Tragiskt, men vanligt.
Tråkigt för de anhöriga dock.
Även utslitna vinterdäck är överlägsna sommardäck, varesig dom är nya eller slitna, p.g.a gummiblandningen.
Så det som vissa påstår; "Mina vinterdäck är dåliga så det är bättre jag kör på mina nya sommardäck". Detta stämmer alltså inte, bortsett från kanske slask och regn då.
Men på is och snö har sommardäck inget att hämta. Det är tack vare gummiblandningen man ens kan göra dubbfria däck som har något fäste.
Det är samma med fyrhjulsdrift. Jag har ju fyrhjulsdrift så det är inte så noga med däcken... Nähä, när du ska stanna då?
Verkar som dom kör med både och, ena stunden vinterdäck o i andra "vanliga" regnadäck med lite extra mönster.
Ser ut som vanliga "centraleuropeiska" frisktionsdäck. Schyssta fälgar på en F1 BTW
Av filmen att döma ser det inte ut att gå fortare än att man hängt med med en Grupp H trimmad Volvo med fulldubbade Hakkapeliitta eller liknande klass på däck.
Att dubbarna skulle bli slitna vetefan, kanske om man bara kör asfalt... Men jag köpte nya dubbdäck (ContiIceContact) i november och satte fram, och dom har alla dubben kvar med fullt utstick. Helt jävla sjukt fäste, har aldrig vart med om liknande på ett vägdäck. Efter ett par hundra mil på asfalt blev dubbarna sylvassa
Sen buller från dubben.. Hallå? Jag tycker det bullrar mer i en bil med 225 breda sommardäck än med mina 185 dubbdäck... Jag skiter i om däcken bullrar, bara dom har fett bra fäste
Det är roligt att köra när man kan lita på fästet