Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?


  • Antal röstningar
    0

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Alltid velat börja springa, ser så jäkla skönt ut när man möter folk i skogen. Så idag drog jag hem appen C25K (couch to 5km) och satte igång. Kändes lite fånigt att springa 60sec och gå 90sec i 20min, men det är väl bäst att skynda långsamt antar jag..
 
Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Alltid velat börja springa, ser så jäkla skönt ut när man möter folk i skogen. Så idag drog jag hem appen C25K (couch to 5km) och satte igång. Kändes lite fånigt att springa 60sec och gå 90sec i 20min, men det är väl bäst att skynda långsamt antar jag..

Får väl släpa med mig löparskorna till Norge på semestern i sommar så jag inte missar ett pass :)

Ja man ska börja lugnt. Annars blir man småskadad och sen är det inget skoj längre. :tummenupp
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Alltid velat börja springa, ser så jäkla skönt ut när man möter folk i skogen. Så idag drog jag hem appen C25K (couch to 5km) och satte igång. Kändes lite fånigt att springa 60sec och gå 90sec i 20min, men det är väl bäst att skynda långsamt antar jag..

Det var så jag började på semestern förra året, jag tror inte att jag någonsin hade sprungit över 1km någon gång i livet innan dess. Se till att skaffa bra skor bara annars är det lätt att man får småskador som gör att man tappar lusten.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Det var så jag började på semestern förra året, jag tror inte att jag någonsin hade sprungit över 1km någon gång i livet innan dess. Se till att skaffa bra skor bara annars är det lätt att man får småskador som gör att man tappar lusten.

Skorna jag har är sköna så länge jag springer men gör ont när jag går. Dom trycker liksom ihop min fötter, kan ju iofs vara för att dom är nya. Kör på dom ett litet tag till, blir det inte bättre kostar jag på mig ett par nya.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hur gör ni, som inte gillar att springa, men lyckas genomföra det ändå? Jag hatar att springa, men det går lite lättare när jag kutar rakt ut i skogen, men ofta bara ett par-tre veckor i stöten, sedan dör jag av tristess. Har försökt med musik, men jag måste springa i takt med musiken, annars går det inte. :tungan Intervaller funkar någorlunda, men man kan ju inte imtervalla alltid. Åker en hel del inlines annars, och det funkar ju fint. Rider, vilket är mer träning än vad folk tror, men.. Inlines och ridningen räcker inte, för att jag ska orka med hästen, som är en rätt krävande individ. Så, jag måste försöka hålla igång springandet. Tips? =)
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Hur gör ni, som inte gillar att springa, men lyckas genomföra det ändå? Jag hatar att springa, men det går lite lättare när jag kutar rakt ut i skogen, men ofta bara ett par-tre veckor i stöten, sedan dör jag av tristess. Har försökt med musik, men jag måste springa i takt med musiken, annars går det inte. :tungan Intervaller funkar någorlunda, men man kan ju inte imtervalla alltid. Åker en hel del inlines annars, och det funkar ju fint. Rider, vilket är mer träning än vad folk tror, men.. Inlines och ridningen räcker inte, för att jag ska orka med hästen, som är en rätt krävande individ. Så, jag måste försöka hålla igång springandet. Tips? =)

Jag brukar använda tiden då jag springer till att tänka över saker som behöver tänkas över eller bara springa omkring och dagdrömma. :) Jag har aldrig någon musik.

När jag började spring i somras så tyckte jag inte att det var så kul, men efter någon månad så blev det snarare något slags behov som jag ser fram emot att göra.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det är väl helt enkelt bara att göra det. Brukar ge sig när man ser resultat.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag springer 2-4 dagar/vecka som det ser ut nu, men det är pest och pina varje gång. Ljudbok, jag vet inte? antingen kommej ag tvärdö eller så funkar det. Värt att testa iaf. :) Tävling är jag inte så sugen på, har galen scenskräck och dör nästan varje gång jag är ute med hästen. :tungan (Det är så pass illa att jag kör äckligt dåligt på bana de första hmm.. många varven, innan jag lyckas komma in tillräckligt i körningen för att glömma alla som "kanske ser"). Så ingen tävling! Resultatet har än så länge inte gett mig bättre tankar kring detta.

Dagdrömmer gör jag alltid, så det blir nog ingen skillnad! :D
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Håller med, efter ett tag går det helt plötsligt mycket lättare och då blir det ju roligare också.

Fast njae... Som sagt, springer 2-4 dagar/vecka, gör annat de andra dagarna. Det är fortfarande svintråkigt att springa.. Efter 1 år av samma upplägg.
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Fast njae... Som sagt, springer 2-4 dagar/vecka, gör annat de andra dagarna. Det är fortfarande svintråkigt att springa.. Efter 1 år av samma upplägg.

Nu vet jag inte hur du funkar, men för mig är träning tråkigt. Vad som får mig att triggas att hålla igång är utveckling (kan både vara snabbhet och uthållighet). Jag har gått från att vara en lönnfet soffpotatis till att nu vara i dugligt skick.

Tävling är en pulshöjande morot (se till att anmäla dig till lopp med många deltagare, så att ingen märker din existens). Nervositeten före och lyckoruset efter genomfört lopp går inte av för hackor!

Att bara träna för tränandets skull ger inget för mig....
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nu vet jag inte hur du funkar, men för mig är träning tråkigt. Vad som får mig att triggas att hålla igång är utveckling (kan både vara snabbhet och uthållighet). Jag har gått från att vara en lönnfet soffpotatis till att nu vara i dugligt skick.

Tävling är en pulshöjande morot (se till att anmäla dig till lopp med många deltagare, så att ingen märker din existens). Nervositeten före och lyckoruset efter genomfört lopp går inte av för hackor!

Att bara träna för tränandets skull ger inget för mig....


Skulle kanske kunna funka! Ska se mig om! Finns något lopp i Malmö där man blir nersprejad med färg. Verkar 20 ggr roligare än at bara kuta för att. :)
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Kanske inte "my cup of tea", men som Nike reklamen säger, Just do it!

Tro mig - jag försöker! Men det är sjukt tråkigt, och jag har nog Svea Rikes sämsta disciplin! Jag gör det, iaf minst 2 ggr/vecka, men jag lider verkligen under tiden. :tungan Kan man ersätta springandet med inlines? Känner att inlines inte ger samma sak, även om jag åker utav bara fan. :)
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Tro mig - jag försöker! Men det är sjukt tråkigt, och jag har nog Svea Rikes sämsta disciplin! Jag gör det, iaf minst 2 ggr/vecka, men jag lider verkligen under tiden. :tungan Kan man ersätta springandet med inlines? Känner att inlines inte ger samma sak, även om jag åker utav bara fan. :)

Är du iform utan att springa, så kan du ju alltid skippa det där med att springa. Det är inget självändamål att springa.

För egen del var det ett nödvändigt ont då jag hade 17kg övervikt, nu ca. ett år senare är jag både piggare och gladare. löpning är nu ett gift för mig, men mina drivkrafter kanske är vitt skillt från dina?
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Kröp till korset idag och testade springa i trekvarts-tights, det började som ett lugnt milpass och spårade ur till en halvmara i 4:15-fart sista milen. Gick på 1:30:29 men hade jag inte sölat på så jävligt första milen hade jag lätt kapat några minuter på den tiden.

Blir nog fan till att kuta i tights framöver ändå, rätt skönt att slippa fladdret runt benen.:tummenupp
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kröp till korset idag och testade springa i trekvarts-tights, det började som ett lugnt milpass och spårade ur till en halvmara i 4:15-fart sista milen. Gick på 1:30:29 men hade jag inte sölat på så jävligt första milen hade jag lätt kapat några minuter på den tiden.

Blir nog fan till att kuta i tights framöver ändå, rätt skönt att slippa fladdret runt benen.:tummenupp

Runt knäna menar du såklart :D
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top