NSB33
Mullsjö Maniac
Tror inte så många är sugna på att hålla på och byta system om man inte är tvingad, om man kan få ner ljudet på sitt system!
Jag kommer nog dit och det ska bli kul å se vad man ligger på för db!
Ska försöka hitta på en extragrej till dämparen och testa den!
Om jag bara hinner förstås!
OBS! I samband med Quickshifter bör man tänka sig för att bara sätta i en db-killer, kan bli oerhört kostsamt!
Jag kommer nog dit och det ska bli kul å se vad man ligger på för db!
Ska försöka hitta på en extragrej till dämparen och testa den!
Om jag bara hinner förstås!
OBS! I samband med Quickshifter bör man tänka sig för att bara sätta i en db-killer, kan bli oerhört kostsamt!
Det var lite därför jag skrev just så...
Kvällsracets uppbyggnad är ändrad just pga ljudet.
Därför borde det ligga i förarens intresse att se till att hojen klarar ljudkraven (vilket inte är speciellt för just detta race) innan man åker till banan. Åker man dit och chansar eller för att förstöra framtida race för andra förare (genom att byta avgas/demo db-killer) så kan det gott kosta 1000:- samt inget körande...!
Det finns 2st val just nu.
1, Köra med tysta hojar och få riktiga kvällsrace.
2, Köra med högljuda hojar och köra träningstider...
Hur många väljer alternativ 1, och hur många alternativ 2 ?
OT
Här kommer lite annat att tänka på:
Tänk detta koncept på samtliga banor.
Istället för att åka till Falken (eftersom Falken är så poppis bland gatåkare) för 3x20 min träning med gathojar/licenshojar, så kör man ett kvällsrace där med publik (gatåkarna).
17.00 Gatgrupp1
17.20 Gatgrupp2
17.40 Licens träning
18.00 Gatgrupp1
18.20 Gatgrupp2
18.40 Licens Kval
19.00 Gatgrupp1
19.15 Gatgrupp2
19.30 Licens race 15 varv
Detta hade vart ett trevligt sätt att köra istället för bara en träning. Sen tror jag att detta skulle locka fler in i RR av gatåkare. Ett sätt att få lite mer/nytt folk in i sporten.