Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?

• Antal röstningar
    0
Det är faktiskt Craft-kläder så tshirten är i nåt syntettyg som andas. Bomullströja hade nog inte varit någon hit direkt...:gnissla

Jag har ännu inte kommit förbi den mentala blockeringen att karlar inte ska ha tights, men vi får väl se framöver.

Du kommer att kapa en minut på milen bara på att byta till tights. ;)

Finns det några andra riktiga nybörjade här?

Jag började med PowerWalk i feb/mars för knäna började gnälla när jag sprang i 2min intervaller. Nu för bara några veckor sen började jag springa igen. PWn har gjort underverk med min kondis. I dec. vad jag tjokC som en köttbulle. 177cm lång och vägde 112kilo. Idag sprang jag 5.4km på 6.50min/km. Har bara varit ute och sprungit några ggr. Tunga och korta steg men löprundan gör sig inte av sig själv. o Snart är det sommar med. Kanske slipper man bada i industrihamnen...:rodnar

Kutar inför superior race, va rätt nöjd med 7.14 min/km för våra otränad tills runkeeper informera att jag sprang på 6,45 min/km förra året..

Nått tips om att få upp grundkondisen på två veckor?

Kutar inför superior race, va rätt nöjd med 7.14 min/km för våra otränad tills runkeeper informera att jag sprang på 6,45 min/km förra året..

Nått tips om att få upp grundkondisen på två veckor?

Spring. ;)
Det är kanske lite sent att börja sätta fart. Tack och lov är de loppen skapade för att man ska ha kul. Man behöver inte ta i som en dåre, det är kul ändå.
Spring 5-7 km typ varannan dag fram till onsdagen innan.....sen skiter du i det så kroppen är återhämtad till loppet. :tummenupp

Intervallträning är det som gäller ;)

Köpte ny löparskor igår, Asics Gel-Kayano 20. Riktigt brutalt sköna skor.

ImageUploadedByTapatalk1401180660.367221.jpg

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1401180647.050997.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1401180647.050997.jpg
    91.2 KB · Visningar: 53
Spring. ;)
Det är kanske lite sent att börja sätta fart. Tack och lov är de loppen skapade för att man ska ha kul. Man behöver inte ta i som en dåre, det är kul ändå.
Spring 5-7 km typ varannan dag fram till onsdagen innan.....sen skiter du i det så kroppen är återhämtad till loppet. :tummenupp

Hehe jo självklart, e bara frustrerande att jag vet att jag kan så mkt mer, kroppen är inte ens trött efter 5 km men jag har håll som om jag ska spränga hjärtat...

Intervall passar mig fint men de bygger väl inte grundkondition, eller va de just de det gjorde, fan minns att de förklara de där i plugget men minns inte

För mig har det hjälpt relativt bra att bygga upp grundkondition:)

Hur ofta byter ni löparskor? Jag har haft mina i snart ett år och jag tycker att svikten har försvunnit lite i dem.

Hur ofta byter ni löparskor? Jag har haft mina i snart ett år och jag tycker att svikten har försvunnit lite i dem.

Mina är från 2007 och visserligen inte såå mycket använda men nog börjar det vara lite dålig dämpning i dem alltid. Dessutom har jag blivit tyngre så det är dags för nya.
Har någon testat såna där fruktansvärda tåskor (inte balettypen, om de inte nu är grymma att kuta i)?

Mina är från 2007 och visserligen inte såå mycket använda men nog börjar det vara lite dålig dämpning i dem alltid. Dessutom har jag blivit tyngre så det är dags för nya.
Har någon testat såna där fruktansvärda tåskor (inte balettypen, om de inte nu är grymma att kuta i)?

Menar du Fivefingers? Jag har såna men kutar inte i dem eftersom mina ben inte pallar det riktigt. Väldigt sköna att ha på sig dock. :)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!