Ktm380

Olof Eriksson skrev:
Haha ;D Jo, jag har kört en 125 med avgassystem för högre effekt, den var död på riktigt under kicken... Som cross funkar det ju, men jag tycker det är knepigt på asfalten!

380 vs CR500 så är ju 500 som en fyrtaktare i karaktären :tummenupp
Har provat en ktm 125-01 med trimcylinder,VHM topp och effektavgassystem och den hojjen hade verkligen en kick på högre varv och död på lägre.
Skulle också vilja prova en 380,ingen som vill bytlåna? :tungan
 
Jag ides inte skriva om det här så jag drog ner några rader som jag har skrivit tidigare om KTM 380in jag hade.

"Hejsan har en 380sx -02 och kan bara säga att jag är väldigt nöjd med den. Jag kör med polare som har rm, cr och yz 250 och dom drar nog ungefär lika mycket man ligger nog ända i genomsnitt på lite lägre varv än polarna gör med sina 250 pga den starka motorn så kolven som är smidd behöver inte bytas så värst ofta. Märker att den drar lite mer om man smiskar mycket grusväg.

Minus med hojen är ju att den vibrerar ganska så mycket (fått loctaita kick + växelpinne men iofs får man ju göra det på ganska många hojar) + att den sliter och drar ganska rejält så är man inte till 100% laddad så blir den lite lätt jobbig men är man laddad så är det en av de roligaste hojar man kan ha har provat ett x-antal olika 2 & 4-takts crossar och enduro hojar men 380 är speciell.

Hört av många att kickdrevet eller axeln är lite känslig så man får se till att inte hoppa upp och landa på kicken utan hitta dragläget(är det så det heter)och trycka till ordentligt med kraft. Den startar oftast mycket lätt, vid vinter tid lutar jag den så den får flöda lite, lägg i 2 el 3an rucka lite på hojen sen choke så efter det brukar det inte behövas många kick även vid -15, 1-3 kick max.

Har på en svänghjulsvikt, v-force reeds(ställbara hi or low tension=var man vill ha effekten) och ett procircuit system som gör att den blir just lite mindre hårig i början av registret men i stället får mer effekt på mitten och toppen av registret. OCH den är verkligen inte slö i botten nu utan det blir bara lite enklare att tygla besten om man kör vars det är lite tajtare tex. Provade en polares cr 500 men tyckte att 380 känns mycket smidigare men ändå med helt jämförbar effekt. Dock så varvar ju 380in ut ordentligt.

Har funderat på att sälja den ett par ggr men fan det tar imot i hjärtat den går så jäkla hårt och skönt när man väl är ute och busar och helt outstanding i sandtagen (köpt ett skoveldäck som jag tänkte prova till sommaren tror det kan bli kul).

Har inte haft några större problem med hojen funkat väldigt bra maskinellt, det går dock åt lite bakdäck på den för det spinner en hel del.
Gå in på ktmtalk.com och läs där finns det lite info om 380 bland annat från frälsta KTM 380 själar de ger tips och trix på allt möjligt.

Lycka till å helt klart så behöver du/ni en 380 slägga :cdevil MEN försök att hitta en fin och helst en av de senare årsmodellerna 00-02."

För övrigt så har jag tänkt sälja enligt mig "Det optimala KTM 380 kittet" till högst bjudande eller...har inte kommit på nå pris än.. ; Pro Circuit system, V-Force reedsen och Steahly Flywheel weights= svänghjulsvikten (självklart med orginal låda och instruktioner till V-Forcen och svänghjulsvikten) Många amerikaner kör också med dessa grejor på sina 380.
 
Last edited:
Back
Top