kungen

Go Knugen go!!
Fan va tråkigt det måste va å inte kunna göra nånting utan å bli omskriven i pressen... Skönt å läsa att kungen ä mänsklig!! Kör fortare nästa gång Calle!! :kocko

Kan inte kungen bli åtalad? Så ifall han sticker ut på stan och klubbar några pensionärer så går han alltså fri?

De två "svenskt avundsjuka" företagarna kan ju istället för att gnälla försöka föreställa sig hur det som motorintresserad är att alltid vara förföljd av tre trimmade polisbilar.. :tungan

"Kungen höll en snitthastighet på 120km/h"

Nä? På motorvägen? Usch och fy!!! Det är ju direkt livsfarligt!!! :D

Låt grabben va föffaan.... :kocko

Bra journalister eller?
Det e väl säkrarae att "vansinnesköra" i en Porsche med 381 hk, än i en gammal fiat men 70 hk? Jag menar, att skriva antalet hk är ju bara utfyllnad..
Nä, låt kungen få gasa lite!!! :tummenupp

Jag var där! :D

Igår var jag i Karlskoga, tog en snabbis förbi Gelleråsen. På vägen hem kan jag dock inte minnas mig att jag var förbikörd av en GUL porshe. Om man tittar på bilderna så är det ju mörkt. Då vi åkte tillbaka var det fortfarande ljust (mellan 17-20).

Spelar det någon roll vad kungen gör? Han kan ju ändå inte straffas!

Man kan ju ändå inte bli annat än lite irriterad när man läser det...en vanlig Svensson hade ju fått lappen indragen medans kungen inte ens får böter.

En av anledningarna till att jag blir lite irriterad av att läsa det är att jag blev blåst på 1200 spänn för någon vecka sedan när polisen tyckte att jag körde väldigt fort inne i byn (hela 5 km/h överträdelse) :rolleyes:

Äntligen nån som föregår med gott exempel!!!! :yoparty :yoparty :yoparty
Han är ju vår kung och gång efter annan får man skämmas för honom men han har bra smak när det gäller bilar. Vi på sporthoj kanske ska sala till en hoj åt honom så kan han tala gott om oss också samt ge oss lite (oönskad???) reklam. Kan se rubrikerna framför mig.

Kungen gasade av vägen i vansinnesfart. Silvia flög 125 meter....

:näsblod :näsblod :näsblod

Lite överdriven artikel som sagt...
Min lärare från polishögskolan hade råkade jaga efter kungen en gång på drottningholmsvägenhan visste inte det var kungen), då gick det över 200, och det kan man väl kalla lite mer vansinneskörning.. Dock var det Sven som blev stoppad av Säpo istället..

"VANSINNESFÄRDEN Kungen med Silvia vid sin sida hade bråttom på väg hem från Gelleråsbanan, så bråttom att resten av det kungliga följet hade svårt att hänga med. ”De körde otroligt snabbt, de låg i 150 till 160 och körde om hela tiden”, berättar vittnen."

-HAHAHAHAHAAAAAAAAAAAHAHAHHAAHHAHAHa!!!½½½ dskjlfgaepoiurg ja dör :D:D:D

TheDude skrev:
Man kan ju ändå inte bli annat än lite irriterad när man läser det...en vanlig Svensson hade ju fått lappen indragen medans kungen inte ens får böter.

En av anledningarna till att jag blir lite irriterad av att läsa det är att jag blev blåst på 1200 spänn för någon vecka sedan när polisen tyckte att jag körde väldigt fort inne i byn (hela 5 km/h överträdelse) :rolleyes:
Själv har jag varit av med lappen två gånger, men kan ändå inte känna någon missunnsamhet mot CG..

Ja vad säga!

Ja vad ska man säga åt det då,sjukt att inte kungen kan åtalas för brott.
Han är vilken jäk*a människa som vi alla andra o skiter gör han oxå till o med fast han är kung.
Sorry men jag är inte så värst glad över kungen eller kunga familjen o de borde avskaffas.
Elakt sagt men synd han/de inte rände in i nåt dike eller träd....skulle kunna bli en kunga saga av det.
Är det helt okej att kungen kör i dessa vansiniga hastigheter och utsätter andra med risk för livet o dessutom kunna gå fri?....nääää.

R1 racer skrev:
Är det helt okej att kungen kör i dessa vansiniga hastigheter och utsätter andra med risk för livet o dessutom kunna gå fri?....nääää.

Vansiniga farter?
eller du var ironisk bara? i så fall var det kul :tummenupp

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025