Ktm "snömoped" Byggtråd

Håller på att leta en skadad 307/38/38 skotermatta för att hålla priset nere:tummenupp För dom som inte är från mina hemtrakter (Kiruna)så e re den vanligaste dimensionen på skotermatta till korta skotrar med 38mm höga kammar...tillsvidare så ska jag framkalla tillfällig gummibrand i villakvarter o såga av ca 15 cm( med rondell)på en gammal o sliten som bygget ev kommer att provköras med:yoparty

har du helt klart hur svingen byggs?
samt drivlina?
e sugen på o veta :tungan

har du helt klart hur svingen byggs?
samt drivlina?
e sugen på o veta :tungan
Det ny navet börjar bli klart ...samt medbringaren till bromsskivan...fast blev inte helt nöjd med utförandetpå skivan:rolleyes: ska greja ett litet "luftigare "utseende in mot mitten:D :D

Bifogat

• pr10.jpg
    pr10.jpg
    135.9 KB · Visningar: 2,257
Det ny navet börjar bli klart ...samt medbringaren till bromsskivan...fast blev inte helt nöjd med utförandetpå skivan:rolleyes: ska greja ett litet "luftigare "utseende in mot mitten:D :D

Det hjälper ju lite grann vid sådana här byggen att ha tillgång till laserskärare på jobbet...:rolleyes: :D

Fan så coolt.

Här kommer lite hejarop nerifrån södern :tummenupp :)

Det hjälper ju lite grann vid sådana här byggen att ha tillgång till laserskärare på jobbet...:rolleyes: :D

Ahhhh...laser e kul va tycks o ktm "onödighetsprylen" i 25 mm tjockt plexi!!!:D luktar satan när man skär men coolt blir det:yoparty :yoparty

Bifogat

• bling.jpg
    bling.jpg
    99.6 KB · Visningar: 1,210
Ahhhh...laser e kul va tycks o ktm "onödighetsprylen" i 25 mm tjockt plexi!!!:D luktar satan när man skär men coolt blir det:yoparty :yoparty

Finns det plexi (eller annan plast) som är tillräcklig hård för att användas som lite skrapskydd??
Sugen att ta ett litet och snabbt "after hours"-jobb ? ;)

så kedjan går rakt ner in i mattan typ?
alltså sitter drevet brevid de där matt kugg grejsimojsen? :tungan

så kedjan går rakt ner in i mattan typ?
alltså sitter drevet brevid de där matt kugg grejsimojsen? :tungan
Har provmonterat navet ...passade fin fint:) nu syns det litet bättre hur det kommer att se ut....började tillverka infästningen till "snöskoterboggiskenan", förhppningsvis får jag hem dom imorgon(blocket.se 500 spänn):D :D :D

Bifogat

• pr11.jpg
    pr11.jpg
    114.7 KB · Visningar: 1,077
  • pr12.jpg
    pr12.jpg
    136.8 KB · Visningar: 879
  • pr13.jpg
    pr13.jpg
    116.8 KB · Visningar: 804
  • pr14.jpg
    pr14.jpg
    83.1 KB · Visningar: 727
Provmonterade "länken" mellan gaffeln o skidan ..... blev klockrent med justeringen av försprånget:tummenupp Strax dax o provköra skidan:yoparty lite helsvetsning o putsning bara:)

Bifogat

• pr20.jpg
    pr20.jpg
    74.1 KB · Visningar: 827
  • pr21.jpg
    pr21.jpg
    80.6 KB · Visningar: 674
Riktigt schysst bygge.. :yoparty

Kul att följa.. :D

Kan bara hålla med om att det är ett kul bygge, och att det är kul med folk som är villiga att prova nya vägar.

Hur bred & lång matta räknar du med att få dit, och skall du använda två glidskenor alá skoterboggie.

:tummenupp

alltså hur får mattan plats igenom den svingen :va kapa en massa? hur blir de med så smal matta :näsblod

alltså hur får mattan plats igenom den svingen :va kapa en massa? hur blir de med så smal matta :näsblod

Tänkte oxå det men jag tror det döljer sig nåt i "snöskoterboggiskenan" som han snackar om som inte vi "sörlänningar" fattar riktigt....

verkar finnas en del olika lösningar på detta. ska bli mycket intressant att se hur du fixar det och hur den går.

följer tråden med spänning.

blir inte justeringsarmen för försprånget för klen tror du? ifall du kommer och hoppet och det blir litekraft ¨på skidan borde dom kunna böjas eller i värsta fall gå av...

lycka till med bygget!:yoparty

Kan det vara nåt åt detta hållet eller? Verkar inte riktigt så ändå, då mannen har satt ett stort och centralt placerat "drivhjul" mitt i svingen.

Hmmmm.

Bifogat

• 2Moto%20Radix%20Flyer%20pg2.jpg
    2Moto%20Radix%20Flyer%20pg2.jpg
    124.1 KB · Visningar: 1,408
verkar finnas en del olika lösningar på detta. ska bli mycket intressant att se hur du fixar det och hur den går.

följer tråden med spänning.

blir inte justeringsarmen för försprånget för klen tror du? ifall du kommer och hoppet och det blir litekraft ¨på skidan borde dom kunna böjas eller i värsta fall gå av...

lycka till med bygget!:yoparty

Ser ju lite klent ut men ,"länken kommer att sitta fast undertill på det högra gaffelbenet också ev så byter jag ut nuvarande justerstag från 8mm kulleder till 10 mm som jag fick tag på idag:)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back