Kungaklassen - 250SportProduction

Torkel skrev:
Spacelord har sin hoj nedplockad i garaget hörde jag, den är säkert inte dyr om den återlämnas i ihopsatt skick, verkar som det är enda chansen att han får ihop den med barnainköp och villafödsel eller hur det nu var...

Kan den rent av vara till salu???? :)

Det är dags för lite SP-piloter att få spö av en mekaniker... Hoppas man hittar en hoj, och att man inte kommer sist.

/Joakim

Last edited:
oscar skrev:
Du menar alltså att om jag plockar ihop den så kanske man får hyra den billigt!? :)

Nästa problem är att få den till KGA...

Det är kanske inte omöjligt... Men det som behöver göras på den är att byta kolvar, förmodligen nikasila om cylindrarna och renovera veven då det är ett ganska stort glapp i vevstakslagret.

Om du dessutom kan se till så att jag kommer i rejsstället igen så blir det väldigt billigt! :banana

spacelord skrev:
Det är kanske inte omöjligt... Men det som behöver göras på den är att byta kolvar, förmodligen nikasila om cylindrarna och renovera veven då det är ett ganska stort glapp i vevstakslagret.

Om du dessutom kan se till så att jag kommer i rejsstället igen så blir det väldigt billigt! :banana

Ganska mycket fix alltså som kanske inte hinns med så lätt! Jag trodde att det innebar att få ihop en cykel från delar i lådor... :D

Oscar - eftersom jag är impulsens man så kanske du får "hyra" min mot ett par däck till den.......

oscar skrev:
Ganska mycket fix alltså som kanske inte hinns med så lätt! Jag trodde att det innebar att få ihop en cykel från delar i lådor... :D

Tyvärr...

Du får väl hyra en motard annars, det funkade ju i 125 JR! :3freak

spacelord skrev:
Du får väl hyra en motard annars, det funkade ju i 125 JR! :3freak
Jag funderade lite på det själv efter helgen men kom på att det inte finns någon fördel även om reglementet skulle tillåta det (vilket jag inte vet om det gör). En 250 cross, hur ny den än är har inte mer än de 60 hästar en RS250 har då de bara är encylindriga. I 125JR har de båda en cylinder och då är förstås en ny cross/enduro vassare än en RS125.

Webspy skrev:
Oscar - eftersom jag är impulsens man så kanske du får "hyra" min mot ett par däck till den.......

Har du en RS eller menar du Repsolhojen?

Hur står sig en 400 mot tvitaktarna?

Berra skrev:
Motarder har inte i ROADRACING-sm att göra! :kocko

Om det är snabbaste fordonet runt banan så är det väl självklart att de har där att göra! Hade inte en hel hög med förare fått spö av Hansen så hade ingen sagt något, tror jag!

Berra skrev:
Det är de ju uppenbarligen inte....

Jag vet iaf en motard som i senaste SM var snabbare än flertalet RR-hojar... Sålänge en motard inte är sjukligt sist så tycker jag att folk ska knipa igen!

oscar skrev:
Jag vet iaf en motard som i senaste SM var snabbare än flertalet RR-hojar... Sålänge en motard inte är sjukligt sist så tycker jag att folk ska knipa igen!

ok
Untitled-2.gif

Tror aldrig att en motard är något att satsa på om man vill vinna.
Plastraketer är bättre helt enkelt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...