Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?


  • Antal röstningar
    0

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
22316_10152827480645922_5003905483761690274_n.jpg
Kutade 12 km häromdagen. Eller ja mer lufsade men jag fixade det. Fyra blåsor på fötterna blev belöningen. :banana

Ädit: Sälfien är tagen vid 9 km......
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag har slarvat så in i h-vete så idag sprang jag till gymmet och köpte ett gymkort och sprang hem igen. Höhö.
Har bokat spinning imorgon bitti och på söndag eftermiddag. Förhoppningsvis ska det vara slut på slarveriet nu. :)

Den här vintern har väl inte varit speciellt inspirerande heller, jag hade sett fram emot att sticka ut och springa ett par mil på skoterspår en frostbiten januarimorgon men det blev tö, blåst och löparknä istället...:gnissla

Är det inte svårt att motivera sig att träna inomhus på sommarhalvåret? På vintern kan jag förstå det men sommartid finns det ju inget roligare än att springa utomhus och glo på löpartjejrumpor.:)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
View attachment 418211
Kutade 12 km häromdagen. Eller ja mer lufsade men jag fixade det. Fyra blåsor på fötterna blev belöningen. :banana

Ädit: Sälfien är tagen vid 9 km......

Såg svettigt ut! :)

Vad kör du med för lurar? Jag har ett par BOSE in-ear med en sorts silikonbygel man lirkar in i ytterörat, sitter i berget och låter riktigt bra.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
View attachment 418211
Kutade 12 km häromdagen. Eller ja mer lufsade men jag fixade det. Fyra blåsor på fötterna blev belöningen. :banana

Ädit: Sälfien är tagen vid 9 km......

Jag tycker att du är jätteduktig.

Den här vintern har väl inte varit speciellt inspirerande heller, jag hade sett fram emot att sticka ut och springa ett par mil på skoterspår en frostbiten januarimorgon men det blev tö, blåst och löparknä istället...:gnissla

Är det inte svårt att motivera sig att träna inomhus på sommarhalvåret? På vintern kan jag förstå det men sommartid finns det ju inget roligare än att springa utomhus och glo på löpartjejrumpor.:)

Jag kommer att köra både inne och ute då jag kör lite PT åt min kombo. Då är det bra att vara bättre tränad än vad hon är. :D
Hon och jag kör PW, löpning och grodhopp uppför trappor på kvällarna när hon slutar jobba. Jag slutar vid 15 på dagarna så jag hinner träna ett pass innan hon slutar vid 19.
På helgerna tänkte jag köra gym på morgonen, sen hojåka och kanske en löptur på kvällen.
Jag har inte samma behov av att kika löparrumpor då jag kan kolla mig i spegeln. Mohahaha, skämt åsido.
Det sköna med gymmet på sommaren är att det är glest.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag kommer att köra både inne och ute då jag kör lite PT åt min kombo. Då är det bra att vara bättre tränad än vad hon är. :D
Hon och jag kör PW, löpning och grodhopp uppför trappor på kvällarna när hon slutar jobba. Jag slutar vid 15 på dagarna så jag hinner träna ett pass innan hon slutar vid 19.
På helgerna tänkte jag köra gym på morgonen, sen hojåka och kanske en löptur på kvällen.
Jag har inte samma behov av att kika löparrumpor då jag kan kolla mig i spegeln. Mohahaha, skämt åsido.
Det sköna med gymmet på sommaren är att det är glest.

Det lät som en seriös plan, låt mig gissa att du inte är småbarnsförälder med det träningsscemat. :)
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Trevligt så här på vårkanten att trä på sig tights och tunn fleece för ett löp o köp till Netto, fylla ryggan och sen haspla sig hem igen! Shoppingrunda:rolleyes:
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Håller precis på ladda upp med kokkaffe och messmörsmackor inför att kuta 15km traktorspår över skogen till grannbyn, i vintras var det en isgata men nu är jag rädd att det är en decimeter smäcklera...:gnissla
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Slog vad att jag ska klara att springa 5km/20min till den fjärde maj. Inte tränat på typ sju år. Men sprungit tre gånger nu iaf :hihi

Körde idag 2,5 km på 4 min tempo och sen bytte jag och körde de sista 2,5 på 6 min tempo. Känns inte som det ska vara omöjligt att klara alla 5 km på 4 min temp. Hoppas jag :näsblod
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Springer inte alls faktiskt. Däremot tränar jag CrossFit där det ingår lite löpning ibland, en riktig sekt är det och är hooked. Har nog tappat 5-6 kg på bara 2 månader.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Sprang idag. I mål kl 17.30.
5.8 km i t-shirt. Perfekt klädsen.
Härligt väder och min löprunda slår strandvägen
lätt:7peta
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Lubbade Springtime här i Hbg idag. Enligt min klocka gick milen på 56.04. Nytt rekord för mig. :banana
Får se vad den officiella tiden blir imorrn. :gnissla
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Lubbade Springtime här i Hbg idag. Enligt min klocka gick milen på 56.04. Nytt rekord för mig. :banana
Får se vad den officiella tiden blir imorrn. :gnissla

Grattis :tummenupp

Inget vidare väder. Men som man säger det finns inget dålig väder bara dåliga kläder.

HBG maraton nästa?

Får se om det blir någon regelbunden löpning för mig. Jag tänkte börja med att ta en löparrunda när andan faller in. Tog en här om dagen för att känna lite på dagsformen. Kändes rätt bra.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Grattis :tummenupp

Inget vidare väder. Men som man säger det finns inget dålig väder bara dåliga kläder.

HBG maraton nästa?

Får se om det blir någon regelbunden löpning för mig. Jag tänkte börja med att ta en löparrunda när andan faller in. Tog en här om dagen för att känna lite på dagsformen. Kändes rätt bra.

Nja. Det blir stafetten på Helsingborgs Maraton. En mara är löjligt långt för mig. :näsblod
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Kör hårt med stafetten. Har du någon koll på hur populärt eventet har blivit? Tycker det är en roligt initiativ med HBG maran även om jag inte har några planer att ställa upp själv.

Njae. Men det verkar vara hyfsat populärt. :) Jag tycker det är kul att de har stafett också så vanligt folk kan vara med. :tummenupp
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Njae. Men det verkar vara hyfsat populärt. :) Jag tycker det är kul att de har stafett också så vanligt folk kan vara med. :tummenupp

Det blir lite mer av en folkfest på det viset. Inte för att jag var hemma förra året och bevittnade det. Jag brukar dra mig undan när det är Springtime och dylikt. En helt annan sak om man skulle delta förstås.

Är tider runt timmen motionsnivå för män och kvinnor på Springtime?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top