Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?


  • Antal röstningar
    0

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Det blir lite mer av en folkfest på det viset. Inte för att jag var hemma förra året och bevittnade det. Jag brukar dra mig undan när det är Springtime och dylikt. En helt annan sak om man skulle delta förstås.

Är tider runt timmen motionsnivå för män och kvinnor på Springtime?

Ja det är ungefär vad jag ligger på. Och jag springer inte mer än 5 km ett par dagar i veckan.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

Kul! Vad heter du där?

Starten går på Varvet 13:03 imorgon, sitter och nervösskiter nu men det lär lugna ner sig när man väl står i starten. Formen är på topp så om inte kittlingarna i halsen blir värre under natten kan det gå fort! :)

Håll tummarna!
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Sök på Fredrik Filipsson.

Vaknade nyss i ett soligt Göteborg, startar varvet 13:00 så börjar bli lite nervös.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Gick det bra idag?

Själv vaknade jag med ont i halsen så frukosten fick bli Alvedon, Otrivin Comp och Bafucin...:gnissla

Under förutsättningarna gick det bra ändå, rätt stela ben runt 15k men tog mig in på 1:24:50 och en 525:e plats totalt. Kutade första milen på 39min blankt så hade jag orkat hålla i skulle det blivit en riktigt bra tid.

Sjukt kul tävling i alla fall och vädret och stämningen var på topp, kul att highfiva ungar efter vägen. :)
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Inget vidare att börja dagen så.

För mig gick det lätt och kändes bra fram till 18-19km men orkade inte riktigt hålla ihop det hela vägen. Sprang i mål på 1:22:53 och plats 331.

Klart nöjd med det, nytt officiellt pers på kontrollmätt bana med 21min.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Inget vidare att börja dagen så.

För mig gick det lätt och kändes bra fram till 18-19km men orkade inte riktigt hålla ihop det hela vägen. Sprang i mål på 1:22:53 och plats 331.

Klart nöjd med det, nytt officiellt pers på kontrollmätt bana med 21min.

Ruggigt bra gjort, ingen dålig kapning av PB direkt...:tummenupp
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Under förutsättningarna gick det bra ändå, rätt stela ben runt 15k men tog mig in på 1:24:50 och en 525:e plats totalt. Kutade första milen på 39min blankt så hade jag orkat hålla i skulle det blivit en riktigt bra tid.

Och med den tiden blev du tydligen andre bästa jamt, grattis!
Bara slagen av lillkusin min :tummenupp
Vars sambo f.ö. blev bästa jamtlandstaus.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Helvete vad ni pumpar på :gnissla
Jag sprang varvet i lördags på 1:39:55 och är supernöjd. Under 1:30 är ju bara löjligt ;)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Och med den tiden blev du tydligen andre bästa jamt, grattis!
Bara slagen av lillkusin min :tummenupp
Vars sambo f.ö. blev bästa jamtlandstaus.

Enligt resultatlistan är jag fjärde jämtlänning i mål, men tack ändå!:)

Nytt mål nu blir sub80 eller vad säger du _Johansson_

Det kan bli kämpigt för min del, siktar nog på att komma ner under 1:22 först.:gnissla

Tror du att du pallar det i år eller är det ett långsiktigt mål?

Målet nu i sommar är förutom att överleva AXA fjällhalvmara att få en tid på ett maraton, helst så nära tre timmar blankt som möjligt. Det går ett lättsprunget i oktober här i stan som jag tänkte testa.
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Äntligen hittat motivationen att komma igång igen. Men latmasken har satt sina spår...
Testade kondisen lite.

7km på 41m :gnissla

Skönt att komma igång igen dock. Var faktiskt inte fullt så jävligt som jag trodde. Hade nog gått att kapa ett par-tre minuter om man köttat på lite.
Men nog är det lite motigt när man höll högre tempo på mara-sträckor förr om åren. :död

ÅAS kan det ju bara bli bättre.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Sprang AXA Fjällhalvmara idag, gick som smort! 26.5km avverkades på 2:46:37 vilket gav en finfin 25:e plats av ca 500 löpare (22:a i herrklassen).:banana

Uppför tredje och sista fjället Välliste krampade båda lår men det gick springa loss nedförs som tur var, jag drack bara drygt en halvliter vatten&resorb sport under loppet så det var mest troligt vätske/saltbrist.



Inte ont nånstans efter loppet, inte ens ett skavsår på fötterna så jag är i oförskämt bra skick.:)
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Sprang AXA Fjällhalvmara idag, gick som smort! 26.5km avverkades på 2:46:37 vilket gav en finfin 25:e plats av ca 500 löpare (22:a i herrklassen).:banana

Uppför tredje och sista fjället Välliste krampade båda lår men det gick springa loss nedförs som tur var, jag drack bara drygt en halvliter vatten&resorb sport under loppet så det var mest troligt vätske/saltbrist.



Inte ont nånstans efter loppet, inte ens ett skavsår på fötterna så jag är i oförskämt bra skick.:)

Det ser ut att vara en och annan höjdmeter där. :näsblod
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Nu i löjligt lång och låg formsvacka. :fakta

När det sprangs och löptes ordentligt sist så brukade vardagstider vara ca 4,5-5 min/km mer eller mindre oberoende av distans.
Jag kom aldrig under 3 min 40 sek per km hur mycket jag än tog i. :huvet
Och det spelade ingen roll hur mycket jag tränade/sprang och det var rätt mycket. :fakta
3:40 oavsett om det så var 3, 6 eller 10 km. Rätt irriterande. Och nu när man blivit äldre så lär det väl vara helt kört. Inte bara pga ålder utan även den extra "barlast" som jag verkar ha blivit utrustad med under åren. :död

Nu är det promenader i maklig takt först som gäller för förhoppningsvis smalna av tillräckligt först så att inte knän och fötter ryker direkt. Kroppen och benen verkar tyvärr komma ihåg 3:40 tempot även om de inte orkar så där värst långt...:död
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Kuta är väl en klar överdrift att kalla mitt motionerande. Tänker på mina knä- och fotleder som ska palla ytterligare några årtionden. Så jag promenerar eller vandrar eller vad man nu ska kalla det. Minst 5 km varje dag men vanligtvis blir det 10 km. Beror väl lite på väder och vind. Drar det fram storm- och orkanbyar eller den så beryktade Ölandsfåken drar in så blir det mest liggande ställning i soffan. :musik
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top