. Dock avslutades konversationen med att hon inte ska lägga fler saker i vägbanan, nånsin igen.
Om hon nu mot all förmodan (eller hur?!) forts. sitt idiotiska beteende så vore det skönt om nån kunde stanna och fråga henne vad hon sysslar med. Hon lova ju "dom där två på svarta hojjar som stannade och skulle ta upp det här fart/ljudproblemen med våra jämlikar" att inte hålla på så här längre. Iofs. sa vi att vi skulle försöka få ER att inte köra så fort förbi just B&B men det skiter jag fullständigt i då jag inte har med andras fart att göra!
//H
PS. Du på R1'an som gav mig fingret för att jag vinka att du skulle sakta in kanske borde funderat på om jag var på hennes sida eller om jag ville varna för hinder på vägen...

Hon förklarade hur hon kände osv. Hur som, vi fick henne iaf att inse att hon inte kan hålla på att lägga ut grenar och skit mitt i vägen.
Konversationen kanske inte är helt citerad, men kontenetan iaf!
- Ja, men hur ska jag få er att sakta ner då? Grenar är ju det enda som funkar.
- Men tänk vad som händer när nån inte ser dom då?
- Men då är det ju bara väjja undan!
- När de kommer en buss i andra filen?
- *tänka tänka tänka* Nej, då går det ju inte.. Men grus då?
- NEJ, det är minst lika farligt, du kan inte hålla på att lägga nånting i vägbanan. Precis som du sa innan så kör folk ihjäl sig här, du behöver inte hjälpa statistiken på vägen!

- Men vad ska jag göra då?
- Du får prata med polisen & vägverket, så här kan du inte hålla på
Sen höll det på så i nån minut fram & tillbaka. Dock avslutades konversationen med att hon inte ska lägga fler saker i vägbanan, nånsin igen.
Om hon nu mot all förmodan (eller hur?!) forts. sitt idiotiska beteende så vore det skönt om nån kunde stanna och fråga henne vad hon sysslar med. Hon lova ju "dom där två på svarta hojjar som stannade och skulle ta upp det här fart/ljudproblemen med våra jämlikar" att inte hålla på så här längre. Iofs. sa vi att vi skulle försöka få ER att inte köra så fort förbi just B&B men det skiter jag fullständigt i då jag inte har med andras fart att göra!
//H
PS. Du på R1'an som gav mig fingret för att jag vinka att du skulle sakta in kanske borde funderat på om jag var på hennes sida eller om jag ville varna för hinder på vägen...