Kvällskörning Falkenberg 30/8

southwick skrev:
2426956 (vad heter ni grabbarna pa 125 racer?) och hyfsat flyt i korningen :)
Jonas Engelbrektsson och Andreas Berntsson

Last edited:
gjorde en highsider som det så fint heter i näst sista kurvan. Var litte för ivrig att köra lika fort som kille framför så jag drog lite för mkt med höger handen:rolleyes:

Hände under andra passet för snabba gatåkare... Inte under första rödflagen de visade utan lite senare efter ett par varv, så däcken var väl uppvärmda iallafall!

För övrigt tyckte jag falkenberg var mkt roligare än jag väntat mig. Fick ju ett och ett halvt bra pass. Och en väldigt bra service för 300 kr:tummenupp

Hehe ja kan lätt bli så, jasså det var första gången för dig med? Jag håller med fullständigt, det var brutalt kul och utan tvekan värt pengarna! :yoparty

Nu är förresten filmen klar, men jag har ingenstans att lägga upp den, kommer inte in på sporthojsftp'n av någon anledning?

Hsb-Chrille skrev:
2429119 Hehe ja kan lätt bli så, jasså det var första gången för dig med? Jag håller med fullständigt, det var brutalt kul och utan tvekan värt pengarna! :yoparty

Nu är förresten filmen klar, men jag har ingenstans att lägga upp den, kommer inte in på sporthojsftp'n av någon anledning?

Hade vart kul och se filmen ..... hoppas att du hittar en lösning på problemet

:tummenupp

Kul med lite bilder ... det var ju inte helt enkelt att urskilja vem som var vem i denna "samling av sniglar":va
Tror dock att jag skall testa den snabba gatgruppen vid nästa tillfälle ,då det blev på tok förmycket trafikstockning i onsdags . :)

blev det någon mer körning efter sandfållan (för din del ) ??

Muppe skrev:
2429467 Kul med lite bilder ... det var ju inte helt enkelt att urskilja vem som var vem i denna "samling av sniglar":va
Tror dock att jag skall testa den snabba gatgruppen vid nästa tillfälle ,då det blev på tok förmycket trafikstockning i onsdags . :)

blev det någon mer körning efter sandfållan (för din del ) ??

Haha jadå, jag funderade på att åka vidare med en gång, men jag ville kolla upp hojen först för säkerhets skull. En blinkers borta, en lättad hjulmutter, lättad framfälj... Inget allvarligt alls, stack ut igen på passet därefter :)

Ska du dit på fredag den 15e? Isf syns vi där om det är fint väder :) (I snabba gruppen) :tummenupp

I snabba gruppen var det nån med en R6:a tror jag, som hade en kamera riktad bakåt. Var den igång, och kan man få se den filmen? :)

Last edited:
PacMan skrev:
2429519 I snabba gruppen var det nån med en R6:a tror jag, som hade en kamera riktad bakåt. Var den igång, och kan man få se den filmen? :)

Vad brukar ni hålla för varvtider i snabba gruppen?

Två till tre sidor om man använder almanaka o kollar tiden.

1 varv eller två om man kör med solur.

gissar det ligger på 57-50 or.

Kungen skrev:
2430579 Två till tre sidor om man använder almanaka o kollar tiden.

1 varv eller två om man kör med solur.

gissar det ligger på 57-50 or.

HAHA Va i! :va :rofl Aja tack för (det något udda) svaret :tungan

Hsb-Chrille skrev:
2429512 Haha jadå, jag funderade på att åka vidare med en gång, men jag ville kolla upp hojen först för säkerhets skull. En blinkers borta, en lättad hjulmutter, lättad framfälj... Inget allvarligt alls, stack ut igen på passet därefter :)

Ska du dit på fredag den 15e? Isf syns vi där om det är fint väder :) (I snabba gruppen) :tummenupp

Jepp.... jag kommer att vara där . Hoppas på tur med vädret

Hsb-Chrille skrev:
2430292 Vad brukar ni hålla för varvtider i snabba gruppen?

