Kul och konstigt från Tennants hemsida

Fazer skrev:
För att de tyckte att min nya Fajerblejd skulle kosta 168.000 att försäkra. Thats why. Men har man inte en nyare supersport så kan det kanske vara ett alternativ?

Edit: Borde inte denna tråd ligga i försäkringar?

Last edited:
UltraMarine skrev:
Okej - vad blev premien då?

Jag betalar 5500kr för en helförsäkring, helår, för min FZR 1k och då bor jag i dyraste zonen...

Läs lite längre upp ;)
Bor oxå i den dyraste zonen.

//Peppe

jag har haft polare som fått lägre premie än vad jag har fått, just pga att dom inte tagit körkortet ännu,helt sjukt men när dom knappar in 0 på kk år så verkar det bli fel i bland,

kan vara så att kk åren används i en ekvation och blir det en 0'a med i ekvationen så blir det fel i uträkningen,

Twosaint skrev:
Jo den står nu registrerad i samma stad som handläggaren var ifrån :3freak

Jag antar att det inte är handläggaren som står som ägare, det är väl nån polare till honom som ville ha en sån bil billigt! Vilka jävla svin i så fall!

An3Azz skrev:
Tog två screens på tennants hemsida då jag på skoj kollade förs på min hoj, lägg märke till vilken fördelaktig premie man får vid 5 skadefria år jämfört med 0 skadefria :D :rofl :rofl

Jag kollade också och fick samma skumma premie, så jag mailade och frågade. Fick följande svar:

Hej
Vår premiesnurra är lite känslig när det gäller körkortsåren. Då vi går
emot bilregisret så får vi uppgift om att du haft A körkort från
1999-11-09, fyller du då i mer än 6 skadefria år så blir det helt fel, då vi
inte kommit till november i år ännu. Men sätter du 5 år så blir det
bättre premie.

mvh
Lotta

Nu hör det till saken att jag har haft A-kort sedan 1995-09-29, polisen lånade bara kortet mellan 1999-06-09 och 1999-11-09. Jag mailade och frågade vilket datum de anser vara det rätta. Återkommer när jag fått svar.

.

Shit pommfritt!, tänkte inte på det, om man blir av med kortet, typ polisen lånar det i 3månader, hur räknas tiden "hur länge man har haft körkort" då?

DwD skrev:
Shit pommfritt!, tänkte inte på det, om man blir av med kortet, typ polisen lånar det i 3månader, hur räknas tiden "hur länge man har haft körkort" då?
Jag blev av med lappen juli 1999, bytte bil i årsskiftet 00/01 och fick bonusen beräknad från när jag fick igen (1999-12-23), samma datum stog även vid B på körkortet.
Sen tog jag C-kort 2003 och vips var min B-behörighet från 1991 igen.

Kolla vad som står på körkortet med andra ord, står det fel datum, prova gnälla hos lämplig myndighet (VV?).

adl skrev:
Jag blev av med lappen juli 1999, bytte bil i årsskiftet 00/01 och fick bonusen beräknad från när jag fick igen (1999-12-23), samma datum stog även vid B på körkortet.
Sen tog jag C-kort 2003 och vips var min B-behörighet från 1991 igen.

Kolla vad som står på körkortet med andra ord, står det fel datum, prova gnälla hos lämplig myndighet (VV?).
hmmm blir dyrt att stanna om farbror blå är efter en om försäkringen går upp om man blir av med kortet

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back