Kvällskörning Falkenberg 30/8

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ja gär sugen på att dra ner o köra imorgon, vad jag förstått så finns det gatgrupper och det är bara att komma o köra. Hur är det med platstillgång, har 20 mil att köra så man vill ju inte gärna bli utan. När bör man vara på plats? Är det licens eller gatgrupperna som börjar? Finns det långsam och snabb gatgrupp?

HanneZ skrev:
2419238Hur är det med platstillgång, har 20 mil att köra så man vill ju inte gärna bli utan. När bör man vara på plats?
Då bör du nog vara där senast kl. 16
HanneZ skrev:
2419238Är det licens eller gatgrupperna som börjar? Finns det långsam och snabb gatgrupp?
Sist jag var där var det licens som börja och hann även med ett pass mer än gatåkarna.

SMHI spår dock regn i em, men uppehåll ikväll. Hur känns det? Sådär sugen på blött underlag.

rogka566 skrev:
2420655 Då bör du nog vara där senast kl. 16

Sist jag var där var det licens som börja och hann även med ett pass mer än gatåkarna.

SMHI spår dock regn i em, men uppehåll ikväll. Hur känns det? Sådär sugen på blött underlag.
Ojdå, 16 redan. Då blir det att åka tidigt.

Suuugit med regn. Nån från trakten som kan hålla oss up2date? :)

Sitter i HBG o tittar ut. lågt molntäcke med risk för regn här iaf.
men så är vi ju typ 12 mil söder om falken.
och vi har hallandsåsen mellan oss som brukar stanna rätt mkt moln.

Har en kille på jobbet här som läser flygprognoser(Halmstad närmast). Kommer en ny 11.30. Återkommer...

rogka566 skrev:
2420694 Har en kille på jobbet här som läser flygprognoser(Halmstad närmast). Kommer en ny 11.30. Återkommer...
Tolkningen av senaste prognosen: Ungefär 30% risk för regn fram till kl 17 och efter det inget regn i Halmstad. Något bättre norrut!

rogka566 skrev:
2420898 Tolkningen av senaste prognosen: Ungefär 30% risk för regn fram till kl 17 och efter det inget regn i Halmstad. Något bättre norrut!

Ser ju inte så illa ut! Kommer det ngn mer prognos innan kl 15?

här (i falkenberg) regnar det nått jävulskt just nu! kan hålla er uppdaterade om vädret om ni vill men just nu ser det jävligt mörkt ut så regndäck är att rekomendera till eftermiddag om ni ska hit å köra:)

HanneZ skrev:
2420941 Det får bära eller brista, jag drar vid 14 :banana

tror inte att du behöver vara här i falkenberg till kl. 4, tror inte att det blir så mkt folk eller snarare så vet jag att det inte kommer så mkt folk när det är sånt här väder, men har du tid över hannez? kom förbi mig så ska jag bjuda dig på lite stärkande kaffe, bor 4 km från banan! pm:a:)

Last edited:
abethebabe skrev:
2420946 här (i falkenberg) regnar det nått jävulskt just nu! kan hålla er uppdaterade om vädret om ni vill men just nu ser det jävligt mörkt ut så regndäck är att rekomendera till eftermiddag om ni ska hit å köra:)

tror inte att du behöver vara här i falkenberg till kl. 4, tror inte att det blir så mkt folk eller snarare så vet jag att det inte kommer så mkt folk när det är sånt här väder, men har du tid över hannez? kom förbi mig så ska jag bjuda dig på lite stärkande kaffe, bor 4 km från banan! pm:a:)
:(

Skriv gärna i tråden lite efter 13 om du kan o berätta hur vädret är.

HanneZ skrev:
2420965 :(

Skriv gärna i tråden lite efter 13 om du kan o berätta hur vädret är.

det ska jag göra:tummenupp, ser ut att ljusna upp ngt just nu, alltid något:) , ska ju själv ut till banan i em så lite bättre väder är ju att önska

HanneZ skrev:

uppehåll nu, men några gråa moln hänger över oss, kan komma lite regn men det ser lite lurigt ut men som sagt uppehåll just nu.

Jag va där och brassade lite, det var kul som fan! Lätt att jag åker dit nästa gång också.
Om nån av er var där; Vet ni hur det gick med första killen som vurpade? Hojen såg verkligen inte pigg ut efteråt...
Jag har en del film från körningen förresten, kanske lägger ut den om någon är intresserad :) Det är dock bara från "Lagom-gruppen" som jag körde i.

Hsb-Chrille skrev:
2422698 Jag va där och brassade lite, det var kul som fan! Lätt att jag åker dit nästa gång också.
Om nån av er var där; Vet ni hur det gick med första killen som vurpade? Hojen såg verkligen inte pigg ut efteråt...
Jag har en del film från körningen förresten, kanske lägger ut den om någon är intresserad :) Det är dock bara från "Lagom-gruppen" som jag körde i.
Frääänt! Lägg upp den! :)

Vi körde fel o det strula som fan men vi fick plats o vädret blev ju bra till slut :). Synd att jag kör som en kratta bara :(

Hsb-Chrille skrev:
2422698 Jag va där och brassade lite, det var kul som fan! Lätt att jag åker dit nästa gång också.
Vilken grupp är "Lagom"

grön, svart eller Licens?

En som hoppars på att du menar "svart" (för det borde vara lagom av dessa allternativen)

Hsb-Chrille skrev:
var det en svart hoj med röd kuts?

I så fall så är det hyfsat ok med honom..

Han ligger påsjukhus antingen i varberg eller falkenberg, han fick ligga kvar över natten för dom vill röntga en gång till, han fick en frakur i handen, och en fraktur i foten och lite småfrakturer på ryggraden..

Eventuellt ska dom väl gipsa handen idag men det var inte säkert han fick åka hem... :(

Hsb-Chrille skrev:

Alltid kul med film,antar att "lagom" i mitt fall innebär
"långsam" d.v.s. grön grupp.
.

Hsb-Chrille skrev:
2422698 Jag har en del film från körningen förresten, kanske lägger ut den om någon är intresserad :) Det är dock bara från "Lagom-gruppen" som jag körde i.

Grymt, lägg upp, lägg upp ...

FÖRGÖRAREN:yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey