Kvällsracet i Anderstorp 2010

Tror inte så många är sugna på att hålla på och byta system om man inte är tvingad, om man kan få ner ljudet på sitt system!
Jag kommer nog dit och det ska bli kul å se vad man ligger på för db!
Ska försöka hitta på en extragrej till dämparen och testa den!
Om jag bara hinner förstås!

OBS! I samband med Quickshifter bör man tänka sig för att bara sätta i en db-killer, kan bli oerhört kostsamt!

Det var lite därför jag skrev just så...

Kvällsracets uppbyggnad är ändrad just pga ljudet.
Därför borde det ligga i förarens intresse att se till att hojen klarar ljudkraven (vilket inte är speciellt för just detta race) innan man åker till banan. Åker man dit och chansar eller för att förstöra framtida race för andra förare (genom att byta avgas/demo db-killer) så kan det gott kosta 1000:- samt inget körande...!

Det finns 2st val just nu.

1, Köra med tysta hojar och få riktiga kvällsrace.

2, Köra med högljuda hojar och köra träningstider...

Hur många väljer alternativ 1, och hur många alternativ 2 ?

OT
Här kommer lite annat att tänka på:

Tänk detta koncept på samtliga banor.
Istället för att åka till Falken (eftersom Falken är så poppis bland gatåkare) för 3x20 min träning med gathojar/licenshojar, så kör man ett kvällsrace där med publik (gatåkarna).

17.00 Gatgrupp1
17.20 Gatgrupp2
17.40 Licens träning

18.00 Gatgrupp1
18.20 Gatgrupp2
18.40 Licens Kval

19.00 Gatgrupp1
19.15 Gatgrupp2
19.30 Licens race 15 varv

Detta hade vart ett trevligt sätt att köra istället för bara en träning. Sen tror jag att detta skulle locka fler in i RR av gatåkare. Ett sätt att få lite mer/nytt folk in i sporten.

Tror inte så många är sugna på att hålla på och byta system om man inte är tvingad, om man kan få ner ljudet på sitt system!
Jag kommer nog dit och det ska bli kul å se vad man ligger på för db!
Ska försöka hitta på en extragrej till dämparen och testa den!
Om jag bara hinner förstås!

OBS! I samband med Quickshifter bör man tänka sig för att bara sätta i en db-killer, kan bli oerhört kostsamt!

Om man kan tänka sej att skruva på ett 20K akrasystem är det väl inte mer jobb att montera på originalsystemet?

Varför skulle det vara ett problem med QS och db-killer? Vi har kört med den kombinationen i 3 säsonger utan problem.

Hursomhelst ...

Upplever att många med mig tyckte kvällsracet i höstas var jävligt rolig så utvärdera gärna inte intresset för konceptet enbart på just torsdagens antal anmälningar. Det är trots allt så att ...

* Det är bara 4 dagar sedan SO med vad det innebär ...
* Det är en torsdagkväll, ej nästgårds för alla och alla är inte sina egna chefer ...
* Det är för många längre från än till löning ...

\m/

Ja man kanske vill byta tillbaka sen:näsblod
Ja iof bara Suzuki som har havererat av de jag har hört!
Om man kan tänka sej att skruva på ett 20K akrasystem är det väl inte mer jobb att montera på originalsystemet?

Varför skulle det vara ett problem med QS och db-killer? Vi har kört med den kombinationen i 3 säsonger utan problem.

Vi behöver funkisar till detta race! Den som är intresserad av att flagga på torsdag kväll får köra gratis hela dagen på fredagen!

Vi kommer antagligen att prova flera olika startförfarande under kvällen för att kunna se om det blir skillnad på ljudnivån.

Kanonväder just nu! Ser ut att bli 22 grader ikväll!
Heldagskörning med FIVER imorgon ser också OK ut.

Kanonväder just nu! Ser ut att bli 22 grader ikväll!
Heldagskörning med FIVER imorgon ser också OK ut.

Hoppas verkligen det dyker upp en hel del folk så ni får lite kred för detta. Jag hade tänkt komma ner med Linus men han har fortfarande väldigt ont i nacken efter kraschen i lördags så jag vill inte låta honom köra än. Ha det!

Hoppas verkligen det dyker upp en hel del folk så ni får lite kred för detta. Jag hade tänkt komma ner med Linus men han har fortfarande väldigt ont i nacken efter kraschen i lördags så jag vill inte låta honom köra än. Ha det!

Det hoppas jag med, vi ska prova flera olika startförfarande hade jag tänkt. I nuläget har vi 4 olika förslag att utvärdera efteråt.

Jag säger detsamma. Detta är en härlig form av racing! Men jag är trött och hojen är fortfarande lite sned efter helgen. But I'll be back!
:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Vi behöver funkisar till detta race! Den som är intresserad av att flagga på torsdag kväll får köra gratis hela dagen på fredagen!

Riktigt bra deal måste jag säga.

Räknas racen ihop, blir det en serie med en total vinnare?
Synd jag sovit lite och missat detta, men jag skall försöka vara med på resten om jag kan ta lite ledigt..

Kul med någon som tar lite initiativ! :tummenupp

Riktigt bra deal måste jag säga.

Räknas racen ihop, blir det en serie med en total vinnare?
Synd jag sovit lite och missat detta, men jag skall försöka vara med på resten om jag kan ta lite ledigt..

Kul med någon som tar lite initiativ! :tummenupp

Nej, ingen serie, men vi har prisutdelning till 1-2-3 i klasserna upp till 600cc och upp till 1000 cc.

Hade varit intressant om man bara hade sett inlägget i tid. Nu är det lite sent o hinna ner fr Gbg o så har vädret "svängt" oxå vilket inte är nån höjdare inför morgondagen... :(

Lycka till iaf. Initiativet med kvällsrace är mycket bra:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP