KTM SMC-R 690 MC mässan 2012

  • Thread starter Thread starter Migesson
  • Start date Start date

Migesson

Guest
Jag är kär funderar på sälja hojarna och köpa denna :tummenupp Mer än jag som tycker denna är den porrigaste hojen någonsin ;)


DSC_1492.jpg
DSC_1493.jpg
DSC_1494.jpg
DSC_1495.jpg
DSC_1496.jpg
DSC_1497.jpg
DSC_1498.jpg
DSC_1501.jpg
 
DSC_1490.jpg
DSC_1491.jpg

Nej såg sxv med men gillar denna mer ;) men den är porrig den med ;)
 
Last edited:
Den sjukt fet ut!
Är riktigt sugen på en sådan också!
Bara att rensa bak, skruva av passagerapinnarna och handtage!
Kanske smäcka dit ett acra med :)
 
Den sjukt fet ut!
Är riktigt sugen på en sådan också!
Bara att rensa bak, skruva av passagerapinnarna och handtage!
Kanske smäcka dit ett acra med :)

När du köper hojen sitter varken handtagen eller pinnarna på plats, du får med dom i en låda.

Hur var sadeln att sitta på?
 
Jag blev faktiskt besviken på SMC R:en. På bilderna man sett såg den så jävla fet ut men när man fick se den irl tyckte jag den kändes, plastig. :/ fälgarna hade en mycket mörkare kulör än vad som syns på bilderna, likadant styrkronan. Men det är klart, allt på bild redigeras ju till fördel.
 
När du köper hojen sitter varken handtagen eller pinnarna på plats, du får med dom i en låda.

Hur var sadeln att sitta på?

Det är ju smidigt! Slipper man det iaf!
Altså sadlen har jag svårt att bedöma iaf med min ringa erfarenhet av motarder!
Så passar på den frågan
 
Vad är fördelarna med en 690 jämfört med en riktig race-motard, om man har såpass pengar att man kan köpa en ny 690?* Något högre topphastighet och komfort kan jag tänka mig, men enligt mig ser en 690 väldigt klumpig ut om man jämför med en race-motard. Båda har väll effekt så det räcker? :va

* Går ju att köpa en något begagnad race-motard och reparera på finverkstad flera gånger om för samma pris som en 690
 
Vad är fördelarna med en 690 jämfört med en riktig race-motard, om man har såpass pengar att man kan köpa en ny 690?* Något högre topphastighet och komfort kan jag tänka mig, men enligt mig ser en 690 väldigt klumpig ut om man jämför med en race-motard. Båda har väll effekt så det räcker? :va

* Går ju att köpa en något begagnad race-motard och reparera på finverkstad flera gånger om för samma pris som en 690

Stor skillnad att åka gata med stor motard jämfört med race.
 
Vad är fördelarna med en 690 jämfört med en riktig race-motard, om man har såpass pengar att man kan köpa en ny 690?* Något högre topphastighet och komfort kan jag tänka mig, men enligt mig ser en 690 väldigt klumpig ut om man jämför med en race-motard. Båda har väll effekt så det räcker? :va

* Går ju att köpa en något begagnad race-motard och reparera på finverkstad flera gånger om för samma pris som en 690
Den stora fördelen med 690 vs. racemotard är serviceintervallen.
Man känner inte av storleken på 690 när man endast kör gata.
 
Stor skillnad att åka gata med stor motard jämfört med race.
Så att man i alla fall kan låtsas att man ska köra lugnt och sansat? :D

Den stora fördelen med 690 vs. racemotard är serviceintervallen.
Man känner inte av storleken på 690 när man endast kör gata.
Men om man ändå har pengar till dyra servicear och reparationer? Men jag får väll köpa att den känns tillräckligt smidig.
 
Så att man i alla fall kan låtsas att man ska köra lugnt och sansat? :D


Men om man ändå har pengar till dyra servicear och reparationer? Men jag får väll köpa att den känns tillräckligt smidig.

Neh, men på bana så svänger de rätt mycket o man hinner sällan maxa ut.
På gata så ja, åker man på racemotard så kan man knappt kalla svängarna som finns på gatan för svängar, det är bara lite mindre raka rakor.
 
Mycket hoj för pengarna med alla nya options.
Slirkoppling, slanglösa hjul, styrkronan, stora motorn mm.

Mindre roligt för dom som står med beggad 690smc -11 och skall sälja.
 
Mycket hoj för pengarna med alla nya options.
Slirkoppling, slanglösa hjul, styrkronan, stora motorn mm.

Mindre roligt för dom som står med beggad 690smc -11 och skall sälja.

Slirkoppling har det varit hela tiden på dem?!
Slanglösa hjul kom 10 eller 11.
Hur skiljer sig kronan (kronorna) från förut förutom färgen?
Stora skillnaden är ju motorn.

Har bromsar eller fjädring uppgrderats något?
 
Nog för ja gillar nya 690, men porrigaste jag sett vet jag inte... fastnade sjukt hårt för Nuda:n 900... Men ingen ny investering för mig i år inte i dessa prisklasser i alla fall... Så får fortsätta dregla istället... :D
 
Gillar sxv:ns bak mer med lösningen på avgassystemet, det är den snyggaste motarden som jag sett :)
 
Jag har själv köpt en Ktm 690 smc r 2012. Såg den också på mässan och blev helt såld. Brutal maskin! Fick ge 82 500 med akra pipa monterad och klar. Tyckte det var ett ok pris! Kan hämta den i mars. LÄNGTAR
 
Jag har själv köpt en Ktm 690 smc r 2012. Såg den också på mässan och blev helt såld. Brutal maskin! Fick ge 82 500 med akra pipa monterad och klar. Tyckte det var ett ok pris! Kan hämta den i mars. LÄNGTAR
Grattis!! Kommer bli en toppenhoj gissar jag!
Ni KTM-nördar som skriver här, har ni upptäckt KTMs egna forum, www.ktmclubscandinavia.se ?
Just såna här diskussioner passar ju utmärkt där :tummenupp
//m
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top