Kulturberikning i Rosengård

Status
Ej öppen för fler svar.
Hur många demolerar saker och ting (för inte fan är det demonstrerar dom gör) om dom vet att det finns en betydande risk för flygande gummikulor i 960 m/s ingår i det hela?

man får ju tro och hoppas att svenska polisen inte beter sig likadant som mellanöstern militärer som slåss om "helig mark"... den jämförelsen köper jag inte.
Det påvisades i youtubelänken ganska uppenbart för dem som inte förstår. Icke-dödliga vapen leder bara till en upptrappning av våldsutövandet samtidigt som det även uppmuntrar till användande.

Om du skjuter en uppkäftig demonstrant lite godtyckligt i magen med en "gummikula" för att läxa upp denne kommer nästa skott att komma efter betydligt mindre provokation, nästa kula efter ännu mindre och så vidare. Det bryter ned spärrar hos den med vapnet. Tänk dig när det istället handlar om riktig ammunition och spärrarna som tidigare fanns för användandet av dessa, de har flyttas markant nedåt i våldsskalan.

Bevisligen har inte gummikulorna effekt heller, eller menar du att palestinierna har kapitulerat och slutat kasta sten bara för att det viner gummikulor kring deras huvuden? Det blir bara ännu en agitation och en morot för demonstranterna att även de använda sig av grövre våld.

Det där argumentet håller inte. Finns skitmånga killar som varit på glid som skärpt sig tack vare idrott, och dom är inte rika. Påstår du att alla som idrottar är rika? Fotboll förbrödrar.
Tvärtom, ditt argument håller inte. Ring runt och fråga socialtjänster runt om i landet hur många barn som måste avstå från idrottande av den anledning att deras föräldrar inte har råd. Det här har, åtminstone i Stockholm, uppmärksammats och sammankomster utan klubbmedlemskap ordnas lite då och då av vanliga ledare som fixar det ideellt. Bland annat på den nya planen vid Östra real!

Har dom själv inget ansvar för sina liv?
Vadå idrotta kostar pengar?
E de det som e lösningen?
En bolljävel kostar inte mycke på 10-20 man.Basket ,fotboll,rugby el landhockey är inga extremt dyra sporter.
Ser man sen att flertalet bär dyra märkeskläder faller ditt resonomang.
Man kan inte skylla allt på sin omgivning.
Men de e ju lätt att få lite uppmärksamhet genom att bete sig som ett svin....
Eftersom du aldrig lyckas tänka utanför dina egna referensramar känns det som bortkastad tid att förklara för dig. Ansträng dig lite eller fråga någon annan.

Last edited:
för i h..vete vad är de för folk. jag kollade på debatt programet om rosengård sitter någon jälvla bin ladin älskare han vägrade sig att binladin var en ond människa.
och skriker om att de har blivit utslängda från sin moske fast de har skött sig och varit så duktiga. vafan om bolaget som äger lokalen ska ha den till någon annat så är de bara gilla lägen. detta gäller även muslimer.
finns nog många ungdomar fotbollslag modellflygklubbar skytteklubbar som blivit uppsagda från sina lokaler och inte fan springer de runt och bölar i media och kastar sten och bränner ner saker.

finns bara en saning rosengårdarna saknar sina hemland de vill ha krig och förstörelse så skicka hem de.

snarare flertalet "demonstrationer" som alltid lyckas urarta till stenkastning och demolering av privata, företags och allmän egendom i dess närhet. Och alltid tycks dessa "fredliga demonstranter" bara "råka" ha med sig basebollträ, kofot, huva och ansiktsmask/rånarluva till sina "fredliga fredsframkallande demonstrationer mot jordens avskum".

sån jävla bullshit - och klart det finns "yrkesdemonstranter" när det inte finns något motstånd i att genomföra denna hobby (jag skulle själv gärna svinga lite basebollträ och demolera en fönsterruta eller fordon ibland, men jag har moral, etik, självbevarelsedrift (hjärnkapacitet och intelligens) m.m. för att inte göra det.
Du tror alltså, på fullt allvar, att rent våld kommer att få dessa (få!) människor att sluta med sin "hobby"?

Slår du en arg hund blir den antingen aggressiv och biter tillbaka eller skrämd och kommer aldrig att lita på dig igen. Lösningen är då att antingen angripa problemet ur en annan vinkel eller döda hunden. Även om inte människor med prasselbyxor från Stadium och hajtandshalsband från den där utlandssemestern till Mallis vill förstå så tror jag att ni gör det ändå. :tummenupp

för i h..vete vad är de för folk. jag kollade på debatt programet om rosengård sitter någon jälvla bin ladin älskare han vägrade sig att binladin var en ond människa.
och skriker om att de har blivit utslängda från sin moske fast de har skött sig och varit så duktiga. vafan om bolaget som äger lokalen ska ha den till någon annat så är de bara gilla lägen. detta gäller även muslimer.
finns nog många ungdomar fotbollslag modellflygklubbar skytteklubbar som blivit uppsagda från sina lokaler och inte fan springer de runt och bölar i media och kastar sten och bränner ner saker.

finns bara en saning rosengårdarna saknar sina hemland de vill ha krig och förstörelse så skicka hem de.
En uppenbart tappad person som figurerade i Debatt har alltså lagt grunden för din sammantagna syn på alla muslimer? Underbart :rofl

Last edited:
Mentala spärrar bla bla bla etc...

Självklart fungerar ökade befogenheter för polisen i avskräckande syfte. Personligen har jag mer respekt för poliser/sheriffer/troopers här i USA än jag har för polisen i Sverige. Givetvis innebär detta att jag ser till att inte bli inblandad i något jävelskap som kan sluta med poliskonfrontation. I Sverige... Vem bryr sig lixom?

Förutom ökade befogenheter så bidrar också den individuella polisens godtycklighet till att jag respekterar dem i större utsträckning. Sveriges poliser ska alltid vara paragrafryttare när det gäller simpla överträdelser i trafiken, men ser de ett gäng argsinta demonstranter så går se hellre och fikar på stationen eller sätter upp laserkontroll på en tom motorväg...

En uppenbart tappad person som figurerade i Debatt har alltså lagt grunden för din sammantagna syn på alla muslimer? Underbart :rofl

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/IkaYe6uuMW0&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/IkaYe6uuMW0&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
tycker de är mer en bara en som backar upp hans ord.

här är debatten.
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1352727

tycker de är kul att de gnällde om att polisen varit så våldsamma mot deras barn men sen när frågan varför låter ni era barn vara ute på gatan när de är uppror då. så är svaret ja många här har andra problem och inte tid att hålla koll på sina barn:D :huvet knullar man ska man hålla koll på sin jävla avkomma punkt.

Last edited:
Sveriges poliser ska alltid vara paragrafryttare när det gäller simpla överträdelser i trafiken, men ser de ett gäng argsinta demonstranter så går se hellre och fikar på stationen eller sätter upp laserkontroll på en tom motorväg...

Har man nyligen haft en psykolog och vänsterpartist som rektor på polishögskolan så har man liksom satt ribban. Klart de inte ska kränka några kriminella.

Eller att ett sådant här svin får bära uniform:

Vid politiska diskussioner visar sig nästan alla rösta på moderaterna. Och inför kommenderingar vid demonstrationer kommer kollegerna ofta med förklenande omdömen om vänsteraktivisterna.

(Usch vad kränkande, tycker polisen inte om att få stenar i huvudet.)

Jag har inga problem med att till exempel gripa en Greenpeaceaktivist vid en olaglig aktion och samtidigt stödja Greenpeace ekonomiskt. Båda parter kan spelets regler.

År 2001 befann sig Johannes på andra sidan, som demonstrant under Göteborgskravallerna då Avenyn slogs sönder.

- Jag tyckte att många poliser betedde sig som svin då. Vi i det "röda blocket" hamnade i kläm .../.../...jag är fortfarande kritisk till polisledningens agerande vid Göteborgskravallerna.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=748640

Mentala spärrar bla bla bla etc...

Självklart fungerar ökade befogenheter för polisen i avskräckande syfte. Personligen har jag mer respekt för poliser/sheriffer/troopers här i USA än jag har för polisen i Sverige. Givetvis innebär detta att jag ser till att inte bli inblandad i något jävelskap som kan sluta med poliskonfrontation. I Sverige... Vem bryr sig lixom?

Precis, ser jag en kontroll här hemma så tvärvänder jag, vill de mig något så får de väl komma efter (så länge de inte gett tecken att stanna så är det ju inte "underlåtenhet att stanna på polismans tecken").

Skulle ALDRIG komma på tanken att ens försöka med något dylikt i USA, där stannar man snällt, håller fram körkortet och håller händerna väl synliga:D
med lite trevlig attityd så slipper man böterna och klarar sig med en tillsägelse :tummenupp

Det påvisades i youtubelänken ganska uppenbart för dem som inte förstår. Icke-dödliga vapen leder bara till en upptrappning av våldsutövandet samtidigt som det även uppmuntrar till användande.

Om du skjuter en uppkäftig demonstrant lite godtyckligt i magen med en "gummikula" för att läxa upp denne kommer nästa skott att komma efter betydligt mindre provokation, nästa kula efter ännu mindre och så vidare. Det bryter ned spärrar hos den med vapnet. Tänk dig när det istället handlar om riktig ammunition och spärrarna som tidigare fanns för användandet av dessa, de har flyttas markant nedåt i våldsskalan.

Bevisligen har inte gummikulorna effekt heller, eller menar du att palestinierna har kapitulerat och slutat kasta sten bara för att det viner gummikulor kring deras huvuden? Det blir bara ännu en agitation och en morot för demonstranterna att även de använda sig av grövre våld.

Tvärtom, ditt argument håller inte. Ring runt och fråga socialtjänster runt om i landet hur många barn som måste avstå från idrottande av den anledning att deras föräldrar inte har råd. Det här har, åtminstone i Stockholm, uppmärksammats och sammankomster utan klubbmedlemskap ordnas lite då och då av vanliga ledare som fixar det ideellt. Bland annat på den nya planen vid Östra real!

Eftersom du aldrig lyckas tänka utanför dina egna referensramar känns det som bortkastad tid att förklara för dig. Ansträng dig lite eller fråga någon annan.
Du e bara patetisk,jävla tarmtomte.
Har ngn en åsikt som inte passar herrn så kommer glåpord ,typ du e inte så gammal än,är obildad mm.
Väx upp f fan o ta att andra har åsikter som inte du har.
Finns det inte kurser i social kompetens du kan ta?
Betalar gärna kursavgiften

Last edited:
Du e bara patetisk,jävla tarmtomte.
Har ngn en åsikt som inte passar herrn så kommer glåpord ,typ du e inte så gammal än,är obildad mm.
Väx upp f fan o ta att andra har åsikter som inte du har.
Finns det inte kurser i social kompetens du kan ta?
Betalar gärna kursavgiften
Glashus? :hihi

När jag kritiserar dig handlar det inte om glåpord, det är ren sanning. Försök att förstå det.

Skulle ALDRIG komma på tanken att ens försöka med något dylikt i USA, där stannar man snällt, håller fram körkortet och håller händerna väl synliga:D
med lite trevlig attityd så slipper man böterna och klarar sig med en tillsägelse :tummenupp
Ja, hur kommer det sig? Är det för att gossarna hoppar ur cruisern med dragna vapen, av den anledningen att deras kollega fick ett face-shot på motorvägen förra veckan när han sänkte garden för första gången på ett år?

Då lever jag hellre i ett Sverige där jag kan vända i kontrollen utan att klassas som rymling och få blyhagel genom bakrutan. Men vissa verkar uppskatta det, eller kanske till och med BEHÖVER det av någon underlig anledning? Submissionbehov?

Det är rätt meningslöst att jämföra våra samhällen, skillnaderna överbryggar likheterna.

Last edited:
Hmm, få se nu..

Rosengård är ett område där de flesta är invandrare = jämt ett jävla liv.

Mitt område består till 100% av icke invandrare = lugnt och trevligt.

Om du skall använda % så håll dig till fakta. men ok räknar du kvarteret där du bor så kanske det stämmer.

Men vissa verkar uppskatta det, eller kanske till och med BEHÖVER det av någon underlig anledning? Submissionbehov?

Det är rätt meningslöst att jämföra våra samhällen, skillnaderna överbryggar likheterna.

Men nu är du ju bara löjlig. Jämförelsen gjordes som svar på att striktare polis enbart skulle leda till våldsupptrappning, vilket givetvis inte är fallet.

Du låter lite som en skolfröken med ditt resonemang.

Men nu är du ju bara löjlig. Jämförelsen gjordes som svar på att striktare polis enbart skulle leda till våldsupptrappning, vilket givetvis inte är fallet.

Du låter lite som en skolfröken med ditt resonemang.
Då förstår jag inte varför du använde det som exempel, vi pratar ju om demonstrationer och upplopp här varför jag antog att du också gjorde det. Annars blir det lite som äpplen och päron.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...