kungen

Den bilen är väl lika säker i 160 som en fiat uno är i 50... spela kvitta om han kör i 160 på motorvägen som vilken svensson-racer som helst...

snacka om att aftonbladet verkligen inte har något bättre för sig än att skriva en artikel om detta.. stor suck!

Enligt hovet kommer kungen inte att be om ursäkt för fortkörningen.
- Jag tror inte att han ger någon ursäkt för att ha kört cirka 10 km för fort, säger Tarras-Wahlberg till SVT.
Långa sträckor av den väg som kungafamiljen körde är dubbelfilig 110-väg.

Ska man skratta eller gråta?

tänkte för övrigt klargöra att det aldrig står att dom kört i 160 på 70-väg, utan att dom kört i farter upp mot 160 Efter karlskoga, där det är motorväg.

Farbron visar vad han tycker om kungen :D

Men sen är han ju GAY med.......

Bifogat

• 100-0052_IMGL.jpg
    100-0052_IMGL.jpg
    63.5 KB · Visningar: 77
  • 100-0070_IMG2PH.jpg
    100-0070_IMG2PH.jpg
    130 KB · Visningar: 69
Last edited:
Och vem fan gör inte det!? snitt farten ligger väl runt 130 på våra motorvägar om inte mer.... Och måååånga ligger på 150-180 ständigt!! Sitter man dessutom i en GT3 så är det nog inte många som är lättare på högerfoten :fatta!

Neanderthalaren skrev:
För större delen av den icke MC-burna delen av befolkningen är nog 160 på en 70-väg en vansinnesfärd. Jag tror knappast att Aftonbladet har hojåkare som primär målgrupp.

På en 70-väg är 160 ganska mycket för fort tycker även jag, men nu pratade i alla fall jag om 110-sträckor. (skrev fel i förra inlägget såg jag nu, stod 100 där. Men skit samma) Sen menade jag heller inte att åka mc för övrigt, utan bil. Jag åker aldrig över 120 med min hoj! :tungan (kör motard) :rolleyes: Men med bil däremot kör jag , kanske inte dagligen men ofta, i farter uppåt 160 eller mer. Naturligtvis där det passar sej, d.v.s. bred, tvåfilig motorväg eller liknande. Man får anpassa farten efter omständigheterna som alltid! :tummenupp Sen om det är rätt eller fel att köra så fort skiter jag i! Så länge jag inte utsätter andra för fara så är det helt ok för mej! :fakta

Undrar vilka dessa "vittnen" som ringde in var, körde dom också 150-160 eftersom dom vet hur fort han körde och att han körde om flera gånger. :va

Last edited:
Gixxer 1 skrev:
Vet inte riktigt vad man ska säga om aftonbladets artikel om KUNGEN. Tycker iofs att han verkar rätt normal för att vara kung :tungan . Men tydligen skulle han helt lagligt kunna göra filmer som får Getaway-filmerna att framstå som rena pensionärskörskolan :rolleyes:

Givetvis så skulle det inte inträffa, men man måste ju tänka tanken.......

Äh, fan ingen ide att bry sig - Inget som vi vanliga knegare kan göra något åt iaf. Det enda kungen och jag har gemensamt är att vi har tycke för att tänja på fartgränserna - fast jag blev av med lappen dock.......så lite avis på han är man ju :gnissla

Visste du inte det att det är kungen som kör i alla GIS filmerna samt Ghostrider filmerna, hörde att han inte tyckte pengarna räckte så han behövde lite extra fickpengar, varför tror ni att det brukar brännas gummi utanför slottet jämt o ständigt i dessa filmer... :hihi

Tror nog att dom vill uppmärksamma hur sjukt det är att han inte kan bli straffad,därför gjorde dom artikeln, dom flesta tycker nog inte att hans "vansinnesfärd" var så farlig, har för mig att jag läst att han har gjort detta förut, b.l.a i Danmark för några år sedan har jag för mig...

oFFkeFF skrev:
Lite överdriven artikel som sagt...
Min lärare från polishögskolan hade råkade jaga efter kungen en gång på drottningholmsvägenhan visste inte det var kungen), då gick det över 200, och det kan man väl kalla lite mer vansinneskörning.. Dock var det Sven som blev stoppad av Säpo istället..

