centertanksen
Medlem
Kula i oljan (KTM 625)
Glad i hågen tänkte man ge sin älskade 625:a ett välförtjänt oljebyte. Tappar ur all olja,silar den och hittar ingenting. Inga metalflis sitter heller på någon av pluggarna perfekt!!
. Tappar ur oljan fram i ramen och efter att jag rätat upp hojen lite så ser jag något i oljeburken. Nämligen en kula från ett kullager
!!!
Det enda jag märkt den senaste tiden är att kopplingen tar lite dåligt. Tror att kulan trillade ut från ramen men är inte helt säker. Jäkla tur att den inte fastnade på någon olyckligt ställe så att hela motorn rasade.
Hur kan detta ha gått till och vad kan ha hänt? Gasade järnet med hojen så sent som fem minuter innan oljebytet.
Glad i hågen tänkte man ge sin älskade 625:a ett välförtjänt oljebyte. Tappar ur all olja,silar den och hittar ingenting. Inga metalflis sitter heller på någon av pluggarna perfekt!!
!!! Det enda jag märkt den senaste tiden är att kopplingen tar lite dåligt. Tror att kulan trillade ut från ramen men är inte helt säker. Jäkla tur att den inte fastnade på någon olyckligt ställe så att hela motorn rasade.
Hur kan detta ha gått till och vad kan ha hänt? Gasade järnet med hojen så sent som fem minuter innan oljebytet.
Last edited: