Ktm380

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Är det någon som har erfarenhet av en sådan?
Hur de är prismässigt på reservdelar eller om de har några stora fel som innebär extra mycket service.
Kolvbyten är jag van vid...
 
Jag har inte mer erfarenhet av den än att köra den... Och jag måste säga att det är en utmaning att köra. Men du som åkt mycke tvåtakt kanske uppskattar det :tummenupp

CR500 är bra mycke mer lättkörd i mitt tycke.

Angående reservdelar så ligger väl KTM bra till, har jag då hört sägas? Jag brukar aldrig jämföra priser på reservdelar för att jag tycker det är viktigare hur hojjen är.
 
oFFkeFF skrev:
Är det någon som har erfarenhet av en sådan?
Hur de är prismässigt på reservdelar eller om de har några stora fel som innebär extra mycket service.
Kolvbyten är jag van vid...

Fråga Barrett som kört sådan!

Mvh
David
 
Olof Eriksson skrev:
CR500 är bra mycke mer lättkörd i mitt tycke.

Ok :va
Cr'en tycker ju inte jag är ett under av smidighet, och jag hade tänkt harva en del i skogen också, så för bökig får den inte vara. På isen borde det ju iofs vara kul.
 
oFFkeFF skrev:
Ok :va
Cr'en tycker ju inte jag är ett under av smidighet, och jag hade tänkt harva en del i skogen också, så för bökig får den inte vara. På isen borde det ju iofs vara kul.
Ah, jag trodde du skulle åka supermoto med den ;)

Jag menar mest motormässigt då. Ritade en snabb skiss på hur jag upplever de olika motorernas karaktär. Behöver inte alls se ut så här i verkligheten, men jag tycker det säger en del om hur lättkörda dom är.
 

Bifogat

  • ktm380vsCR500.JPG
    ktm380vsCR500.JPG
    14.7 KB · Visningar: 66
Att det kan bli en supermoto av den sen är ju ingen omöjlighet, men just nu ska det mest skaffas ett träningsredskap inför vintern.
Mera ketchup gör mig iofs inte så mycket, jag upplever cr500 mest som den har lite FÖR mycket botten, den knuffar för mycket redan på tomgång..
Mest sugen är jag ju på en 250, men det finns en hel del 380's som inte är särskilt dyra.
 
oFFkeFF skrev:
Att det kan bli en supermoto av den sen är ju ingen omöjlighet, men just nu ska det mest skaffas ett träningsredskap inför vintern.
Mera ketchup gör mig iofs inte så mycket, jag upplever cr500 mest som den har lite FÖR mycket botten, den knuffar för mycket redan på tomgång..
Mest sugen är jag ju på en 250, men det finns en hel del 380's som inte är särskilt dyra.
Jag tycker du gör bättre i att köpa en 250 då, tycker dom e mer lättkörd än 380 också. 380n är som död på botten och sen smäller det bara till så kommer all effekt direkt (och den är inte klen trots mindre motorn). Tror aldrig jag kört någon motor som vart mer hektisk än 380n. Då har jag iofs kört en trimmad cykel men ändå, även orginal (nu minns jag inte om din Barrett var orginal men) så kickar den rätt rejält. Men hans cykel har jag inte åkt mer än några varv (innan bakbromsen kokade).

På CRen styr man bara på effekten med gasen, i princip. Har inte åkt med den i skogen så jag ska inte säga något där, men jag tycker den var lättkörd på asfalten.
 
För skog, snö, is och crossbana:
En 250 är stark nog, större tvåtaktare blir bara bångstyriga.

Enda gången det fattas effekt är på asfaltsrakor.
 
Neutral skrev:
Jag tänkte samma sak, ju mer de försöker verka avskräckande ju mer sugen blir man att prova. :hihi

Ungefär som att lära pojkar hantera kniv:

finns bara ett sätt att lära sig,
och det är att skära sig :rofl
 
Att den skulle ha värre ketchup effekt än en 250 kan jag inte hålla med om. Tycker karaktären är ganska lik 250's, fast mer :yoparty Bättre botten & mer på topp. Vem tycker inte effekt är trevligt? :)

Skit kul som motard, isracer & cross.
Min är tillsalu f.ö. Finns det mesta till, motard-kit, lite isdäck osv.
 
Går det att e-regga dem? 360 fanns väl som enduro?
Finns din hoj i halmstad barret? Annonsen låter inte helt ointressant.
 
oFFkeFF skrev:
Går det att e-regga dem? 360 fanns väl som enduro?
Finns din hoj i halmstad barret? Annonsen låter inte helt ointressant.

Jepp! Ska upp till sthlm snart iofs & jobba. Men vet inte när det blir exakt eller om jag kommer ha möjlighet att ta med den då.
 
Olof Eriksson skrev:
380n är som död på botten och sen smäller det bara till så kommer all effekt direkt (och den är inte klen trots mindre motorn). Tror aldrig jag kört någon motor som vart mer hektisk än 380n

380 död på botten?! yeah right...

Med crosshjul och och originaldrev så kunde jag nästan ta upp min 380 på bakhjulet på femman...innan avgasventilen öppnat!
Lite överdrivet är klart men jag kan faktiskt inte hålla med om att den är bottensvag, inte ens nära.
De första 380 som kom var vildare i effekten speciellt -99an, från -00 och fram till sista året -02 så är den mer "enduro" i karaktären.

Har kör kört enduro, cross och motardtävlingar med samma 380 med bra resultat och skulle ta en sån före tex en CR 500 any day.
Är fan sugen på att hitta en fräsch en igen :gnissla
 
rejser skrev:
380 död på botten?! yeah right...
Isåfall är din annorlunda motför den jag kört, den är väl inte död som i att den inte orkar men det är enorm skillnad i effekt innan den kickar igång. Ni som åker tvåtaktscross annars kanske är van och håller er ovanför knölen, men jag tyckte det var svårt på de banor jag åkte på.
 
rejser skrev:
Låter som vilken 2-t som helst :)
Just nu kör jag 125cc enduro...där kan vi snacka ketchup!
Haha ;D Jo, jag har kört en 125 med avgassystem för högre effekt, den var död på riktigt under kicken... Som cross funkar det ju, men jag tycker det är knepigt på asfalten!

380 vs CR500 så är ju 500 som en fyrtaktare i karaktären :tummenupp
 
Back
Top