En polare klockade mig med mobilen några varv och som bäst hade jag 57.9 tror jag.

EDIT: Då kände jag mig inte direkt i vägen för andra, men snabbast på banan var jag ju inte.:rolleyes:

Last edited:
PacMan skrev:
2431238 En polare klockade mig med mobilen några varv och som bäst hade jag 57.9 tror jag.

EDIT: Då kände jag mig inte direkt i vägen för andra, men snabbast på banan var jag ju inte.:rolleyes:

Okej då är jag väl inte helt borta om jag kör i snabba gruppen nästa gång, låg på minuten blankt nu, och då fick jag endå bromsa för alla andra. :)

Fraz tanka hem vlc player på www.videolan.org

Hsb-Chrille skrev:
2430292 Vad brukar ni hålla för varvtider i snabba gruppen?

När jag har vart föråkare så har den snabbaste kört ca 54-55 en onsdags träning men tycker dom flesta ligger runt 58-1,02 men det är en svår bana att lära sig köra fort...

Hsb-Chrille skrev:
2431396 Okej då är jag väl inte helt borta om jag kör i snabba gruppen nästa gång, låg på minuten blankt nu, och då fick jag endå bromsa för alla andra. :)
QUOTE]

Det är inte tiden som avgör vilken grupp som man ska köra i utan hur säkert man kör.
Kan jag hålla spår eller vinglar jag?
Gör jag många misstag?
Kan jag göra en säker omkörning?
känns det bra när jag kommer in efter ett pass eller har jag känslan av att det var när det gick illa?

Man lär sig köra bana i långsam grupp,det är där man kan göra de stora felen utan att säkerheten för sig själv och andra blir lidande.

Vissa i snabb grupp kör på tider som de kan kvala in i rookie-tävlingar på-vill jag,passar jag in i den gruppen?

Falkenberg är ökänd för alla nybörjare som kör i snabb grupp,känner en hel del folk som lätt kör 54 på Falken men som vägrar köra där,med motiveringen att det är för farligt!

Jag började i långsam grupp och lärde mig köra innan jag gick upp nu kör jag under 54.

Mvh fd. blåbär

Redback skrev:
Det är inte tiden som avgör vilken grupp som man ska köra i utan hur säkert man kör.
Kan jag hålla spår eller vinglar jag?
Gör jag många misstag?
Kan jag göra en säker omkörning?
känns det bra när jag kommer in efter ett pass eller har jag känslan av att det var när det gick illa?

Man lär sig köra bana i långsam grupp,det är där man kan göra de stora felen utan att säkerheten för sig själv och andra blir lidande.

Vissa i snabb grupp kör på tider som de kan kvala in i rookie-tävlingar på-vill jag,passar jag in i den gruppen?

Falkenberg är ökänd för alla nybörjare som kör i snabb grupp,känner en hel del folk som lätt kör 54 på Falken men som vägrar köra där,med motiveringen att det är för farligt!

Jag började i långsam grupp och lärde mig köra innan jag gick upp nu kör jag under 54.

Mvh fd. blåbär

Kan jag hålla spår eller vinglar jag? Nej, ja ganska mkt
Gör jag många misstag? Hela tiden nästan
Kan jag göra en säker omkörning? Nej men jag kan göra många och nästan var som helst
känns det bra när jag kommer in efter ett pass eller har jag känslan av att det var när det gick illa? Ja otroligt bra, iaf på det passet jag inte avslutade för att jag åkte ut i sandfållan

Så vad tror du? Ska jag satsa på snabba gruppen eller :tungan

Nämen allvarligt fick jag känslan av att väldigt många i långsamma gruppen körde osäkrare än vad jag gjorde, vilket jag tror gör det svårt för mig att utvecklas om jag inte kör tillsammans med säkrare förare...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti