kungen

Turbo-Niclas skrev:
Vansiniga farter?
eller du var ironisk bara? i så fall var det kul :tummenupp

Lite ironi lite allvar ! :clown

Visst är det 110 km/h motorväg så är det väl inte så hiskeligt kanske men för olycks risk o skador kan 50 km/h extra vara förödande.
O bara för att det är en kung så borde han inte vara straffbefriad.
Och är det som Micke Lindström säger i en tråd 70 km/h sträcka där kungen körde,då är det väl vansinigt eller? vägverket har ju inte lottat precis när de bestämt hastighetsbegränsningar på vägarna,måste ju ha sin orsak.

Last edited:
R1 racer skrev:
Lite ironi lite allvar ! :clown

Visst är det 110 km/h motorväg så är det väl inte så hiskeligt kanske men för olycks risk o skador kan 50 km/h extra vara förödande.
O bara för att det är en kung så borde han inte vara straffbefriad.
Och är det som Micke Lindström säger i en tråd 70 km/h sträcka där kungen körde,då är det väl vansinigt eller? vägverket har ju inte lottat precis när de bestämt hastighetsbegränsningar på vägarna,måste ju ha sin orsak.

Jo bara för att han är kung så ska han va straffbefriad.

avskaffa alla fuskade bidragstagare istället, dom roffar åt sig mkt mer pengar än kungen!

Tycker nog att det är mest kul att läsa vilka formuleringar tidningarna använder när de talar om fortkörningar.. "vansinnesfärd", "otroligt fort", "hiskliga hastigheter" m.m. m.m... Tycker inte man kan använda sådana uttryck om man talar om 160 på en 100-väg. :lol
Vansinnig hastighet är för mej betydligt fortare. 160 är ju inte alltför ovanligt att man håller själv på 100-sträckor, och jag anser mej själv inte vara någon är ute på "vansinnesfärder" i "hiskliga hastigheter". :rolleyes:

HanneZ skrev:
avskaffa alla fuskade bidragstagare istället, dom roffar åt sig mkt mer pengar än kungen!

Varför avskaffa det ena istället för det andra. Mig veterligen så är det inte precis grupper som tar ut varandra.

gladh

Aftonbladet hade ju en annan höjdarartikel med bilder på personer som dolde ansiktet på ett eller annat sätt när dom körde förbi hastighetskameror. Under varje bild fanns texten "livsfarligt ".

:hörduFy fan vad jag hatar :kulsprutaAftonbladet och Expressen. De tar verkligen priset för dålig journalistik. Det värsta är att många köper skiten i stället för DN o SvD när de vill ha nyheter. 7 av tio dar handlar löpsedeln om dockhus"kändisar". Det enda de lever på är sina rubriker som för det mesta inte är mycket sanning i. Skulle skämmas om jag jobbade där. Tidningarna hör hemma i facket med dingdingvärld och veckorevyn.

Alla borde bojkotta "tidningarna" och läsa annat, fattar inte varför man köper skiten? Det står ju ändå bara skit, vill man banta så köper väl man en fitnesstidning med bra tips, vill man köpa bil =köp motorborsen, vill man trada aktier=köp finansvärlden... klart!

I Stockholm har vi ju till och med gratis läsning i.o.m Metro och City. Där finns ju de viktigaste nyheterna i "enkla uttryck" som alla förstår. :tuttar

Kungen är knappast ett av dem större problemen i det här landet. Man skulle kunna säga att Kungen och det han gör eller säger är ett så begränsat problem att det inte är mkt att snacka om. :D

jag förstår inte varför vissa av er skyddar knugen?? i en massa trådar står det tex att kör man för fort så får man skylla sig själv mm mm
varför ska inte jan bli av med kortet? ska han få sätta andras liv på spel eller?
han lär väl knappast vara någon mästare på att köra, för man ser väl inte så ofta att just han sitter bakom ratten när dom är ute.

2,5 år i buren borde han ha.

SuperKnutte skrev:
Tycker nog att det är mest kul att läsa vilka formuleringar tidningarna använder när de talar om fortkörningar.. "vansinnesfärd", "otroligt fort", "hiskliga hastigheter" m.m. m.m... Tycker inte man kan använda sådana uttryck om man talar om 160 på en 100-väg. :lol
Vansinnig hastighet är för mej betydligt fortare. 160 är ju inte alltför ovanligt att man håller själv på 100-sträckor, och jag anser mej själv inte vara någon är ute på "vansinnesfärder" i "hiskliga hastigheter". :rolleyes:

För större delen av den icke MC-burna delen av befolkningen är nog 160 på en 70-väg en vansinnesfärd. Jag tror knappast att Aftonbladet har hojåkare som primär målgrupp.

storken skrev:
avskaffa monarkin!
(Ja jag ändrade lite i citatet)

R1 racer skrev:
Ja vad ska man säga åt det då,sjukt att inte kungen kan åtalas för brott.
Han är vilken jäk*a människa som vi alla andra o skiter gör han oxå till o med fast han är kung.
Sorry men jag är inte så värst glad över kungen eller kunga familjen o de borde avskaffas.

Skriver jag under på vilken dag som helst.

//Fredda

Last edited:
mb skrev:
Kan inte kungen bli åtalad? Så ifall han sticker ut på stan och klubbar några pensionärer så går han alltså fri?
Japp precis så är det. Det står i grundlagen: "Konungen kan ej stå som skyldig till brott", på ett ungefär.

Höll på skratta ihjäl mig när jag läste det imorse, man tror ju inte att det är sant!

Vet inte riktigt vad man ska säga om aftonbladets artikel om KUNGEN. Tycker iofs att han verkar rätt normal för att vara kung :tungan . Men tydligen skulle han helt lagligt kunna göra filmer som får Getaway-filmerna att framstå som rena pensionärskörskolan :rolleyes:

Givetvis så skulle det inte inträffa, men man måste ju tänka tanken.......

Äh, fan ingen ide att bry sig - Inget som vi vanliga knegare kan göra något åt iaf. Det enda kungen och jag har gemensamt är att vi har tycke för att tänja på fartgränserna - fast jag blev av med lappen dock.......så lite avis på han är man ju :gnissla

Nu e de ju inte riktigt så att kungen kan mörda sin fru och att inget händer, precis som att diplomater skickas hem och aldrig får komma tillbaka när dom bryter lagen så lär nog kungen få stå till svars om han gör något grövre (vålds)brott.

Mjo kungen ska väl bort, men att motivera det med att han tar så mkt pengar av staten e ju lite fel. Om kungen skulle avgå så skulle man få betala någon annan att representera sverige här o vart, samt att sköta underhåll o skit av slotten.

/ Hannes

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...