Hahaha!! Det hade vart ngt o bli jagad av 2 poliser i 200 genom sthlm för att sen se Säpo stoppa polisen. Varför kunde inte jag vara av kungligt blod? :rolleyes:

Märkligt ställningstagande folk har på forumet, de flesta hackar på journalisterna och/eller deras färdigheter i det svenska språket? Om man bortser ifrån detta och diskuterar kontentan av artikeln så framkommer det att(Detta med villkor att det som skrivits är sant...):
1. Kungen har kört bra mycket för fort och INTE blivit bestraffad för detta.
2. Med Polisen(säpo) i hasorna, utan att dessa ingriper?
3. Kungen står över lagen(till en viss gräns), är det bra?
4. Kungen är en offentlig person, till det kommer en del åtagande, bla granskning i press. Klarar han det inte? Byt jobb, avgå?
5. Att spendera en hel dag på Gelleråsen gasandes utav bara h-e och SEN åka som en dåre på allmän väg är väl ett bevis på ngt bristande omdöme?

Som sagt, detta är ju under förutsättningen att detta är sant.
Jag personligen tycker att det INTE är ok att göra så här OCH komma undan med det bara för att man råkar vara kung. Som många säger på forumet:"han är ju bara mänsklig han oxå", ja vaf-n, då ska han väl straffas som en oxå?

Jag tycker folk får ge sig ärligt talat.

De körde otroligt snabbt, de låg i 150 till 160 och körde om hela tiden, berättar ett vittne.

Otroligt fort? 160? Tillåt mig skratta!! När vi närmar oss 230+ kan vi börja diskutera vansinnesfärd! När jag ligger i 130 med hojen känns det som att det står stilla :hihi

Ett annat säger:
- De körde otroligt fort och det luktade bränt.

:lol :rofl :lol

En liten parentes till detta med fortköning:

Italiens enorma problem med olyckor och dödsfall har lett till att man blivit tvungen att vidta drastiska åtgärder. Högsta tillåtna hastighet på motorvägen är som alltid 130 km/h. Däremot blir boten då man överskrider denna gräns med 1-9 km/h 350 euro. Överskrider man den med 10 km/h eller mer beslagtas körkortet och fordonet :3freak

Santo skrev:
Jag tycker folk får ge sig ärligt talat.

De körde otroligt snabbt, de låg i 150 till 160 och körde om hela tiden, berättar ett vittne.

Otroligt fort? 160? Tillåt mig skratta!! När vi närmar oss 230+ kan vi börja diskutera vansinnesfärd! När jag ligger i 130 med hojen känns det som att det står stilla :hihi

Ett annat säger:
- De körde otroligt fort och det luktade bränt.

:lol :rofl :lol

En liten parentes till detta med fortköning:

Italiens enorma problem med olyckor och dödsfall har lett till att man blivit tvungen att vidta drastiska åtgärder. Högsta tillåtna hastighet på motorvägen är som alltid 130 km/h. Däremot blir boten då man överskrider denna gräns med 1-9 km/h 350 euro. Överskrider man den med 10 km/h eller mer beslagtas körkortet och fordonet :3freak

Italien höjde väl precis hastigheten på motorvägarna till 150?

oFFkeFF skrev:

Tvivlar... inte efter vad jag fått höra från min familj därnere inför den kommande mc-semestern dit. Kanske på enstaka sträckor i så fall :va

oFFkeFF skrev:
På vilket sätt är Italien ett föredöme? :3freak

Italien tillsammans med Belgien och Spanien ligger högst i antal dödsfall på motorväg redan med 130km/h maxfart.
Källa: CARE
Även om rapporten inte medger en exklusiv koppling mellan hastighetsgräns och antal dödsfall anges den som en faktor.

En detalj

Mailade idag ang. ett sakfel :)

Hej

men nu kallar jag det bilbana för att det ska vara solklart vad det handlar om.

Lena Mellin

Det heter inte bilbana. Bilbana är en leksak där två leksaksbilar färdas längst varsitt elektriskt ledande spår. Hastigheten regleras medelst variation av motsåndet. Gäller det riktiga bilar kallar man det helt enkelt bana.

Lena Mellin
Aftonbladet

+ 46+8+725 20 00
+ 46+70+525 22 29

Tycker det är så grymt jävla löjligt att starta en sådan här tråd och journalisterna på aftonbladet.se är fan ännu mer löjliga.

Att dra upp en sån här grej att han körde i 160km/h är ju jäkligt snabbt men det är så jävla tramsigt att göra en sån stor grej över det hela.. Så varje gång någon kör i 160km/h så ska aftonbladet skriva om det... eller det är bara för det är kungen...... jag ser bara kungen som en lite större person i landet som bor fint....

Back