Kvällsracet i Anderstorp 2010

Ja men vad är skillnaden mot en vanlig kvällsträning för en 500:- Lapp:confused:

5 tusen för en läkare, ehh du, jag kan tänka mig jobba en kväll du.....
ambulans inkl 1 syrra 2700, läkare 5k.

Last edited:
Ja men vad är skillnaden mot en vanlig kvällsträning för en 500:- Lapp:confused:

I grova drag doktor, en extra syrra och tidtagning. detta tillsammans kostar cirka 12K. Utöver det lite övriga funkiskostnader och banhyra 18K.

Har du rätt utbildning då? Läkarna tar betalt för hela dagen, för dom finns inget kvällspris. På SM fick vi hyra in stafettläkare, han kostade 11000 om dagen plus sociala avgifter.:död

Last edited:
Japp rätt utbildning ( fastighetsskötare
Vafan grabbar, vi kan väl kvida en extra stund till sjukhuset!!!

Har vi ingen doktor då på kvällsträning?
Banhyran är väl inte dyrare bara för att det är race?
Äh jaja, jag är lite gnällig! Ber om ursäkt dårå!
Man väljer ju om man vill peya eller inte!

I grova drag doktor, en extra syrra och tidtagning. detta tillsammans kostar cirka 12K. Utöver det lite övriga funkiskostnader och banhyra 18K.

Har du rätt utbildning då? Läkarna tar betalt för hela dagen, för dom finns inget kvällspris. På SM fick vi hyra in stafettläkare, han kostade 11000 om dagen plus sociala avgifter.:död

Japp rätt utbildning ( fastighetsskötare
Vafan grabbar, vi kan väl kvida en extra stund till sjukhuset!!!

Har vi ingen doktor då på kvällsträning?
Banhyran är väl inte dyrare bara för att det är race?
Äh jaja, jag är lite gnällig! Ber om ursäkt dårå!
Man väljer ju om man vill peya eller inte!

På träning räcker det med en ambulans med syrra, banhyran är samma.

Som sagt, ingen är ju tvingad att köra.

Arrangera och "skruva ihop" ett kvällsrace för 1000:- inkluderar inte de många timmar som man inte kan ta betalt för som arrangör. Självklart så görs detta också för att det är kul från Humlans sida och alla andra inblandade, hoppas jag iaf....

Bra jobb!!

/J

På träning räcker det med en ambulans med syrra, banhyran är samma.

EDIT: Tilläggas bör väl sägas att SVEMO jobbar för att få bort läkarkravet på träning, så de "jagar" inte de som inte har det.

Vad gör en "tandläkare" för nytta på en RR tävling/träning? det är syrrorna som är intressanta, de får göra samma sak som med läkare i närheten bara de har telefonkontakt med akuten typ.

Last edited:
Hela 3 st anmälda till denna tävling! Ska vi skita i att ha kvällsrace? Känns inte så speciellt lönt att arrangera race om ingen vill köra.

Jag skulle gärna vilja köra men min hoj låter för mycket och jag får inte tag på något org system...

Hela 3 st anmälda till denna tävling! Ska vi skita i att ha kvällsrace? Känns inte så speciellt lönt att arrangera race om ingen vill köra.

Jag tror folk väntar tills helgen är över i falkenberg innan dom bestämmer sig. Folk vill även kolla väderprognoserna.

Sen har jag pratat med många som verkar banga efter ändringen i startförfarandet.

Kan man inte köra omvänt varv?

Men jag skiter i falkenberg i helgen och ska försöka komma. :tummenupp

Tror som sagt att många tappade suget lite pga starten tyvärr.

Det går ju att ändra på! Ge mej lite input på hur vi ska lösa problemet med sammanlagring av ljud i starten. Startförfarandet kan vi ändra på förarmötet innan racet, om vi bara får lite förslag.

Det går ju att ändra på! Ge mej lite input på hur vi ska lösa problemet med sammanlagring av ljud i starten. Startförfarandet kan vi ändra på förarmötet innan racet, om vi bara får lite förslag.

Köra flaggstart någon annanstans? Vid gamla start och mål?

Köra flaggstart någon annanstans? Vid gamla start och mål?

Tror inte att den finten funkar, Miljö och hälsa kommer nog att granska loggen efter detta race också. Sammanlagringen från i höstas hängde med i stort sett hela racet.

Om man kan komma ner i ljudnivå så mycket som möjligt är jag ganska säker på att man kan köra en vanlig start, med lampor. Det förutsätter dock att alla anstränger sej, och inte chansar på att det funkar utan db-killer.

Ställ inte in nu när jag är så nära att få ordning på kroppastollen:D
Cykeln är nylackad i Ferrari röd, så nu är den toksnabb, hoppas jag är det med:yoparty

Ställ inte in nu när jag är så nära att få ordning på kroppastollen:D
Cykeln är nylackad i Ferrari röd, så nu är den toksnabb, hoppas jag är det med:yoparty

Ta det lungt, man kan krascha i södra har jag hört:tungan

Kul att du är på hojen redan!

/A

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...