Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?


  • Antal röstningar
    0

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
För er som vill ha ett låååååååååååååååååååångsiktigt mål så går Göteborgsvarvet Marathon (2 varv på Göterborgsvarvet) år 2021. Anmälningar startar 27 februari nästa år.
Dags att börja röra på sig......
 

Bodensaren

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2013
Ort
Hemma
Hoj
kanske
Tre gånger i veckan, en mil varje gång och midnattsloppet i Stockholm till sommaren.

Väl mött där
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tre gånger i veckan, en mil varje gång och midnattsloppet i Stockholm till sommaren.

Väl mött där

Bra jobbat! När jag var igång försökte jag kuta 25km/vecka (3 tillfällen), men nu efter uppehåll pga influensa och ont i benen skall jag börja om så smått. Är glad om jag kommer ut 3 ggr/vecka. Bättre att springa lite än inget är mitt motto, dessutom blir det enklare att komma igång på riktigt igen till våren!
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
...Har sett att det finns nån grej man kan stoppa i käften som värmer inandningsluften. Problemet är att man ser ut som Darth Vader och där går gränsen för mig. Jag har redan köpt en massa fancy löparprylar, men att kuta med snorkel ala James Bond är inte min grej :rofl

lungplus

En så'n hade jag förut när jag hade rätt mycket astmabesvär i kyla. Hade t.o.m. en monterad i bandymunskyddet. Muppigt som f-n men funkar alldeles fantastiskt bra!
 

Tjita1

Guest
Jag sa trådrubriken högt, varvid mamma svarade "Nej, jag går med ryggen rak."
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Hej,

Började springa i april efter 15-års stillasittande. Målet var att gå ner till mina 72kg som jag vägde i ungdomens dagar. Startade på 89kg. I början drog jag på mig var enda skada som går att uppbringa, gubbvad, knäont och ledont. I somras släppde det och jag lyckades träna en hel del. I september drog jag på mig en stressfraktur i foten och fick åter ligga lågt. Nu har jag äntligen fått snurr på träningen, pannlampa och flashiga kläder hjälper:)

Nu springer jag milen på under 48min. och väger in på 78kg. Målet är fortfarande 72kg, dock fick jag inte uppleva målsättningen på min 40-årsdag. Men det tar jag till beach 2014:banana

Målsättningen är ringa, men när jag dunkar in en sub 40 på milen är jag nöjd. Over and out!

//Stefan
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hej,

Började springa i april efter 15-års stillasittande. Målet var att gå ner till mina 72kg som jag vägde i ungdomens dagar. Startade på 89kg. I början drog jag på mig var enda skada som går att uppbringa, gubbvad, knäont och ledont. I somras släppde det och jag lyckades träna en hel del. I september drog jag på mig en stressfraktur i foten och fick åter ligga lågt. Nu har jag äntligen fått snurr på träningen, pannlampa och flashiga kläder hjälper:)

Nu springer jag milen på under 48min. och väger in på 78kg. Målet är fortfarande 72kg, dock fick jag inte uppleva målsättningen på min 40-årsdag. Men det tar jag till beach 2014:banana

Målsättningen är ringa, men när jag dunkar in en sub 40 på milen är jag nöjd. Over and out!

//Stefan

Bra jobbat!!! Jag kom igång i juli efter ett nästan 3-årigt barnuppehåll. Gör milen på 53-55 nånting, men har inte kutat den "på riktigt" med uppvärming innan osv. Har själv dragits med lite strul under hösten, men kan jag bara hålla igång lite nu under vintern så har jag ett bra utgångsläge till våren. Det är bara att nöta på.
Flashiga kläder etc gör det lite roligare :)
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Bra jobbat!!! Jag kom igång i juli efter ett nästan 3-årigt barnuppehåll. Gör milen på 53-55 nånting, men har inte kutat den "på riktigt" med uppvärming innan osv. Har själv dragits med lite strul under hösten, men kan jag bara hålla igång lite nu under vintern så har jag ett bra utgångsläge till våren. Det är bara att nöta på.
Flashiga kläder etc gör det lite roligare :)

Fixar du 53-55min nu, så lär du krossa mig när du väl får fart på träningen.

Själv kör jag viktminskningen enbart med träning. Dricker allt för mycket öl och slänger i mig allt för många kebab!
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top