Kvällsracet i Anderstorp 2010

Hur gick det, blev det nåt kvällsrace?

Här i Borås regna å hagla det så in i h-e att det knappt gick att köra bil på eftermiddan iaf.

Ja det där med ljudet fungerade bra i varje fall. Det hördes inte ett knyst från banan för omväxlings skull. Inte för att jag har ont av motorljud såklart, för min del får det gärna vara raka rör.

Det var hela 3 tappra som dök upp. Vi får överväga hur vi ska göra i fortsättningen, det här blev alldeles för dyrt. De som körde fick iallafall valuta för pengarna:död

Det var hela 3 tappra som dök upp. Vi får överväga hur vi ska göra i fortsättningen, det här blev alldeles för dyrt. De som körde fick iallafall valuta för pengarna:död

Surt. Hade jag vetat det kunde jag ju tagit grabbens racer och kommit ner bara för att visa uppskattning! Hoppas det blir bättre framöver.

Tråkigt att så få dök upp.

För att lyckas med framtida kvällsrace bör man nog ta en titt i kalendern och inte lägga dem så nära SM-helgerna som i det här fallet, precis efter Falken och bara en dryg vecka före Sviestad.

Normalt startförfarande tror jag också är att föredra eftersom det är ett moment många vill träna på.

Keep up the good work :tummenupp

Jag kom jag regerade jag segrade:banana
Det var mitt favoritunderlag, fuktigt.
Synd bara att det inte blev ett rejs, hade suttit fint med en guldpokal:tummenupp

Tråkigt att så få dök upp.

För att lyckas med framtida kvällsrace bör man nog ta en titt i kalendern och inte lägga dem så nära SM-helgerna som i det här fallet, precis efter Falken och bara en dryg vecka före Sviestad.

Normalt startförfarande tror jag också är att föredra eftersom det är ett moment många vill träna på.

Keep up the good work :tummenupp

Att startförfarandet förändradets berodde på buller. Det var ingen "bullerdag" igår

Vi kan köra konventionell start om förarna ser till att ha ordning på sitt buller. Ytterligare ett argument för att inte chansa med ljudet:tummenupp
Skulle normal start funka om alla hade godkänd bullernivå alltså? Isf är det väl bara att svartflagga dom som låter för mycket på kvalet och starta normalt? Eller har jag missat någon viktig detalj nu? :va

Skulle normal start funka om alla hade godkänd bullernivå alltså? Isf är det väl bara att svartflagga dom som låter för mycket på kvalet och starta normalt? Eller har jag missat någon viktig detalj nu? :va

Ja, du har missat de som chansar på att inte bli diskade. Kanske är problemet löst, i och med debatterna som varit efter SO/SM, det vet vi nästa gång vi kör.

Ja, du har missat de som chansar på att inte bli diskade. Kanske är problemet löst, i och med debatterna som varit efter SO/SM, det vet vi nästa gång vi kör.
Ja, naturligtvis! Men om man har ett kval kan man ju svartflagga dom då! Under kvalet kommer man ju ändå aldrig få startproblemljuden. Men visst, det är väl alltid nån som rycker insatsen eller så mellan kval å race :(

Jag hackar inte Stefan, jag tycker racen är kanon, men jag ser helst att det är som en "riktig" tävling med normal start :)

Min Db-killer kom inte fram i tid så jag kunde inte vara med. Hoppas det kommer fler tillfällen!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti