Kul och konstigt från Tennants hemsida

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Tog två screens på tennants hemsida då jag på skoj kollade förs på min hoj, lägg märke till vilken fördelaktig premie man får vid 5 skadefria år jämfört med 0 skadefria :D :rofl :rofl
 

Bifogat

  • tennant1.jpg
    tennant1.jpg
    92.1 KB · Visningar: 861
  • tennant2.jpg
    tennant2.jpg
    97.5 KB · Visningar: 914
An3Azz skrev:
Tog två screens på tennants hemsida då jag på skoj kollade förs på min hoj, lägg märke till vilken fördelaktig premie man får vid 5 skadefria år jämfört med 0 skadefria :D :rofl :rofl
Risken att du vurpar är mycket högre om du har klarat dig i fem år. Eller nåt sånt........ :va
 
An3Azz skrev:
Tog två screens på tennants hemsida då jag på skoj kollade förs på min hoj, lägg märke till vilken fördelaktig premie man får vid 5 skadefria år jämfört med 0 skadefria :D :rofl :rofl

Dom kanske är fördomsfulla och menar att nån som hävdar att han har 5 skadefria år på en R600 ljuger sig blå, och alltså är farligare i trafiken? :hihi
 
sportarn skrev:
Risken att du vurpar är mycket högre om du har klarat dig i fem år. Eller nåt sånt........ :va

Rent praktiskt funkar det säkert så men låter ju heldummt på papper :dummer
 
Hoztic skrev:
Dom kanske är fördomsfulla och menar att nån som hävdar att han har 5 skadefria år på en R600 ljuger sig blå, och alltså är farligare i trafiken? :hihi

Så kan det ju förstås vara, men då borde dom ju kanske lägga till en kryssruta i stil med "ljuger du????" :rofl
 
Men det är väl självklart! Har du inte kört en meter så är ju sannolikheten obefintlig att nåt händer. Är du ute och okynnesåker i fem år så kan du ge dig f-n på att du är ute i spenaten minst en gång i veckan.


:arsele


.
 
Tennant skötte om försäkringarna som man kunde teckna när man köpte en hoj hos en handlare (fast då hette dom nåt annat) och dom extremhöjde premien varje år för de stackars ägarna...
 
Är det enbart enligt lag tennant tecknar SH-försäkringar? Jag fick en offert på över 330.000/år för en R1a...
 
Fazer skrev:

Lek med tanken att du har en svensksåld enusiastbil som gått upp i fjällen (läs tärnaby salt finns inte ens där) besiktningsmannen påpekade tom att bilen var i ett utmärkt skick. Du har fräst om ventilsäten, gjort iordning toppen på en motorfirma bytt till värre topplockspackning. Kör av vägen och skadar hjulupphängningen och lite karossdelar vissa delar gick inte att få tag på nya därför bestämmer dom sig för att skrota den, att laga den är inte ens att tänka på säger dom den är ju ramsne. Inte en chans tyckte vi tog den till en firma som mätte upp den mycket riktigt var den inte ramsne. Men den ska ändå skrotas, vi får inte pengar att repa den själv heller.

Så till det roliga nu ska bilen värderas, då går man ut på blocket letar rätt på den billigaste slutkörda spanskimporterade bil man kunde hitta (dessutom var den VIT alltså bara grundmålad :fatta!) och sätter priset därefter. Hade våran bil varit importerad hade dom dragit av värde för att den var importerad så gick det till då polarens S4:a vart inlöst av samma bolag men nu ska den helt plötsligt jämföras med en jävla importbil. Dessutom säger dom så har den faktiskt skinninredning "eran bil är ju snålt utrustad". JA men den såldes med en standardutrustning i sverige gick inte att välja till skinn :3freak
 
UltraMarine skrev:
Tennant skötte om försäkringarna som man kunde teckna när man köpte en hoj hos en handlare (fast då hette dom nåt annat) och dom extremhöjde premien varje år för de stackars ägarna...

Tennant sänkte min premie med ca 3000kr i år :banana

//Peppe
 
Tennant hette tidigare SU(G)SAB...

Efter 4 år väntar jag fortfarande på att min skada ska slutjusteras... Tydligen har de en outtalad policy om att skadeärenden ska dras i långbänk tills dess att anmälaren tröttnar... Vilken vecka som helst nu så ska jag anämla dem till ARN... Har däremot inte riktigt ork att bry mig längre... :(


/T

.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top